hycom cb-4000 upgraden!

Hoi,

Klopt, ombouw van alles hi :)

He super nu ben ik dan echt wel klaar, ga hem daar bestellen.
Erg bedankt voor die link :) ik woon wel ver uit de buurt, maar die hebben tenminste nog iets bijzonders.

Groeten mas

Oké, klinkt positief. Heb je de aparte 10,240 MHz kristaloscillator al gebouwd? Die is noodzakelijk voor dit project.

Het ziet er naar uit dat ik volgende week enkele PLL03A's toegezonden krijg. Als je wilt kun je er een overnemen. De prijs weet ik nog niet precies maar die zal heel laag zijn verwacht ik.

Hoi,

Ja ik heb de oscillator ingebouwd.
Ik had al een pll03a, hier zit een electro zaakje die heeft nog wat stok-oud materiaal liggen. Ik had een tijdje geleden zelfs zijn restje 1306 en 1307 eindtorren opgekocht voor een paar euro.
Die pll had hij ook en heb ik 10,- voor betaald.

Naja die kristallen heeft hij niet dus ben wel blij met de link :)

Groeten mas

Hoi Allemaal,

Heb met veel belangstelling jullie verhalen gelezen.
Zelf heb ik ook al een Skyline 2010 en een Cb master omgebouwd naar 40 kanalen,
maar gisteren heb ik een Norris 110 bak gekocht,is een duitse 12 kanalen AM/FM bak,bijna zelfde als een Skyline 2010,ik zag dat er een PLL02 in zit,kan ik daar dezelfde kanalensckakelaar voor gebruiken?

Gr Ronald

Dezelfde kanalenschakelaar als welke?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

De schakelaar voor de PLL03a is die daar ook voor te gebruiken?

De kanalenkiezer die hoort bij de PLL03A "geeft" andere binaire getallen dan de kanalenkiezer die hoort bij een PLL02A. Dus het kan niet zonder meer. Toch is het wel mogelijk, met zelfs een totaal willekeurige (40)kanalenkiezer. Dan kan dit boekje van nut zijn: http://www.cbcintl.com/docs/CBEpromDataBook.pdf

Ik heb het boek bekeken,ga toch maar op zoek naar een passende 40 kanalen schakelaar.