220 volt AC naar 24 volt AC

hallo

IK Heb een kastje die de verlichting(van 120 lampen) aanstuur ( looplicht ) de kast werkt heel goed met 220 volt lampen 25W, geen probleem. Nu de helft van lampen zijn kapot ,en moet vervangen. Ik heb heelbol 24 volt 15W lampen liggen, en daarom wil ik 24 volt lampen vervangen.
Dus in plaats van 220volt lampen, 24 volt lampen ,wat moet er tussenzitten??????

ik heb geprobeerd om een dimmer(220V 1000W) te paltsen op nul maar werkt niet goed, ook om 4 dimmers op elke uitgaan Line, en ook niet goed.

wat is de beste oplossing HEEREN

line1 _________________ ?__O__

line2 _________________ ?__O__

line3 _________________ ?__O__

line4 _________________ ?__O__

voor INFO elke line bestaat uit 3X10 lampen(30 lampen X 15W )is totaal 450W per Line

Groetjes

Als je per se 24V lampen wilt gebruiken, kan je er ook 10 in serie zetten, probleem opgelost :)
Anders een trafo pakken.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Sine

Moderator

Als je het veilig kunt doen de 24V lampen per 10 in serie schakelen.

Dan heb je het kerstverlichtings idee.

Maar uit de beschrijving ("3 keer 10 lampen") zou je vermoeden dat ze al per 10 in serie staan.

Als dat het geval is kun je ze er zo inschroeven.

Simpele manier om te testen: Schroef 1 van de lampen er even uit, en kijk of er meer uit gaan. Zo ja, dan hoef je misschien ook niet al je lampen te vervangen.

bedankt

dat weet ik maar dan zit ik met als een kapot gaat dan moet ik gaan zoeken welke is?.
voor info, elke 10 heeft apaart steker een die 10 is 4 groepenvan 3lampen

ik zoek so its als solidstate of so?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 28 september 2009 23:08:14 (50%)

Van die tweede zin kan ik echt geen worst maken.

Solid state gaat over relais of harde schijven, die hier niet zo veel mee te maken hebben.

oke
ja maar ik heb toch looplicht die goerp lampen kinpperen als de solidstat van 220 naar 24 kan werken dan is opgelost, maar hoe kan dat

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 28 september 2009 23:08:22 (47%)

Ik zou eerst eens gaan zoeken wat solid state (en relais) precies inhoudt, want je begint nu onzin uit te slaan.

maartenbakker

Golden Member

Zet maar gewoon die lampen in serie, elke oplossing om 230V om te zetten is duurder dan een partij nieuwe lampen aanschaffen. Hoef je niet moeilijk te doen met trafo's, solid state relais en weet ik al niet wat nog meer.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Heeren

het gaat om looplicht
elke 3 lampen branden samen in idere paal( groep lampen van 10)
die 10 palen (100 lampen )zijn parallel en verdeelt aan 4 lines,en elke line brand 3 lampen in leke paal ( DUS 30 LAMPEN )
dus als ik de 3 lampen in siere sluiten heb je 72 Volt dus < 220
gaan kapoot.
de lampen is niet probleem want heb ik 500 lampen van 24 V en 220 heb ik niet.
het moet ist tussen de uitgaang van line , om de voltage te verlagen 220V naar 24 Volt

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 29 september 2009 19:48:14 (66%)

Wat al meerdere keren gezegd is: zet 10 lampen in serie. Ipv de drie lampen die dus samen in 1 paal zaten, zul je er 10 in moeten proppen.

Als dat echt niet gaat zul je voor iedere lamp een eigen transformater moeten neerzetten, of 1 transformator, maar dan moet je ook het hele schakelcircuit moeten gaan vervangen (dwz, de relais die er nu in zitten gaan vervangen).

bedankt

dan word niet mooi, nu de licht van boven naar beneden loopt of adersom.
dit oplosing heb al
of moet ik andere kit voor 24 Volt 4 lines gaan zoeken met dike Triak bij.
ik wil graag dat U anders gaan bedenken

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 29 september 2009 18:51:32 (52%)

Gezien de aanwezige kennis, bereidheid om zelf iets te zoeken, en de manier van vragen stellen, stel ik voor dat je een aantal 220V lampen koopt, en de kapotte vervangt.