Potentiaal vrije contacten

Hallo, ik ben op zoek naar iemand die me op een heel simpele manier kan uitleggen wat potentiaal vrije contacten zijn, de juiste uitleg, eventueel met een klein schema. Ook naar de uitleg van een galvanische scheiding. Liefst op een heel simpele manier. Alvast dank hiervoor. Je kan eventueel een schema sturen naar *email*

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 15 april 2009 11:59:39 (3%)

Zoek eens uit wat potentiaal is. Dan kun je waarschijnlijk wel bedenken wat "potentiaalvrije contacten" zijn.

En ik zou je mailadres maar weghalen, schema's zul je niet krijgen, spam wel.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Potentiaal vrij contacten zijn, zoals de naam al doet vermoeden, contacten zonder potentiaal.

Om een voorbeeld te geven:

code:



PLC uitgang---------     |------o  klem
                   |     |
                   |     |
                 |--|    /
       Relais    |  |---/
                 |--|    |
                   |     |
                   |     |
--------------------     -------o  klem

Tussen de klemmen zit een potentiaal vrij contact.
Deze wordt dus enkel geschakeld. Je kan er zelf dan een spanning opzetten of een stroom doorheen sturen.

Galvanische scheiding:

http://www.geocities.com/n2uhc/psk_intface.gif

In theory there's no diffrence between theory and practice, in practice there is!
Sine

Moderator

Electronick, dit is de sectie schoolvragen, daarbij is het de bedoeling dat de TS zelf wat zoekwerk verricht.

Iemand op weg helpen is prima maar het hele antwoord voorpennen heeft niemand wat aan.

DE OLDE

Overleden

Heel simpel: een apart contact in een apparaat wat geen verbindig heeft met enig deel van dat apparaat en bedoeld is om een signaal door te geven aan een ander apparaat. :)

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.