Even voorstellen + een vraagje.

Shiptronic

Overleden

ik zou ipv die veleman kitjes een breadbord kopen.
Daar kun je ook de veleman kitjes op maken, maar zijn veel universeler en je kunt makkelijk een schakeling aanpassen en/of uitbereiden, je hebt niet eens een soldeerbout nodig.

wil je toch een kitje solderen, en wil je PIC's programeren dan zou ik een Programmer kitje kopen bv. http://www.voti.nl/winkel/catalog.html

daar hebt je in de toekomst ook nog wat aan.

Die veleman kitjes zijn leuk om te maken, maar je doet er vaak niets meer mee

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 8 april 2009 00:11:15 (46%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Bedankt voor de tip shiptronic.
Als het goed is zit er in mijn bestelde kitje van 'Elektronica voor dummies' ook een breadboard, dus dat is mooi meegenomen.

Op 7 april 2009 21:25:45 schreef (nog) amateur:
ik ben in iedergeval begonnen met een fatsoenlijke regelbare( gestabiliseerde) 0-30VDC 3,44A voeding
(stond 3A op de verpakking maar je krijgt er zowat 3.44 uit), met 2 vaste 1A 6/12VD, een power supply PS613. die bevalt me prima alleen heb je geen AC en afentoe slaan de displays op hol dat na een kwartier weer over is maar er is ook een analoge (ps603)

Dit soort dingen zijn voor mij echt Chinees. Ik weet niet eens waar het over gáát. Chapeau voor (nog) amateur dat hij begrijpt waar hij het over heeft.

Zal ik dit soort dingen ook leren uit ervaring? Of is dit typisch boekwerk?

[Bericht gewijzigd door Silverback op woensdag 8 april 2009 08:49:05 (10%)

rbeckers

Overleden

Dit is boekwerk.
Elektronica, vooral voor wisselstroom (alternating current =AC, direct current = DC), is wiskunde ;).
Voor gelijkstroom zijn het maar een paar eenvoudige formules.

Lucky Luke

Golden Member

Leer je gaandeweg :).

Gestabiliseerd wil zeggen dat er een stabilisator inzit, dus niet alleen gelijkrichter en afvlakelco, maar ook iets wat de spanning stabiel op 1 waarde houd. B.v. een LM317 of 7812, dat zijn 2 voorbeelden van stabilisators. Die 7812 geef je 15V (of meer, tot iets van 30V oid) aan zijn ingang en er komt 12V uit, ongeacht wat er op de ingang staat. Je hebt ook de 7805 voor 5V etc. Dat zijn heel standaard regelaars, er bestaan veel geavanceerder types.

die 0-30VDC wil zeggen dat er gelijkspanning uit komt, regelbaar tussen de 0 en de 30V

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Kijk, dit is nogeens een duidelijk antwoord. Uitleg + tip ''Leer je gaandeweg''. Bedankt Lucky luke.

Verderest nog steeds mijn set niet binnen. Het zou makkelijker zijn als deze een keer binnenkomt, dan kan ik met specifieke vragen komen.

Duurt dit bij Voti altijd zo lang, dat leveren?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 8 april 2009 18:07:29 (53%)

word je van eigens duidelijk een jaar geleden (was ik 13) liet ik nog motortjes draaien met alleen de kennis dat hij draaide maar wat ik wil zeggen is dat ik je aanraad een degelijke laboratoriumvoeding te kopen

ik heb trouwens maar 1 boek in huis en dat is CO

[Bericht gewijzigd door (nog) amateur op woensdag 8 april 2009 21:33:48 (11%)