Software Sparta Ion

Dit topic is gesloten

Ik snap niet waarom jullie de hall sensoren gebruiken zonder werkt het nog beter bij de chinse controller

En als de motor niet gewerkt zonder hall sensor dan is er toch wat anders aan de hand

Met de hall sensoren erbij kun je vanuit stilstand koppel leveren; zonder hall sensoren kan dat pas vanaf een bepaalde snelheid (5km/h of zo). Je zult dus vanuit stilstand het eerste stukje zelf snelheid moeten maken, maar dat is dusdanig kort dat je het waarschijnlijk niet eens echt merkt.

Als je een motor hebt met een vrijloop erin, kun je eigenlijk niet zonder hall sensoren, omdat de motor nooit mee gaat draaien met het wiel, zonder elektrisch aangedreven te worden.

Het grote voordeel van een controller die sensorloos werkt, is natuurlijk dat je niet meer hoeft te rommelen om de juiste combinatie van de hall sensoren te vinden. Je sluit gewoon de controller aan, en als de motor achteruit draait, wissel je willekeurig 2 fasedraden om.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Je moet zowiezo eerst trapen voor dat de motor aan gaat dus zeg maar die anderhalve slag die je moet maken om de motor te laten lopen dus dan ga je ook alrond de 5 km , dus denk dat het dan ook maar weinig uitmaakt.

Maar misschien dat er mensen zijn die het uitgestest hebben , mijn ondervinding is dat de motor zonder hall sensoren beter op tijd loopt en dus minder stroom trekt als deze rond draait,

Hierbij heb ik een vraag ik kom nog al wat sparta fietsen tegen die een defecte motor hebben , iemand ervaring om de motor te kunnen maken , hall sensor defect of zo ?

Nu heb ik iets raars onder tussen de motor uit elkaar gehaald , en een elco vervengern weer in elkaar gezet , nu gaat de motor bij ondersteuning de motor niet draaien maar af remmen , geen idee hoe dit kan iemand misschien wel ?

[Bericht gewijzigd door vraag1 op maandag 8 december 2014 19:30:27 (75%)

Op 3 december 2014 16:44:09 schreef vraag1:
Nu heb ik iets raars onder tussen de motor uit elkaar gehaald , en een elco vervangen weer in elkaar gezet , nu gaat de motor bij ondersteuning de motor niet draaien maar af remmen , geen idee hoe dit kan iemand misschien wel ?

maartenbakker

Golden Member

2 draadjes verwisseld in de bedrading naar de wikkelingen of hall-sensoren? Als dat ueberhaupt mogelijk is natuurlijk, ik ken die motoren verder niet.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Heb de hall sensor niet los gehad , nu wel even nagekeken op de werking , en die werken goed vreemd

Het is idd net of de motor niet wil draaien door alleen op 1 fase aantrekt de fets zijn ook heel daar ligt het ook niet aan

Is het mogelijk om de motor te kunnen testen als deze uit elkaar is
want de kracht sensor moet ook werken om verder te kunnen na meten en zie geen mogelijkheid om deze sensor voor de gek te houden iemand een idee er over ?

Ondertussen heb ik een smd condensator gevonden die defect is
maar kan de waarde niet meer nameten omdat de soldeer verbinding is afgebroken , nu zit deze boven de min kabel in de motor gesoldeerd er zal denk niemand zijn die weet welke waarde het zou moeten zijn ?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 9 december 2014 20:26:34 (23%)

Shiptronic

Overleden

Staat er geen codering meer op ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

nee op een smd condensator sta nooit een codering op , kan een waarde tussen de 1nf en de 100nf liggen , en denk dat door het los schroeven net tegen de condensator ben gekomen

Plaats eens wat foto's.
Ik heb hier een aantal motor printjes liggen.
Daar zou ik de smd van kunnen vergelijken/meten/opsturen.

Hallo de foto,s zijn onder weg naar je mail adres ik hoor nog wel

weet iemand misschien of dat er een mogelijkheid is om de computer in de accu opnieuw te ressetten ?

Zou de ebsc dat kunnen ? omdat de computer in de accu nog al vreemd werkt zoals niet is slaapstand accu graad klopt niet geen ondersteuning maar op motor rem

en is er mogelijk dat de fietsenmaker en verbinding heeft met zijn programma via ebsc ?

Ik kan er niet achter komen de ebsc geeft niet thuis

Hoop dat iemand me verdr kan helpen , kan naar de fietsen maker gaan
maar volgens hem is de accu alleen uit te lezen en meer niet, of dat klopt geen idee want de fietsenmaker waar ik ben geweest is heel vaag
hier over

het is erg stil hier ,

ondertussen computer weer goed nu alleen de motor deze heeft code E8 aangegeven , sensor motor defect , nagemeten sensor is goed , nu de vraag iemand deze storing gehad en op kunnen lossen ?

Heb geen vragen meer de motor werkt weer zoals het hoort , dus zelf repareren is mogelijk

Misschien wat meer info over de reparatie hier plaatsen?

Ik kan wel zeggen dat mensen te moeilijk zoeken
bij mij was het gewoon de print met de smd onderdelen opnieuw solderen en werkt weer , het komt door dat er loodvrij soldeer wordt gebruikt en deze gaat snel verouderen

Ok als de motor slecht loopt bij belasting ligt het niet aan de motor maar aan het display wat slecht contact maakt
Het zijn simpele dingen maar moet even weten

Komt ook voor de er vocht in de motor komt dan ligt de fet er uit en een weerstand smd met beetje geluk is de aanstuur ic nog heel en werkt de motor ook weer

Fiesten makers weten niks en gooien het al gauw op de accu of andere smoesjes en willen alleen geld aan je verdienen

Heb hier een sparta fiets deze heeft een onrustig display dus de zwarte blokjes op je display geven een soort knipperend beeld net of je de data ziet op de functies die de display weer geeft.

Heb de aansluit contacten al schoon gemaakt waar display op zit maar dat helpt niet iemand een idee of ervaring hiermee ?

Of is het zo dat de accu print een beetje vreemd doet misschien ?

Ander probleem nu heeft de batavus weer een nieuw probleem.

Als het kouder wordt buiten zeg maar 2 graden dan wil de motor vreemd gaan doen net of hij op 1 fase minder loopt en maakt dan herrie .

Als ik de kabel van de accu naar de motor los koppel en wacht 5 sec doe de steker er weer in en dan loopt de motor weer goed , dit kan goed blijven of na een poosje komt het weer

De kabel waar de steker opzit is nagekeken en schoon gemaakt dus daar kan het niet aan liggen

Iemand een idee of ervaring hiermee net of de computer van slag raakt en waar door geen idee , misschien de resonator verlopen door trillingen de motor zelf heeft ook al aardig wat gelopen

weet iemand hoe je de motor kan resetten , of kan je deze zelf niet resetten zonder software

dan een andere vraag ik heb hier de batavus pandova
en wilde graag weten welke kracht je de achterwiel moet vast zetten

kwam op internet wel 35-50nm tegen maar dat is veel te vast

pa3gws

Golden Member

Op 31 mei 2015 11:54:23 schreef vraag1:
kwam op internet wel 35-50nm tegen maar dat is veel te vast

Dat valt wel mee 40 Nm is vrij normaal.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

oke vreemd ik was bij een fietsen maker geweest en deze had me laten voelen hoe vast deze moer moest staan omdat ik zelf geen momentsleutel had nu heb ik er 1 maar als ik deze op 50 nm zet is dit veel vaster dan als die fietsenmaker me liet voelen , kom meer op 15 nm uit

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Shiptronic

Overleden

Ik vraag1 me af hoe je dat voelt? En dat gevoel veranderd al als je eens een sluetel pakt met een lengte van 50cm ipv 10cm ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dit topic is gesloten