Breadboard welk merk

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Arco

Special Member

Hoe lang ze mee gaan, hangt ook sterk af van hoe je ze mis/behandelt. Als je er vaak lompe pennen insteekt, gaan ze allemaal kapot. (Dus liefst geen dikke pinheader pinnen of zware diodes er in steken...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb deze nu ruim een jaar en werkt nog steeds goed (geen slappe veertjes).
http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=1633

En ik heb hem in die tijd toch redelijk mishandeld met veel te dikken pinnen/draden :P

[Bericht gewijzigd door teunhaperen op donderdag 13 augustus 2009 15:27:31 (22%)

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

ik heb de kleinere broer daarvan, bevalt prima.

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

dat ding heb ik ook, maar hij bevalt mij niet zo goed, temeer omdat ik er niet direct dip ic's in kan drukken en ik heb regelmatig last van contactfouten e.d., volgens mij zijn er ook breadboard's van fluke oid, die schijnen wel aardig in orde te zijn, maar nog nooit tegengekomen, laat het me weten als je wat vind.

Take a parachute, and jump!

Inderdaad pcnerd, dan voel je dat ze niet lekker zitten en voor je het weet floepen ze eruit. Bah! Heb hier bij de locale boer wel eens een breadboard gekocht, ook 3M dacht ik ( kan m zo snel niet vinden nu ) maar daar passen dip ic's wel gewoon zonder eruit te floepen.

Vreemd. Ik heb ook dat kleine broertje, en ik heb geen enkel probleem met IC´s.

Ik heb een signature dus ik ben

Heb ook de Dick Best profi uitvoering.

Het eruitfloepen van DIP IC's is mij bekend, maar dat is mijn eigen fout dat gebeurt op die plek waar ik met schakelende regelaars heb gestoeid - te dikke pennen erin geramd (~1mm) - veertjes niet meer optimaal.

Mijn vrouwtje houdt ook van kleine dingetjes: www.minifrutsels.nl

Ik wist niet eens dat er verschil bestond!

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

nee, dat ic probleem komt me niet bekend voor....

als ik met to-220 ga prikken draai ik de pennetjes altijd 90 graden, dan past het beter.

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

Bij die kleine dingen van dickbest heb ik ook last van dat uitspringen, heb voor de rest nog 2 van conrad , heel tevreden over, ga er nog bestellen bij dick want die dingen staan altijd vol.

te dikke pennen erin geramd (~1mm) - veertjes niet meer optimaal.

Als ik te dikke dingen erin moet prikken soldeer ik er korte dunne draadjes aan (1cm). Daar gebruik ik de overtollige stukjes van weerstanden etc voor. Liever wat extra werk dan lamme gaatjes.

Ik heb een signature dus ik ben
Sine

Moderator

En op het moment dat zo'n ding gammel begint te worden --> kliko

Ik heb er eentje van K&H als ik me goed herinner. Ik heb dat al jaren en dat werkt nog steeds heel goed.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Henry S.

Moderator

Wanjie van Baco, geen problemen.
Merkloos van Futurlec, lijkt 99% op Wanjie, geen problemen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

die van dick best zijn ook wanjie als ik me niet vergis...

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

Ik had ook al op die van Dick liggen kijken, ik ga er ook nog wel eens een tros bijkopen, want waar heb je altijd plaats tekort? Op je breadbord en in je werkplaats.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

die van dick best zijn ook wanjie als ik me niet vergis...

Klopt. Rare naam eigenlijk. Klinkt surinaams.

Ik heb een signature dus ik ben

Waarom niet een paar van Niels?
4 voor de prijs van 1 bij Dick Best.. De mijne zijn nog steeds niet uit elkaar gevallen, ookal komt het van China :)

True story bro!

Alleen ben je zo e28 kwijt aan verzendkosten.

€7,5 (voor 360g, 90gram/stuk) en daarmee blijft het nog goedkoper per stuk.. (1 bestellen is duurder, vanaf 2 broodplankjes is 't goedkoper)

True story bro!

Ik ging uit van het grote breadbord.

Ook dat komt goedkoper uit. :) Het is maar €10,5 aan verzendkosten (geen 28) en 6€ voor het bord. 't Heeft 4 kleintjes, komt dus overeen met dat van €17,95 bij Dick Best en daar zullen ook wel wat verzendkosten bijkomen.
Ik heb ze liever los, dan breid je uit naargelang je project uit de hand loopt :)

True story bro!

Merci Plantrekker, ik zal als het zover is rekening mee houden.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten