Show your projects! Part 17.

Dit topic is gesloten

fred101

Golden Member

Doe mij ook maar de meters maar wel netjes gedaan. Tidak, digitaal is ook mooi. bv met van die glazen buisjes met cijfers, hoe heten ze ook a;l weer ? ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Om bij uitzondering een keer negatief te reageren; ik vind het ook zonde van de Delta.

Een analoge stroommeter is imo een must voor een labvoeding. Je moet immers kunnen zien wat er gebeurd.

de nauwkeurigheid is voor mij belangrijk , zeker gezien de meters niet verlicht zijn en dan is 5 of 6 ampere nogal een verschil .ik heb de meters op de dummyload zelfs omschakelbaar gemaakt van 0,00 naar 00,0 , gezien hij anders ophoudt bij 19,9 amp .

deze meters zijn 10 euro bij de C en ik heb er alleen een 33 en 39 ohm weerstand over heen gezet en een printtrafo met 2x 7808 erop en werken . alleen als de dummyload in begrenzing gaat dan gaat de voeding janken en dan gaan de meters aangeven wat niet waar is . verder klopt de -0,01 wel want 200ma is 0,00 op de meter. dus hij wijkt 200ma af op 40 ampere wat nog meevalt . ik kan de originele meters zo terugzetten gezien ik niks heb hoeven boren . het plaatje is alu wat met lijm aan de binnenkant zit .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit topic is gesloten