microfoon maken

heb een mini disc walkman recorder zou hier graag een microfoon voor hebben maar deze die ze verkopen vind ik veel te duur
zou ik er nu zelf een kunnen maken met een microfoontje van velleman zo als hier

maarten

kan ik deze op gewone micro ingang steken (met eventueel een weerstand om een beetje te verzwakken)of moet je hievor en speciale schakeling maken?

maarten

mic's kosten 5 euries, waarom moeilijk doen... (ok, goede kwaliteit zal het niet zijn, maar dat zal een zelfgemaakt ook niet zo snel zijn...

mag niet veel plaats inpakken
heb nu een schema gevonden ga dat eens testen

maarten

Op 15 januari 2004 22:19:50 schreef Wouter van Ooijen:

[...]

E 5.00 ????

een simpel electretje:
http://www.voti.nl/shop/products.html#M-MIC-1 E 0.90
of een mic met 'kastje' en snoer?
http://www.voti.nl/shop/products.html#M-MIC-2 E 1.85

allemaal leuk en aardig, maar je vergeet wat bijkomstigheden:

code p/s aantal totaal
-----------------------------------------------------
M_MIC_2 1.85 1 1.85
SH_NL 3.00 3.00
-------+
TOTAL (Euro, incl. BTW) 4.85

plus dat je geen garantie hebt natuurlijk, en voor 15 cents is dat niet erg veel....

Op 16 januari 2004 15:39:07 schreef Sybrand:
allemaal leuk en aardig, maar je vergeet wat bijkomstigheden:

Klopt, als je alleen een micje wil hebben komen de extra kosten hard aan. Maar was die 5.00 inclusief zulke kosten?

Garantie: als 't micje (of iets anders) niet voldoet aan de aangegeven specs of aan redelijke verwachtingen heb je natuurlijk reden voor verhaal.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

ja, incl alles, en als hij niet werkt is hij makkelijk terug te brengen; ik heb natuurlijk over een complete microfoon, je weet wel zo'n ding waarin de gemiddelde reporters en dj's en zo praten(ja, die hebben beteren uiteraard). ok, het was wel gewoon bij een shop dan... zou je met deze dingen ook kunnen doen.... Als je hem klein wilt hebben is dat het geodkoopst, maar ik dacht dat hij zo'n "staaf ding" wou hebben.