Software Sparta Ion

Dit topic is gesloten

Heb na gevraagd het is 35nm volgens de fietsenmaker
maar mijn ondersteuning werk alleen goed bij 15nm met meer kracht geen ondersteuning meer dus zal ik als nog naar de fietsenmaker moeten grr.

Er zit een bus met daarin een stelschroef die achter de wiel moer zit dus kan je zowiezo niet te vast zetten anders duw je de bus naar achteren en loopt de boel aan

Naast de fiets gaan staan, lichtknopje zo'n 5 seconde ingedrukt houden, scherm zegt "gekalibreerd" (wat een compleet verkeerde term is, maar vooruit); hij heeft dan de offset van de sensor opnieuw bepaald.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Een andere vraag heeft iemand ervaring met een born 2 ride fiets
vraag me af hoe deze motor en regelaar is op gebouwd
gaat om deze model

http://www.proveiling.nl/Born-2-ride-fiets-met-trapondersteuning/90965…

De S-ku63 heeft een nieuwe uitvoering
en er kan nu een lcd display op met veel meer functies

https://bmsbattery.com/ebike-kit/751-s-ku63-250w15a-6mosfets-controlle…

Hoe krijg je de accu uit een M-gear energie insite en waar zit de printplaat?

leime

Golden Member

Hallo mussub,

Er zitten twee schroeven in de zijkant van de buis waar de accu in zit (onderaan). En er zit ook nog een klemschroef aan de onderkant van de buis, in de buurt van het balhoofd. Als je pech hebt moet de rechter crank eraf.

Printplaat zit volgens mij aan de onderkant van de accu (kant van de zekering)

Stekkers loshalen gaat het makkelijkst via het gat van de laderplug ipv via het gat waar de kabels uitkomen.

Groeten,
Emiel

[Bericht gewijzigd door leime op zondag 20 maart 2016 09:48:03 (14%)

ik heb het gevonden bedankt!!!!

Truuk om zonder trappen de motor zijn werk te laten doen:

het zgn nullen:
Dit nullen kan je zelf doen:
- fiets rechtop houden (niet op gaan zitten of kracht op de trappers zetten)
- lamp knopje ingedrukt houden totdat - 0 - 0 - verschijnt.
- klaar

Als je met je duim stevig tegen de velg drukt, aan de trapzijde en dan nullen uitvoerd, zal de fiets zonder trappen zich voortbewegen.

Pasop: het mag niet natuurlijk maar voor de test en om de accu te ontladen

vraag is er al iemand die het software heeft gevonden van de EBSC ?
of heeft misschien ?

Wil iemand het "snuffelen" aan de software/communicatie nog oppakken? Ik heb eventueel nog 2 goed functionerende fietsen staan (regio Gelderland).

vraag als je het relais van de motor sparta ion banaan print , gewoon aanzet door middel van een klein stroompje op de tor die het rail aan zet ben je dan af van het gezeur over de code E0014 van de motor als je een ander display er op zet ?

iemand dat al eens geprobeerd ?

Ik ben per ongeluk in een menu gekomen, hoe kom ik hier uit?

Hoi allemaal,
Ik ben nu bezig met een ion fiets met defecte printplaat
Weer een nieuw leven tegeven en nu heb ik hier gelezen
Dat dat heel goed mogelijk is met een nieuwe controller.
Dit is de link van de controller die ik wil gebruiken,
Daar zit dan ook een trapsensor bij. Hij is 24 v 250 w.
Ik zou graag willen weten welke draden waaraan moeten,
Ik heb van de motor 5 hallsensoren draden en 3 phase,s
En van de accu natuurlijk een plus en min.
Ik hoor graag van jullie

Gr jim

Hoi Jimmy is het gelukt om een sparta ion om te bouwen?
Ik heb nl alle spullen liggen en zoek meer info

Er is geen schema te vinden van deze controller dus is moeilijk te zeggen hoe je deze moet aan sluiten

Hoi ik heb een sinus omvormer liggen die een 3 fasen systeem in de motor kan aansturen incl het uitlezen van de hal, pas en rem sensoren. maar weet niet wat er allemaal uitgesloopt moet worden. de meeste links op dit forum zijn weg

Dus zal het experimenteren worden en hopen dat het werkt.
Heeft iemand nog wat tips dan graag wat extra info, voordat ik aan de slag ga

alvast bedankt

als je weet hoe je deze kan aansluiten op de motor en als de controller sensorloze kan werken is het niet zo moeilijk lijkt me

Hoi,

heb de gehele electronica uit de motor gehaald en alles op de controller aangesloten.
De controller stuurt de motor niet goed aan en zonder de hall sensoren werkt deze niet, ook niet als je de fasen veranderd, zijn er mensen die met de in de motor aanwezige hall sensoren dit werkend hebben gekregen?

de hal sensoren schakelen mooi van 0 naar 4,5 volt
Zo niet dan moet er een sensorless controller aan bv Ku65, werkt deze dan?

alle tips zijn welkom

Hoi,
Sorry voor de late reactie maar de controller
Werkt super goed.
Ik heb het oude display eraf gehaald en het nieuwe gemonteerd.
Toen heb ik de motor open gemaakt en de 3 phases vanaf de motor
Naar buiten gehaald en
Die heb ik aangesloten op de nieuwe controller die ik onder de bagagedrager
Heb gemonteerd. Toen de accu open gemaakt en de + en de - van de accu af
Naar buiten gebracht en aangesloten en de onderdelen uit het nieuwe pakket gemonteerd
En rijden maar

Groeten
Jim 14 jaar

Hoi,
Welke controller heb je liggen woodies?

Gr jim

Een vraagje,
Ik wil graag een nieuwe accu voor mijn sparta ion,
Welke nimh cellen heb ik dan nodig om 24 volt 9 ampere
Te maken?

Gr jim

Heb je je oude accu al getest, vaak zijn de cellen nog prima.

Conrad heeft Emmerich 9AH 1.2V Nimh (Bestnr.: 255047 - 89) 19.39€ per stuk.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

En dan maar roepen dat 400 euro voor een nieuw accupakket inclusief montage waar je 2 jaar garantie op krijgt teveel geld is! Bijna 20 euro voor een accucel, waarvan je er 20 nodig hebt, en dan maar hopen dat het werkt.

Nu is 400 euro voor een nieuw pakket ook wel veel geld, maar dan moeten vergelijkbare losse cellen toch wel voor minder te vinden zijn?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Dit topic is gesloten