dig cam voeding

Alleen berichten met de trefwoorden “voeding digitale” worden getoond. Alle berichten tonen

Wilde voor mezelf een voeding maken die universeel is (een zware). Bij de "schakelingen" op deze site zag ik de labvoeding. Mooi ding! M'n digitale camera heeft 3,4 volt nodig. Dus ik kan met deze voeding m'n digitale camera voeden nadat ik de spanning heb ingesteld (Hoeveel voltage drop geeft een multimeter eigenlijk?). Maar nu snap ik iets niet. Je kan met deze veoding ook de stroom regelen. Wat moet ik me daarbij voorstellen? De gebruiker (de camera) bepaalt toch hoeveel stroom er gaat lopen?.....Op welke waarde moet ik hem dan zetten qua Ampèrage?
En geeft deze voeding ongeacht de belasting (tot 1,5A) de ingestelde voltage af? Dus niet van: 3,4 V onbelast en dan steek ik hem in de camera en dan zakt het voltage naar 2 volt ofzo. (ik denk het niet door die ic'tjes.....is dat een goed antwoord, want ben nog maar een broekie hoor).
Dankjewel alvast voor het antwoord.

Op 10 februari 2004 22:25:30 schreef Michel318:
Wilde voor mezelf een voeding maken die universeel is (een zware). Bij de "schakelingen" op deze site zag ik de labvoeding. Mooi ding! M'n digitale camera heeft 3,4 volt nodig. Dus ik kan met deze voeding m'n digitale camera voeden nadat ik de spanning heb ingesteld (Hoeveel voltage drop geeft een multimeter eigenlijk?). Maar nu snap ik iets niet. Je kan met deze veoding ook de stroom regelen. Wat moet ik me daarbij voorstellen? De gebruiker (de camera) bepaalt toch hoeveel stroom er gaat lopen?.....Op welke waarde moet ik hem dan zetten qua Ampèrage?
En geeft deze voeding ongeacht de belasting (tot 1,5A) de ingestelde voltage af? Dus niet van: 3,4 V onbelast en dan steek ik hem in de camera en dan zakt het voltage naar 2 volt ofzo. (ik denk het niet door die ic'tjes.....is dat een goed antwoord, want ben nog maar een broekie hoor).
Dankjewel alvast voor het antwoord.

stel je een schakeling gebruikt 5 volt en 100 ma
je stelt die voeding dan in op 5 volt dan zal door de belasting die 100 ma bepaald worden maar
stel nu dat er in die schakeling iets mis is waardoor er meer als 100ma gaat lopen nu als je je voltage insteld op 5 volt en je limmiter op 125 ma zal je spanning bij normale 100 ma last exact 5 volt leveren maar als er iets misgaat kan er maximaal 125 ma gaan lopen de voeding laat de spanning inzakken

Een schizofreen is nooit alleen!

aha....dus het is een stroom limiter? Dus als ik die limiter op z'n aller laagst draai en een schakeling trekt dus 200 mA bij 5 volt dan geeft mijn multimeter dus gewoon 200 mA aan? of nie?.......maar dat is dan trikkie.....ik weet niet hoeveel mn digitale camera aan stroom trekt. Dus als ik die voeding instel onbelast op 3,4 V en de stroom limiter helemaal onderin en ik steek hem dan in mijn camera dan zakt de spanning in elkaar of niet?.....dat moeten we niet hebben! Ik snap het nog steeds niet........sorry...... ik snap nog steeds niet die functie / werking van die stroom instelpotmeter niet. Je stroom wordt toch bepaald door je gebruiker?...sorry....:-)

high met henk --> ik heb niks gezegd over een accu of batterij die erin zit. Het is gewoon voor voeding van mn camera en niet voor opladen van de accu/batterij.

High met Henk

Special Member

sorry, verkeerd begrepen. D8 dat je je accu ermee op wilde laden. Doen wij hier nl. met accu's van schroefmachines ook gewoon op een labvoeding (originele lader pleitte)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???