Chat room

Alleen berichten met de trefwoorden “irc” worden getoond. Alle berichten tonen

Jeroen

Moderator

Nou ja, zover ik weet heb je om te chatten ook een server nodig. En die heb ik niet. En dan lijkt me een IRC-kanaal/server toch iets leuker dan een webapplet :-)
Ik heb trouwens wel een IRC-server, maar die heeft maar 16 kB/s upload.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op dinsdag 23 april 2002 21:49:05

Het forum moet uiteraard blijven, vooral ook omdat er dan meerdere mensen van een antwoord op een eerder gestelde vraag gebruik kunnen maken. Dat is nml. de kracht van het forum. Maar een chatkanaal lijkt mij persoonlijk interessant om de bezoekers van Circuits Online (dus mensen met dezelfde interesse) bij elkaar te brengen zodat men elkaar wat beter (persoonlijk) leert kennen en hier kunnen miesschien ook leuke samenwerkingverbanden en/of projecten uit ontstaan. Het is maar een idee wat is opgeworpen en ik vindt het interessant, misschien dat anderen er helemaal niets voor voelen. Indien er wel interesse voor is door meerdere mensen, wil ik eventueel wel een besloten kanaal opzetten. Laat maar wat weten...

[Bericht gewijzigd door Prutsertje op woensdag 24 april 2002 16:17:49

bloep....

Op wo 24-04-2002 18:01:31 schreef Michaël:
Ik vind het niet zo goed. Het is al eerder gezegd maar het is wel waar, er zullen dan veel vragen op de chat gesteld worden die de andere niet kunnen lezen. Of terug iets opzoeken is dan ook onmogelijk.

Dit is niet helemaal correct,
ik heb ooit eens een IRC client gescript dat aan de hand van log files HTML output genereerd, dus zo zou je een archief op kunnen bouwen met een database.

alleen een groot probleem wat je dan krijgt is de onderscheid maken tussen zinvolle berichten en berichten die niets te maken hebben met elektrotechniek.

Ik vind het best om een irc server/channel te starten, alleen nu is de vraag... waar/hoe/wat/wanneer.

Als er iemand ideeën heeft, ze zijn van harte welkom bij ons.

IF you can't convince them, then confuse them!

Op wo 24-04-2002 18:31:54 schreef Jeroen Boere:

[...]

Dit is niet helemaal correct,
ik heb ooit eens een IRC client gescript dat aan de hand van log files HTML output genereerd, dus zo zou je een archief op kunnen bouwen met een database.

alleen een groot probleem wat je dan krijgt is de onderscheid maken tussen zinvolle berichten en berichten die niets te maken hebben met elektrotechniek.

Ik vind het best om een irc server/channel te starten, alleen nu is de vraag... waar/hoe/wat/wanneer.

Als er iemand ideeën heeft, ze zijn van harte welkom bij ons.

Waar: irc.wondernet.nu -> waarom: stabiel en non-commercieel
Hoe: een nieuw channel registreren en er een Key op zetten, verder Forum Moderators ook IRC Channel Moderator maken om de boel in het gareel te houden.
Wat: Met een IRC Client op ik kan evt. een script krijgen om te implementeren in deze site.
Wanneer: Als er genoeg animo is om e.e.a. op te zetten en er niet te veel tegens zijn.

Verder is het goed om een soort regelgeving op te zetten dat vragen die er zijn te stellen in het forum en niet in de chat. De chat dus alleen gebruiken voor algemen praatjes, chit chats, etc. Op deze manier leren de leden elkaar beter kennen en wordt het forum ontlast van onzinnige praat ;) Als er te veel mensen tegen zijn, maar toch redelijk veel mensen voor, wil ik evt. wel een kanaal openen wat niet de naam Circuits Online draagt, waar verder geen connectie is met circuits online mee bestaat, maar welk gewoon op eigen initiatief is opgezet en in de links wordt vermeld als een chatroom voor mensen met een interesse in electronica. Is iedereen blij.

Laat maar wat horen.

Groetjes Martin.

bloep....