Boek Elektronica echt niet moeilijk

Hallo allemaal, ik wil graag wat meer leren over elektronica maar nou wou ik 2 dingen vragen:

1. Is "elektronica echt niet moeilijk" en handig/leuk boek voor een beginner zo als mij?

2. Aangezien ik niet zo veel geld heb, is er ook een online versie beschikbaar? gratis dus?

groetjes Bob

1. Het is een zeer leuk en leerzaam boek.

2. Geen idee, het is in ieder geval niet legaal en gratis verkrijgbaar. Ik heb hem zelf gewoon bij de bibliotheek geleend, dat kost je ook niets.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

Oke bedank voor de snelle reactie, ik had al bij bol.com gekeken maar daar was die 40 euro :(

Frederick E. Terman

Honourable Member

Je kunt hem in iedere bibliotheek lenen, ook als hij er normaal niet staat; dan laten ze 'm komen. Dat kost, weet ik veel, een of twee euro of zo.
Maar Arnhem is groot genoeg dat de centrale hem wel heeft neem ik aan.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

He hoe weet je dat ik in Arnhem woon?:p

DE OLDE

Overleden

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Ohja, lkkr slim van mij :D

Maar weet toevallig iemand waar ik heb boek online kan lezen ofzo?

[Bericht gewijzigd door jason246 op woensdag 24 juni 2009 21:37:06 (57%)

Helemaal het boek? nergens.

Wat is er mis met de Bib?

Uhm, ja dan moet ik er weer naartoe en moet ik hem weer inleveren, das niet handig voor mij aangezien ik nogal erg ver van de bib af woon. en ik heb hem gewoon liever op internet ofzo

marktplaats, zijn nog wel is goedkope 2e hands te vinden, komt die van mij ook vandaan.

Take a parachute, and jump!

Kan je engels? Ik heb nog wel "dingen" staan hiero. Echter allemaal in het engels. Anders in de bieb he.

Wat bedoel je precies met dingen? boeken of heb je online dingen?

Nog een geniaal idee.

En hoezo €40?

[Bericht gewijzigd door Toon30 op woensdag 24 juni 2009 23:28:13 (49%)

Pdf van dingen. Hiero krijg je een instant ban als je illegale shizzle aanbiedt. Je weet zelf.

edit: onzin verwijderd.

[Bericht gewijzigd door 6502 op donderdag 25 juni 2009 17:17:52 (84%)

Op 24 juni 2009 23:25:01 schreef Toon30:
En hoezo €40?

Dit boek is ook in drie aparte delen te koop en die zullen voordeliger zijn.

ik heb dat drie-in-een boek voor 15 euro 2de hands via bol.com gekocht. en al veel plezier van gehad. leuk boek.

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

ik heb ook nog een boekje Basis elektronica liggen, maar ik moet dan eerst weer even kijken wat de moeilijkheidsgraad daar van was.

ik geloof mbo 1ste klas.

dus zeg maar mavo 4 niveau.
* edit: tegenwoordig Vmbo Tl

Current project: "Bernaard the hexapod" (brother of alfred the hexapod).

Ik heb dat boek aan moeten schaffen voor school, best handig.

Deel 1,2,3 groen boek.

Nu is me opleiding klaar en heb ik er 2 staan :P hahah

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

same here, anyhow, als er interesse voor is wil ik hem best voor een zacht prijsje weg doen. zo erg ben ik er nu ook weer niet aan gehecht

Current project: "Bernaard the hexapod" (brother of alfred the hexapod).

Ik heb dit boek (deel 1, 2 en 3)in de PAPIEREN versie.

Er wordt duidelijk uitleg gegeven over al de componenten, alleen is het boek (naar mijn mening) een beetje veroudert. Er wordt ook helemaal niets vertelt over de microcontrollers en de CD-speler wordt er aangehaald als iets van de "modernste" apparaten.
Voor de rest een prima boek.

Op 24 juni 2009 21:40:26 schreef jason246:
Uhm, ja dan moet ik er weer naartoe en moet ik hem weer inleveren, das niet handig voor mij aangezien ik nogal erg ver van de bib af woon. en ik heb hem gewoon liever op internet ofzo

Pffff, ja, wat is het leven toch zwaar he? Jij gaat later ook gratis voor mij werken? Betalen hoeft ook dan niet neem ik aan?
Gewoon kopen dat boek (en CD's en software), of anders lenen als je geen centen hebt.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 25 juni 2009 18:56:47 schreef pinky-t:
ik heb ook nog een boekje Basis elektronica liggen, maar ik moet dan eerst weer even kijken wat de moeilijkheidsgraad daar van was.

ik geloof mbo 1ste klas.

dus zeg maar mavo 4 niveau.
* edit: tegenwoordig Vmbo Tl

Toevallig doe ik 2e klas VMBO-TL :p

Edit: ben net naar de bib geweest (koopavond) en ze hadden hem niet, elke boekenzaak gevraagt en die hadden hem
allemaal niet.

EDIT: ook even spulletjes gehaald voor het led looplicht van deze site, en ik heb het nieuwste velleman boekje van de elecktroboer gekregen! :D

[Bericht gewijzigd door jason246 op donderdag 25 juni 2009 21:32:06 (13%)

Er staat er eentje voor een tientje op marktplaats.nl. Als je dat niet kunt betalen, moet je je afvragen of elektronica wel een geschikte hobby voor je is. De onderdelen kosten vaak een veelvoud daarvan, per projectje.

En ook ik ben van mening dat de bibliotheek de oplossing voor je is. Daar vind je meer algemene elektronica kennis dan op het hele internet bij elkaar.

En anders kan ik je ook "Elektronica voor Dummies" aanraden. De titel is wat ongelukkig, maar het is een heel aardig beginnersboek. Anders vraag je 'm maar voor je verjaardag, dat is toch binnenkort.

Ja, bijna jarig! misschien dat ik hem ga vragen. En dat boek Elecktronica voor dummies is dat echt een handig/leuk boek voor beginners? staan er veel dingen in uitgelegt? zoals componenten