Boek Elektronica echt niet moeilijk

Wat bedoel je precies met dingen? boeken of heb je online dingen?

Nog een geniaal idee.

En hoezo €40?

[Bericht gewijzigd door Toon30 op woensdag 24 juni 2009 23:28:13 (49%)

Pdf van dingen. Hiero krijg je een instant ban als je illegale shizzle aanbiedt. Je weet zelf.

edit: onzin verwijderd.

[Bericht gewijzigd door 6502 op donderdag 25 juni 2009 17:17:52 (84%)

Op 24 juni 2009 23:25:01 schreef Toon30:
En hoezo €40?

Dit boek is ook in drie aparte delen te koop en die zullen voordeliger zijn.

ik heb dat drie-in-een boek voor 15 euro 2de hands via bol.com gekocht. en al veel plezier van gehad. leuk boek.

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

ik heb ook nog een boekje Basis elektronica liggen, maar ik moet dan eerst weer even kijken wat de moeilijkheidsgraad daar van was.

ik geloof mbo 1ste klas.

dus zeg maar mavo 4 niveau.
* edit: tegenwoordig Vmbo Tl

Current project: "Bernaard the hexapod" (brother of alfred the hexapod).

Ik heb dat boek aan moeten schaffen voor school, best handig.

Deel 1,2,3 groen boek.

Nu is me opleiding klaar en heb ik er 2 staan :P hahah

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

same here, anyhow, als er interesse voor is wil ik hem best voor een zacht prijsje weg doen. zo erg ben ik er nu ook weer niet aan gehecht

Current project: "Bernaard the hexapod" (brother of alfred the hexapod).

Ik heb dit boek (deel 1, 2 en 3)in de PAPIEREN versie.

Er wordt duidelijk uitleg gegeven over al de componenten, alleen is het boek (naar mijn mening) een beetje veroudert. Er wordt ook helemaal niets vertelt over de microcontrollers en de CD-speler wordt er aangehaald als iets van de "modernste" apparaten.
Voor de rest een prima boek.

Op 24 juni 2009 21:40:26 schreef jason246:
Uhm, ja dan moet ik er weer naartoe en moet ik hem weer inleveren, das niet handig voor mij aangezien ik nogal erg ver van de bib af woon. en ik heb hem gewoon liever op internet ofzo

Pffff, ja, wat is het leven toch zwaar he? Jij gaat later ook gratis voor mij werken? Betalen hoeft ook dan niet neem ik aan?
Gewoon kopen dat boek (en CD's en software), of anders lenen als je geen centen hebt.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 25 juni 2009 18:56:47 schreef pinky-t:
ik heb ook nog een boekje Basis elektronica liggen, maar ik moet dan eerst weer even kijken wat de moeilijkheidsgraad daar van was.

ik geloof mbo 1ste klas.

dus zeg maar mavo 4 niveau.
* edit: tegenwoordig Vmbo Tl

Toevallig doe ik 2e klas VMBO-TL :p

Edit: ben net naar de bib geweest (koopavond) en ze hadden hem niet, elke boekenzaak gevraagt en die hadden hem
allemaal niet.

EDIT: ook even spulletjes gehaald voor het led looplicht van deze site, en ik heb het nieuwste velleman boekje van de elecktroboer gekregen! :D

[Bericht gewijzigd door jason246 op donderdag 25 juni 2009 21:32:06 (13%)

Er staat er eentje voor een tientje op marktplaats.nl. Als je dat niet kunt betalen, moet je je afvragen of elektronica wel een geschikte hobby voor je is. De onderdelen kosten vaak een veelvoud daarvan, per projectje.

En ook ik ben van mening dat de bibliotheek de oplossing voor je is. Daar vind je meer algemene elektronica kennis dan op het hele internet bij elkaar.

En anders kan ik je ook "Elektronica voor Dummies" aanraden. De titel is wat ongelukkig, maar het is een heel aardig beginnersboek. Anders vraag je 'm maar voor je verjaardag, dat is toch binnenkort.

Ja, bijna jarig! misschien dat ik hem ga vragen. En dat boek Elecktronica voor dummies is dat echt een handig/leuk boek voor beginners? staan er veel dingen in uitgelegt? zoals componenten

En daar is internet nou weer wel handig voor: Inhoudsopgave Elektronica voor Dummies.

edit: en als deze te eenvoudig is (het is inderdaad een basis boek) dan zou je kunnen kijken naar Basiscursus Elektronica

[Bericht gewijzigd door 6502 op donderdag 25 juni 2009 21:58:47 (31%)

ik vond het zelf een beetje een matig boek, net als (bijna) alle andere dummie boeken als je er al een beetje verstand van hebt.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Het zou ook niet goed zijn als je het dan nog steeds pittig vond. Dan zou het niet voor dummies zijn.

@jason: toen je bij de bieb was, heb je toen niet gevraag of ze hem kunnen laten komen voor je en wat dat kost? Je was er nu tòch. Hij staat bij 663.4.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Ja, hij kon uit Kronenburg komen (weet niet of je dat kent maar dat is een winkelcentrum in Arnhem) maar dan duurde het een week.

Wat is een week op een elektronica carriere?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Henry S.

Moderator

het moet tegenwoordig snel, snel, snel!!!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

bieb in arnhem, in de stad heeft hem wel.
tenminste, half jeer geleden nog wel.
en hey nog een arnhemmer :D

[Bericht gewijzigd door Riktw op zaterdag 27 juni 2009 15:53:11 (16%)

Nou mensen, ik heb die van marktplaats gekocht, en het boek bevalt me zeer goed, had in 1 dag al de helft gelezen!:d bedankt voor alle tips

ik heb al de boekjes.. ben er zeer te spreken over.. over het "groene" boek gesproken.. daar heb ik een 317 voedinkje uit gemaakt..

Van een echte kattemepse zendamateur!

Op 25 juni 2009 21:38:05 schreef jason246:
Ja, bijna jarig! misschien dat ik hem ga vragen. En dat boek Elecktronica voor dummies is dat echt een handig/leuk boek voor beginners? staan er veel dingen in uitgelegt? zoals componenten

ja ik heb da ook maar er staan wel weinig projecten in

Ik leende dit boek jaren geleden in een bibliotheek in Almere. En was ik nou dom genoeg om er een flinke kop koffie op te morsen!!!

Als eerlijk mens zijnde heb ik dat opgebiecht. Mocht ik ter compensatie het boek kopen voor een luttel bedrag. Geloof dat het toendertijd 5-6 Euro was.

Heb het nog steeds, en die vlekken daar zie je bijna niets van!

Uh, niet dat ik je op slechte gedachtes wil brengen...