poll: PIC programmers

Ik ben in een vergevorderd stadium met het maken van een softwarepakket voor ontwikkeling en simulatie voor PIC's onder mac os X.
Ik heb inmiddels ondersteuning voor een aantal programmers ingebouwd, maar ik zit nu met de vraag of het de tijd waard is om ook andere programmers te ondersteunen.

Wat ik graag wil weten is dit: welke PIC programmers gebruiken jullie?
Als je er nog geen hebt, maar je overweegt er wel op korte termijn een te kopen, welke zou je dan kopen?

Dan kan ik een inventarisatie maken van wat de meest populaire programmers zijn, en nagaan of het zin heeft om daar nog wat tijd in te stoppen.

"If a rocket goes up, who cares where it comes down." - Wernher von Braun

ik gebruik de pickit2-console van microchip, vermoedelijk is dit de meest gebruikte
en de software om te programmeren noemt ook pickit2 (V2.5)
ik kijk alvast uit naar de software voor op mac osx, dan kan ik de windows eens links laten liggen :)

[Bericht gewijzigd door eagle987 op dinsdag 30 juni 2009 13:02:37 (41%)

Eerst waren het atomen, dan waren het protonen, neutronen, elektronen, nog later waren het quarks en nu blijken het snaren te zijn...

Pickit2. Maar daar is al een linux/mac commandline tool voor. Dan hoef je alleen de source te stelen.

Totale beginner

Golden Member

Ik gebruik altijd mijn JDM-programmer

Velleman K8048 & Pickit2 is in bestelling

Mijn vrouwtje houdt ook van kleine dingetjes: www.minifrutsels.nl

Velleman K8048 en de Microchip ICD2.

K8048 K78076 galvawisp wisp628

icd2/3 en picket2 clone moeten nog gebouwd worden.

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

gewoon'n ftdi chip... moet blijkbaar te doen zijn, van een docent gehad

Lucky Luke

Golden Member

Wisp628 (Wisp648, software geupgraded, maar print is nog 628)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

GalvaWisp, python broncode voor de Wisp serie is beschikbaar op www.voti.nl

wisp628, wisp648, pickit2, picstart+, heel soms ICD2.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Turbokeu

Golden Member

Elnec PIKprog+, héél soms een ICD2.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

K8048 na modificatie werkt ie ook op hele snelle poorten.

@duffel
een tor en wat condensators + weerstanden bij de schakelaar geplaatst.

Bij mij werkte het programmeren niet onder XP en Vista, na de modificatie werkt het wel.

[Bericht gewijzigd door Roches op dinsdag 30 juni 2009 18:43:23 (61%)

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Op 30 juni 2009 18:04:31 schreef Roches:
K8048 na modificatie werkt ie ook op hele snelle poorten.

Welke modificatie heb jij eraan gemaakt?

Mijn vrouwtje houdt ook van kleine dingetjes: www.minifrutsels.nl
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

In volgorde van meest gebruik:
Galva-Wisp, Wisp648, Wisp628, heel soms PICFlash2 (zit ingebouwd in het EasyPIC5 board).

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Ik ben heel tevreden met mijn wisp648.

Soms gebruik ook nog de simpele programmer van deze site die verwijderd is. (ja die met dat kruis werkte bij mij goed)

[Bericht gewijzigd door bvbart op dinsdag 30 juni 2009 19:42:24 (62%)

Ludi pipo programmer. Direct aan de seriele poort en dan een extern adaptertje voor de 12v MCLR spanning. Nu tegenwoordig voornamelijk avr's want daar kan ik gcc voor gebruiken.

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)

eerst de ICD 2 ....Nu .....ICD3....Veeeeeel sneller ...

o ja , en deze draait onder vista 64 bit !

[Bericht gewijzigd door on7nh op dinsdag 30 juni 2009 20:33:35 (29%)

free_electron

Silicon Member

DATAMAN 48 >:)

en ook een DIY

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM