Software Sparta Ion

Dit topic is gesloten

Conrad is natuurlijk niet de goedkoopste, maar veel goedkoper heb ik ze niet kunnen vinden. Tegenwoordig ga je voor LiPo, lichter, hogere piekstromen en goedkoper.

@Hobbyking

Turnigy Grafeen 6000mAh 6S 22.2V 65C 1298gram 86€ , daar heb je er dan 2 van nodig. Met 12Ah totaal iets meer capaciteit.

@Nkon

INR18650-29E 2900mAh 8.5A 2,85€, zet je per 3 parallel en 6 van die setjes in serie => 18 stuks nodig, 51€

Een spot welder om dan tabs aan al die cellen te zetten is wel handig.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Hoi,
het gaat mij er eigenlijk wel om dat
de cellen nog steeds in het frame verwerkt zijn,
ik heb bij aliexpress gekeken, voor 33 dollar 2 cellen.
Dat is wel wat aan de dure kant. Ik ga even kijken of ze ergens
anders goedkoper zijn. Ik laat het weten, en een chinese controller aansluiten is heel goed mogelijk en rijd heerlijk

gr jim

ik heb bij aliexpress gekeken, voor 33 dollar 2 cellen.

Niet doen, dikke kans dat je troep krijgt, geldt ook voor Ebay en BangGood. 18 stuks 18650 cellen moet je mi wel in die "banaan" kunnen krijgen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik heb 7 pakketjes van 5 stuks 18650 in een banaan kunnen proppen. Dus 7s5p = 35 STUKS

Ik denk dat conrad en andere nl webshops ze ook bij ali bestellen
en ik bestel vaak bij aliexpress iphone onderdelen en zijn super van kwaliteit!

En weten jullie misschien hoeveel ampere de
originele cellen hebben van Ion Technology?

Ik denk dat conrad en andere nl webshops ze ook bij ali bestellen

Emmerich is een duits bedrijf, Conrad koopt die cellen direct bij hun en niet via Aliexpress hoor.

En weten jullie misschien hoeveel ampere de originele cellen hebben van Ion Technology?

Er zijn 2 soorten, 9Ah en 10Ah.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik snap dat conrad ze niet bij ali koopt maar ze worden wel allemaal in china gemaakt, ook die van sparta, Ik wil graag een accu maken van 9 ampere 24 volt, hoeveel mah moet de nieuwe cel dan zijn als ik 20 cellen neem van 1,2 volt?

Hoi Jimmy1234

ik heb sinewave kontrollers type KT24/36SVPRD universeel 24 of 36 volt max 17 Amp. ook het KT lcd3 zit er bij.

Ben er nu achter gekomen dat voor de Sparta ion een sensorless blokwave controller nodig is van de zelfde serie.
Heb ik inmiddels besteld via Aliexpress (ElifeBike store) hierop zouden ook weer de displays op moeten werken uit de KT serie.

Het is nu afwachten wanneer de spullen binnen komen.

Waarom de inwendige hallsensoren niet werken met de sinewave controller is een raadsel, zal er eens de scoop aanhangen kijken wat het signaal doet.

Hoi Jimmy1234

nog even een vraag welke controller gebruik je zelf en heb je ook de hall sensoren aangesloten?

Verder kun je het beste bij fietsenmaker naar gebruikte batterijen (de bekende banaan behuizingen) van de sparta ion vragen, want voor hun is het vaak afval.
Als het lukt kun je zo de goede batterijen er uit halen en weer gebruiken

Groetjes Woodies

Hoi Woodies,
ik gebruik wel een sine wave controller.
de link heb ik hieronder geplakt,
ik gebruik ook de kt-lcd 3.
Ik gebruik die zonder hallsensor aansluiting.
vragen zijn welkom

gr jim

Hoi Jimmy1234

kun je het type nummer nog aflezen op de controller?
Ik heb het eerst ook getest zonder de sensoren en deed het niet dus er moet ergens in het type liggen wat anders is.

Woodies

Hoi woodies,
ik ben nu niet thuis maar ik zal het zsm laten weten.
ik kan wel een soort handleiding maken hoe het werkt.

Op 31 december 2016 11:56:18 schreef Jimmy1234:
Ik wil graag een accu maken van 9 ampere 24 volt, hoeveel mah moet de nieuwe cel dan zijn als ik 20 cellen neem van 1,2 volt?

20 * 1.2V = 24V. Als je cellen in serie zet dan kan je accupakket de mAh leveren van de kleinste accu in serie. Ze worden daarom vaak allemaal hetzelfde gekozen. In jou geval heb je dus cellen nodig van 9Ah.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hoi, bedankt ik heb ze gevonden maar zijn erg duur.
Ik heb ook cellen gevonden van 10 amper 1,2 volt
en kosten per 10 44 dollar.
als ik die 2 keer koop ( 10+10 )
dan heb ik toch voldoende voor een accu van 24 volt 10 ampere en kost 88 dollar?
of zie ik dat verkeerd?

gr jim

Hoi Jimmy1234

Batterijen worden geselecteerd bij productie en ingedeeld in a-b-c of d kwaliteit. De meeste merk fietsen gebruiken dus a kwaliteit ivm vermogen levensduur en garantie.

Welke kwaliteit hier aangeboden wordt is moeilijk te zeggen evt navragen.
Een goede kwaliteit is Sanyo en Panasonic

Let op bij invoer van batterijen dat gaat onder strengere regels omdat dit gevaarlijke goederen zijn, dus de kosten hiervoor liggen hoger.

Woodies

Hoi Woodies,
weet jij ook hoeveel dat kost als ik deze wil bestellen en denk jij dat deze geschikt zijn buiten de kwaliteit om?
En heb je een email adres, dan stuur ik even een pdfje over de controller

gr jim

Hoi Jimmy,

volgens de link zou de leverancier deze gratis verzenden, echter er komt nog 21 % btw bij en inklaring kosten, en van de vervoerder ca 12 euro.

de batterijen zijn 10000 mAh dus dat zit goed je moet minimaal 9000 mAh hebben. Alleen er zitten geen soldeerlipjes aan dus hoe maak je die aan elkaar? Solderen gaat moeilijker.

Mijn email kun je nu vinden is even openbaar

Hoi,
inderdaad, ik had ik nog niet nagedacht over het solderen, nog even zien hoe ik dat doe.
Ik heb het document met u gedeeld.

gr jim

hallo,
ik zelf heb ook een ion die nu een foutmelding geeft e001,
de batterij leeg, ben ook aan het denken om die om te bouwen.

de km stand is 21.000 Km.
maar twijfel nog.
maar informatie is welkom.

Martien.

Hoi Jimmy1234,

bedankt voor het document en de beste wensen voor 2017.

Het verschil wat ik zie is dat je de print in de motor weer aansluit, is hiervoor een reden?
Die heb ik er nl beide uitgehaald.
Zou dit de reden zijn waarom het niet werkt?
Ps kun je het type nr van de controller (sticker) nog aflezen?

Woodies

Hoi Martinus,
heeft u al geprobeerd de lader aan te sluiten en een trap op een pedaal gegeven?

Ik kan ze niet vinden met lipjes maar ik kan toch ook zelf lipjes en een puntlasapparaat kopen? en zelf lipjes monteren?

Hoi Woodies,
Ook de beste wensen voor 2017
en ja het heeft een reden om die te laten zitten,
als je de accu wilt opladen met de originele lader dan
moet de printplaat blijven zitten in de accu maar ook in de
motor want als het accu printje op slaapstand gaat, dan start de lader niet en als je de printplaat uit de motor weg haalt dan kan het accu printje niet meer uit slaapstand komen en start de lader niet, de lader start alleen als hij is verbonden met het printje in de motor. Een enkele keer doet hij het ook zo zonder maar eigenlijk altijd moet hij verbonden zijn ( eerste fiets had ik ook de printplaat uit de motor gehaald, vandaar dat ik het er maar bij zet voor het te laat is).

Dit topic is gesloten