versterker van de eeuw?!

probleem: ik, doorsnee aap heb gewed met iemand dak zijne versterker kan makan, tja alg ger echt niets van weet is da wel moeilijk, maar tsiet der nie moeilijk uit dus ik heb maar gewed

ik heb, "slim" als ik ben al een beetje leren solderen en een printplaat maken en bla bla bla, maar dienen theorie vinekik allemaal wa moeilijk dus:

ik zoek een volledig schema dak alleen moe uitvoeren en waar dak nie bij moe nadenken

voorwaarden: 1. 2 ingangen met zo die tulpstekkers
2. volume-regeling
3. bas-regeling (aan of uit)
4. 2 uitgangen +/- 100-150 Watt
(5. 1 bas uitgang voor een extra bas-box (indien nodig extra schema voor bas-box zelf))
6. een beetje tips qua koeling en dergelijke
7. switchknop tss de twee ingangen
(8. een aan-en-uit-knop)

als ge de moeite wilt doen om dit te beantwoorden zijde een beetje zot maar wel vree vriendelijk en zo

veel dank bij voorbaad

een wanhoopige nieuwsgierige die te dom
is om de theorie te snappen

\-->(-)_(-)<--/

een klein detail vergeten : de kostprijs, een klein beetje van een richtprijs erbij zo mij grandioos goed uitkomen

weeral ik en weeral bedankt

\-->(-)_(-)<--/

Error: Voordat ik de helft van de tekst heb ontcijfert ben ik het weer vergeten. Probeer opnieuw in het nederlands a.u.b. Het hoeft niet 100% correct, maar 90% zou toch wel moeten kunnen?

Oja, zonder nadenken gaat het fout! Je moet wel een beetje basis electro kennis hebben. Bijvoorbeeld hoe je een diode aansluit, dat kan op twee manieren en maar één is goed.

Probeer anders een Velleman kit, die hebben ook versterkers.

[Bericht gewijzigd door Benadski op donderdag 8 januari 2004 18:45:03

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

OK sorry,

ik probeer nederlands te typen.
de essensie is dat ik een weddenschap heb afgesloten: ik moet een versterker bouwen die voldoet aan volgende voorwaarden.

--> 2 ingangen voor audio (tulpstekkers)
--> 2 luidsprekeruitgangen 100-150 watt
--> een extra regeling voor een extra bass (gewoon extra bass, aan of uit, zoals vroeger bij de oude versterkers met een eenvoudig knopje.
--> een standaard volumeregeling

ik wil gewoon die versterker bouwen met als bedoeling voort te bouwen op mijn ervaring en later zelf versterkers te tekenen, aan te passen en te bouwen.

Natuurlijk weet ik ook wel hoe je een diode aansluit en de basiswetten als bv de Wet van Ohm.

bij deze wil ik mij veronschuldigen voor mijn middeleeuws nederlands en toch bedankt om reeds te reageren

Niet nadenken is overdreven!

\-->(-)_(-)<--/

Heyz,

Waarom probeer je geen Velleman versterker, zoals Benadski voorstelt?
Die hebben wel keuze uit enkele modellen en die zijn niet zo moeilijk in mekaar te flansen... :)

http://www.velleman.be

Is dat Vellema- bedrijf een Belgisch bedrijf? Want anders zal dat wel eventjes duren eer het in belgie is, Ik wil zaterdag eigenlijk beginnen met de tekeningen van mijn printplaten.

[Bericht gewijzigd door electronaca-dummie op donderdag 8 januari 2004 21:23:00

\-->(-)_(-)<--/
IF you can't convince them, then confuse them!

ik had niet gezien dat er een nederlandse versie bestaat.
bedankt voor de tips

\-->(-)_(-)<--/

200W MONO/STEREO VERSTERKER

VELLEMAN KITS & INSTRUMENTS > AUDIO/HIFI TOEPASSINGEN >

Universeel, robuust en compact zijn woorden die deze versterkers omschrijven.
Universeel :
Stereo/mono (brug) schakeling. Keuze uit drie ingangsgevoeligheden.
Robuust :
Overbelasting en kortsluitbeveiliging, beveiliging tegen verkeerd polariseren van de voeding en thermisch beveiligd (optie voor K4005). Luidspreker plop onderdrukking.
Compact :
De koelbalk vormt eveneens de behuizing voor de print. De versterkers kunnen gebruikt worden als inbouw module, maar kunnen ook zelfstandig in een van onze kasten ingebouwd worden.

Specificaties

RMS uitgangsvermogen: 2 x 50W / 4ohm ; 2 x 40W / 8ohm
RMS mono-brug vermogen: 100W / 8ohm
totaal muziekvermogen: 200W
harmonische vervorming: 0.01% at 1kHz
signaal/ruis verhouding: 102dB (A gewogen)
stereo kanaalsscheiding: 85dB
dempingsfactor (bij 100Hz): > 1000
ingangsimpedantie: 22Kohm
ingangsgevoeligheid: 300mV, 550mV of 1V instelbaar
thermisch beveiligd: max. 1u
beveiligd tegen kortsluitingen en overbelasting: max. 10 sec.
voedingsspanning: + 28VDC en - 28VDC max.
stroomverbruik (2 x 4ohm of mono-brug 8ohm): 4A max.
stroomverbruik (2 x 8ohm): 2.5A max.
afmetingen: 210 x 85 x 64mm

stel ik koop zoiets, moet ik dan nog iets van extra schakkelingen eraan koppelen om
-->mijn volume te regelen
en zijn mijn ingangen gewoon kabels of van die tulpstekkers?

alvast bedankt

\-->(-)_(-)<--/

Je zal nog enkele schakelingen moeten toevoegen vrees ik,
bijvoorbeeld een symmetrische voeding... :+

Als je een volume -en toonregeling wil, kan je deze nemen:
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/74

Tulpstekkers of iets anders kies je zelf, speelt geen rol dacht ik.

>>>Error: Voordat ik de helft van de tekst heb ontcijfert ben ik het weer vergeten. Probeer opnieuw in het nederlands a.u.b. Het hoeft niet 100% correct, maar 90% zou toch wel moeten kunnen?
>ja, a.u.b

Nachtdienst is het mooiste wat er is:s'nachts niet slapen ,overdag niet werken!