draadloze overbrenging van meetgegevens

ja ik wil onderscheid maken tussen een toets op het echte toetsenbord en gegevens van de flowcode PIC die zich ook voordoet als toetsenbord.

ik heb gegoogeld naar cvs en kwam op volgend link terecht:
http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP100997251043.aspx
met deze link kan ik het zelf binnen brengen maar de bedoeling
is dat het automatisch in excel komt te staan.

en dan zit ik nog altijd met het probleem dat de waarde (variable) die in flowcode staat maar deze
moet gebracht worden naar het VB programma.

grafieken maken is voor ons geen probleem dat weten we al hoe we dat
gaan aanpakken.

a ik had een foutje gemaakt ik had blijkbaar mis gelezen en een CVS bestand aangemaakt,
in plaats van CSV.

nu kan ik al van het VB programma versturen naar excel maar zit nog met het probleem dat de variable die
in flowcode staat in dat VB bestand moet komen.

Verder heb ik uw VB programma die u hebt gegeven een beetje aangepast,
ik gebruik geen textbox meer omdat ik daar problemen mee had maar gebruik
nu een label.

De tekst van label en de datum en het uur wordt dan in het CSV bestand gezet als ik op Alt + a druk.

waar "21" staat zou de variable die in flowcode staat moeten komen te staan.

code:

Public Class Form1
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Label1.Text = "21"
    End Sub
    Protected Overrides Sub OnKeyUp(ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs)
        MyBase.OnKeyUp(e)
        Dim regel As String
        If e.Alt AndAlso e.KeyCode = Keys.A Then   'dit kijkt of je Alt + a indrukt
            FileOpen(1, "C:\program files\error.csv", OpenMode.Append)     'voeg toe aan bestaand bestand
            regel = Date.Now.ToString & ";" & Label1.Text 'scheidingsteken is hier ";" mag ook een comma "," zijn
            PrintLine(1, regel)                             'print een regel met datum,tijd,waarde in tekstbox
            FileClose(1)                                    'netjes afsluiten
            End                                             'sluit programma
        End If
    End Sub
End Class

Ik heb eens zitten zoeken en kwam op het forum terecht van matrix multimedia.
Waar het programma die ik gekregen heb via een persoon die het usb hid programma geschreven heeft.
verzonden heeft naar mij.

ik ben deze gelezen maar graak er geen wijs uit.
de link naar de discussie is :

http://www.www.matrixmultimedia.com/mmforums/viewtopic.php?f=2&t=5060

er staan twee andere zip files in de discussie ik heb deze probreren
te openen maar ik kreeg een foutmelding : (

Omdat ik via VB niet kan werken omdat ik de variable niet kan linken tussen flowcode en VB.

probeer ik via het c blokje in flowcde een CVS bestand te openen maar dit lukt niet.

kan er iemand helpen om de volgende code van VB in C code te "vertalen"?

FileOpen(1, "C:\test.csv", OpenMode.Append) 'voeg toe aan bestaand bestand
PrintLine(1, a ) 'print a
FileClose(1)

heb al eens info opgezocht over C taal en gezien dat je kunt kiezen tussen bestand schrijven en lezen, schrijven en tot slot lezen.
als je een bestand opend.

en srry dat ik steeds een nieuw stukje gepost heb in plaats van edit

Schrijf een programmaatje in visual basic of iets dergelijks dat in staat is om te communiceren met de µC.
Zorg er daarna voor dat deze om de (30 minuten?) de meetgegevens opvraagt van de µC en laat dit programma dan een bestand aanmaken dat gelezen kan worden in excel.

Eerst waren het atomen, dan waren het protonen, neutronen, elektronen, nog later waren het quarks en nu blijken het snaren te zijn...

het probleem is dat ik bijna niets weet van programeren.
Ik heb in flowcode gezien dat ik variables kan plaatsen in het eeprom geheugen.

Zou u ons kunnen helpen om een vb programma te maken die via usb werkt en de waarde die in het eeprom geheugen staat inleest.

We werken met een ecio40 dat is een module met een usb connector al aan
en een knop om het programma binnen te brengen en de microcontroller is een 18F4455.

(zit jij niet in de zelfde school als ik ? )

Electronics, je haalt werkelijk alles door elkaar.

het probleem is dat je PIC zich voordoet als toetsenbord. je gebruikt de HID code, waardoor je het jezelf moeilijk maakt.

als je weinig programmeerervaring hebt, kun je onmogelijk beslissen van welk apparaat welke toets afkomt.

je kan ook geen VB code in C code vertalen, want een toetsenbord is niet in staat om bestanden te schrijven op jouw harde schijf. dat snap je toch? heb jij ooit een toetsenbord gezien wat bij het inpluggen een tekstbestand kan maken? zonder dat het in beeld verschijnt?

ik heb een tekstbox gebruikt omdat je in een label niet kan typen. dat is het enige wat jouw toetsenbord kan, typen. als je meer wilt, moet je dat ding niet als toetsenbord presenteren aan de PC. wat voor problemen gaf die tekstbox? die was juist bedoeld om gegevens uit de PIC te ontvangen!

ik heb je toegevoegd op msn. onder je live.be adres. misschien kan ik het je daar duidelijk maken, want dit gaat eeuwen duren.

@eagle, dat is moeilijk, hoe haal je een variabele aan uit het toetsenbord op?
(natuurlijk kan het, maar gaat hij het snappen?)

GMT+1