Ik heb even niets van mij laten omdat ik aan het wachten was op nieuwe TDA's. Ik ben ze vandaag bij de locale elektroboer gaan halen (moesten eerst bestelt worden)

De kapot gevlogen TDA heb ik eruit gesoldeerd, en nu zit er een nieuwe in. Ook die 470R weerstand heb ik vervangen door een nieuw exemplaar.
http://smoerijf.be/upload/tda_repared_z6lBC_T550.jpg

Bij de nieuwe: 0,0V DC op de uitgang, signalsource is dat MP3 spelertje (van den aldi) en alles lijkt goed. Ik heb hem getest op +/- 16V (stroombegrenzing staat op 600mA).

Er was dus niets mis met de print, ik heb enkel de TDA vervangen en het werkt weer. Sebiet eens een test doen op +/-15V (van 12VAC) transfo. Dan kan de stroom begrenzing niet lastig doen als ik het harder zet.

======== Nog een ander vraagje:

Ik heb een ingangscondensator van 470nF staan. Schema (C6) Dempt dat de lage tonen hard? In veel ontwerpen zie je 1u staan, en bij subwoofer versterkers zie ik waarden tot 10u. Het is de bedoeling dat de versterker het hele audio spectrum doet, ook de lage tonen. (In men boxen zit een cross-over)
Is die 470n genoeg, of zou ik deze best verhogen?

Op 5 september 2009 20:00:53 schreef smoerijf:
Ik blijf denken dat er iets zwaar verkeerd was met het ingangssignaal dat is aangekomen bij de amp.

Dat lijkt me raar want zo'n klap krijg je alleen als de temperatuur heel hard oploopt bijv. door oscilleren.

Op 12 september 2009 14:02:03 schreef smoerijf:
Ik heb een ingangscondensator van 470nF staan. Schema (C6) Dempt dat de lage tonen hard? In veel ontwerpen zie je 1u staan, en bij subwoofer versterkers zie ik waarden tot 10u. Het is de bedoeling dat de versterker het hele audio spectrum doet, ook de lage tonen. (In men boxen zit een cross-over)
Is die 470n genoeg, of zou ik deze best verhogen?

C6 vormt met R3 een high-pass, reken de kantelfrequentie van dit RC-lid en je kan bepalen of C6 wat groter moet worden. Maar in de terugkoppeling zit een low-pass met R1 en C5. En die bepaalt ook vanaf welke frequentie de versterker versterkt.