Picbasic les 2

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Beste,

Ik heb met kerstmis een Wisp 648 aangeschaft en geassembleerd.
Ik heb echter nooit de tijd genomen om er iets mee te spelen =)
Ik ben 2 dagen geleden dus de 1e les gaan doen, dit gaat prima.
Bij de 2e les gaat het echter mis.
Ook al is de code correct en heb ik alles aangesloten volgens het bijbehorende schema, willen de Led's na verscheidene pogingen niet branden.
Momenteel gebruik ik een breadboard. De voeding die word gebruikt (tijdelijk oplossing) is de voeding van de Wisp.
Zou het er misschien er aan kunnen liggen dat ik een 7805 voeding moet gebruiken, hiervoor wil ik namelijk vanavond een klein trafootje gaan halen?

Ligt het dus waarschijnlijk aan de voeding of is er iets anders mis?

Greetz, joel26

(P.S. Is het nodig om Foto's te plaatsen?)

Op 10 juni 2010 17:44:03 schreef roel999:
euhhh.. in de wisp zit een 7805 als voeding.

Ik gebruik zelf de Wisp628 (bijna hetzelfde maar met een andere PIC), maar ik moet toch wel een voeding aanbieden aan zowel de wisp als het breadboardje.

Op de site waar die cursus op staat staat ook ergens een schakelingetje voor kleinere PIC's(12F series).
Die zou je ook kunnen proberen voor de PIC18F628. Heb ik ook al een aantal keren gedaan omdat de PIC bij mij soms ook niet werkte.

Groetjes Jorim

Murphy's Law: Anything you try to fix will take longer and cost more than you think.

Beste CO'ers,

Na een tijdje kom ik jullie maar weer eens lastigvallen.
Ik heb de componenten voor les 2 van de mini cursus pic basic op mijn breadboard gemonteerd zoals aangegeven op de website (dat denk ik tenminste), maar het werkt nog altijd niet.

http://s915.photobucket.com/albums/ac358/juulke043/?action=view&cu…

De wirwar van kabels, is van de wisp648, hier komt ook de voeding voor de PIC vanaf.
Momenteel heb ik de pulsschakelaartjes vervangen door 3 kabels die ik in prik en uit trek (gewoon voor te kijken of het werkt, een tijdelijke oplossing)
De rest is gewoon hetzelfde als op de site.
LEDjes omdraien heeft geen effect, net zoals een andere PIC.

Ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen,

joel26

Sjoerd Kreyns

Golden Member

Het rechter gedeelte van je breadboard krijgt geen spanning. er moet nog een draadje horizontaal gemaakt worden, dus de meest rechtse zwarte 1 naar links opschuiven en daar een draadje maken.

[Bericht gewijzigd door Sjoerd Kreyns op zaterdag 31 juli 2010 14:01:21 (27%)

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.