uitgang naar box slecht

hallo iedereen na nogal wat omzwervingen heeft dit bericht de juiste plaats gevonden, hoop ik bedankt alvast

ik heb een versterker. en die geeft op een speaker uitgang een storend signaal af. als ik vervolgens aan de balans knop draai dan gaat het voor een tijdje weg. ( als ik mijn speakers omdraai is de andere speaker aan het storen dus ik ga ervan uit dat het aan de uitgang licht. ik heb ook allebei de snoeren op weerstand gemeten en ze geven beide nul dus ik denk dat de snoeren ook nog heel zijn )

ik lees allemaal dingen op deze site over doormeten van je versterker, ik wil dat gekraak er graag uit hebben. hoe doe ik dat. ( ik had gehoord dat contactspray werkt maar niet lang alleen). dank u voor de hulp

contact 60 spray is de grootste roemel dat ze ooit hebben gemaakt, het werkt wel mor na nen tijd is a versterker of andere elektronica zowiezo voor de vuilnis belt!

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Het kraken kan van vuil of andere gebreken in de balans potmeter. Voor sommige potmeters doet voorzichtig schoonmaken met een doekje na het openen, daarna even in de cola en afspoelen met water wonderen (wel goed laten drogen), sommigen kunnen er juist niet tegen. Daarna even met een heel klein beetje contact cleaner 390 nabehandelen is goed, met contact 60 heb ik ook weinig goede ervaringen, dus gebruik dat maar niet!

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Kontakt 60 is perfect spul het is alleen niet geschikt voor potmeters ed
Kontakt 60 is een reinigings middel dat daarna een vettig laagje achterlaat. dit spul is eigenlijk bedoeld voor bijvoorbeeld sleutelschakelaars

wat je beter kunt gebruiken is tuner spray of lectric cleaner.

dit spul maakt goed schoon en verdampt dan.

als in jou geval kontakt spray of tuner spray de storing tijdelijk verhelpt kan je beter het potmetertje vervangen
door stof en vuil beschadigen de koolbanen van een pot meter en komt het dus vaak weer terug.hoe goed je ook schoonmaakt.

wat er gebeurt met kontakt spray is dat je het vuil wel los maakt maar door het smerende effect verplaats het zich en hoopt het zich op in de beschadigingen van de koolbanen en komt het alleen maar weer terug.

greets

Remi

Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.

bedankt voor de tips.

ik heb net een stukje fietsenmaker electro toegepast op mijn versterker, namelijk het moertje van de balans potmeter even een stukje aangedraait hij maakt nu weer 'aarde' en het probleem is opgelost.

als het weer gebeurt ga ik het vervangen denk ik.

ook bedankt voor de uitleg over de verschillende sprays en dergelijke.