Fout met Wisp 648 en 16F628A

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Hallo,

Ik heb op een breadboard een pic(16F628A) gezet en aangesloten op mijn wisp. Verder is niets aanwezig op mijn breadboard, op een condensator van 100nf na, maar ik krijg een fout code, namelijk 0x0000 target chip does not match. Bij bublebee en xwisp doet hij het niet.

Wat heb ik gedaan
Ik heb verschillende poorten gebuikt van mijn programmeer pc, hij herkent mijn wisp, maar bij het identificeren van de pic, krijg ik de foutcode.
Ik heb gezocht op het forum, maar kom er niet uit.

Wie kan mij helpen?

Gisteren heb ik mijn wisp gesoldeerd en getest, werkte prima, totdat ik een pic wilde programmeren. IK kreeg ook ongeveer dezelfde errors bij mij bleek het dat ik een voedingsdraad niet goed aangesloten had.

Heb je alle draden die het breadboard ingaan goed afgestript? Zoals ik het bekijk zit het ergens in de draadjes.

Helaas ben ikzelf ook nog maar een beginner met PIC's

Vr Gr
Marijn

De XWisp GUI direct pin access heeft niets te maken met het type PIC maar is er puur voor om je WISP programmer te testen.

Dus, ervanuitgaand dat je nu Action > Pins hebt gedaan en dus in de "XWisp GUI direct pin access" mode zit, kun je elke draad die aan de Wisp648 programmer zit apart aansturen.

Als voorbeeld nemen we de witte draad (hang daar nu je multimeter aan).
Zoals te zien zit de witte draad op PORTB.7 (knoppen helemaal onderaan het XWisp GUI schermpje)
Je kunt deze hoog-Ohmig maken door op de knop 'Input' te klikken.
Je kunt deze HOOG (+5V) maken door op de knop '1' te klikken.
Je kunt deze LAAG (0V) maken door op de knop '0' te klikken.

Zo kun je ook de andere draadkleuren testen.
Behalve (zoals ik al eerder schreef) krijg je bij de gele draad niet de verwachte 13V programmeer spanning.
Daarvoor moet je de Wisp648 toch echt in programmeermode zetten.

Graag ook foto's van je schakeling (breadboard?)

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Op 4 juli 2010 10:49:28 schreef r3dnax:
Dus je meet elke draad, tegenover de min(zwarte draad). De Gui maakt dus de pinnen hoog, van de pic in de wisp.

De GUI kan elke draad apart HOOG maken door op de '1' knop te klikken die achter de betreffende poort staat en LAAG maken als je op de '0' knop klikt.

Test elke draad één voor één en ook of ze onderling sluiting hebben

Als je een draad HOOG maakt moet je je meter hangen tussen de ZWARTE draad (0V) en de betreffende draad.

En als je de pin LAAG maakt, dan moet je de meter juist weer aan de RODE (+5V) hangen.

En er moet nu dus verder niets aan de draden van de Wisp648 hangen, dus geen breadboard of wat dan ook.

De mooiste foto's krijg je zonder flits, en scheelt je accu!

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

- Op wat voor spanning staat je voedingsadapter ingesteld?

- Heb je de print zelf gesoldeerd (was het een bouw-kitje)?

En als je de Wisp648 opstuurt, kun je dan als het mogelijk is ook de 16F628A die je wilde gaan programmeren meesturen?
En als het mogelijk is de voedingsadapter en evt. breadboard, zie maar.
Hoe completer en hoe sneller, hoe beter, des te beter kan ik dingen uitsluiten en het testen voor je.

Ik begrijp dat het frustrerend is dat je het spul dan een paar dagen moet missen maar nu kun je ook niets beginnen.
Als je het vandaag op de post had gedaan had ik het morgenvroeg al hier gehad en woensdag waarschijnlijk al weer terug kunnen zenden, nu ben je alweer een dag verder...

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

De wisp is gesoldeerd geleverd, alleen de stekker heb ik er zelf aan gedaan.
De adapter staat ingesteld op 12VDC en kan zo'n 300mA leveren.

Mijn ouders vinden het niet goed dat ik de wisp op de post doe. Ik ga over een week op vakantie naar de veluwe, misschien kan ik een dagje langskomen(mijn neef woont in zwolle, vanuit kan ik ook komen).

Ik ga morgen maar het breadboard doormeten.

Op 5 juli 2010 22:13:19 schreef r3dnax:
Misschien kan ik een dagje langskomen(mijn neef woont in zwolle, vanuit kan ik ook komen).

Prima!
En neem dan alles mee, dus ook je breadboard, Wisp648, netadapter, steker met gekleurde draden, de PIC(s) die je probeert te programmeren, enz., de hele bups...
Ben nu zelf namelijk zeer nieuwsgierig naar de oorzaak geworden.

Maar laat het wel van tevoren weten wanneer je wilt komen zodat we een afspraak kunnen maken.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Het werkt. het breadboard maakte geen contact, en ik had de min aan de linkerkant een pinnetje te hoog. Ik weet niet wat er fout dat, maar hij doet het:):)