Op 6 april 2010 01:58:47 schreef Ben_:
Ik zou niet weten wat er mis is met een TL084 voor dit soort toepassing. Hoewel het heel goedkope componentjes zijn, is er op de specificaties niets aan te merken.

Niets...

Ik heb in een 4-bands equaliser van mijn stereotoren bijvoorbeeld de 3 LM324N's vervangen voor 3 TL084CN's.
Het zijn pin-compatible Quad Op-Amps, en ze functioneren priema binnen het geluidsspectrum.

Met één zo'n chip heb je dus 4 ingangen.

Wel even opletten dat als je ze enkelzijdig voedt, dat je aan de ingang, en aan de uitgang DC Ontkoppel-elco's gebruikt, met beiden de + aan het IC.
Anders word het IC loeiheet, en presteert ze beroerd.

Ingang zou 1uf 25V kunnen zijn, en uitgang zou 100uf 25V mogen zijn.
Als je ZEKER weet dat je niet boven de 12 Volt komt, zouden 2 16-Volts exemplaren ook mogen.

Neovo.

geluidskwaliteit doe je niet op je gehoor beoordelen maar met een scoop en/of audio geschikte spectrum analyzer.
Gehoor is altijd een subjectieve waarneming

Goede kwaliteit+opbouw voorversterker+eindversterker is belangrijker dan de gebruikte speaker(s).

EDIT:was reactje op JUUL,en ja was op de hoogte van de PC/MP3 speler als bron

[Bericht gewijzigd door Akino op (14%)]

Op 6 april 2010 15:52:48 schreef Akino:
geluidskwaliteit doe je niet op je gehoor beoordelen maar met een scoop en/of audio geschikte spectrum analyzer. +microfoon
Gehoor is altijd een subjectieve waarneming

Zeg ik dan dat je op gehoor moet beoordelen?

Op 6 april 2010 16:22:22 schreef Frederick E. Terman:
nog maar eens: :)
[De signalen die het mengpaneel in gaan zijn afkomstig van een computer of een mp3 speler.]

Er zijn ook redelijk goede geluidskaarten ;) Maar dat is dus bij deze uitgesloten.
Enkel hifi opamps en de rest budget, zal je inderdaad niet veel aan hebben.