rare jongens, die chinezen (leuke/onhandige verpakkingen)

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Ik heb de laatste tijd ebay ook ontdekt :-)

Een paar dingetjes besteld, China, Engeland, Duitsland. Alles keurig netjes afgeleverd in nette bubbeltjesenveloppen.
Een dingetje uit Engeland zelfs 2 dagen later al in huis.

Beetje jammer van die Duitser: die rekende dikke portokosten, maar de postbode deed netjes een strafporto-kaart van 1,50 in m'n brievenbus

:-( BEETJE jammer...

China gaat best prima, soms wel leuk (zie startpost van dit topic)

Laatst in Hong Kong 5 lijmpatronen voor m'n lijmpistool. Extra lange, hoef je minder vaak te wisselen. Prijs per centimeter inclusief de verzending nog goedkoper dan hier bij de Action.

M'n Bosch ruitenwissers uit Duitsland had ik zo goedkoop van ebay gewonnen dat de verkoper uit frustratie gewoon maar een adressticker op de winkelverpakking van de ruitenwissers had geplakt. Ondanks het zeer dunne karton dat gedeeltelijk kapot was gegaan, waren de wissers gelukkig nog heel.

If you want to succeed, double your failure rate.

mja , ik heb van een ebay verkoper ook wel gehoord dat een lading toner zo weinig opbracht dat het verzenden niet eens interesant was. de koper zat in polen , de verkoper op een dorp met alleen een postagentschap waar je geen buitenlandse post kunt versturen. zodoende maar laten waaien want de koper wou ook nog gebeld worden over de verzendgegevens :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zo heb ik in oktober vorig jaar 2 hdd's 2e hands gekocht.
Na twee weken stond het pakketje nog steeds op 'in sorteercentrum'. Na contact te hebben opgenomen met TNT bleek dat de verzender een onderzoek moest aanvragen en blablabla.

Afin, de verkoper had gelukkig nog eenzelfde set disks liggen dus die opgestuurd. Dag later in huis.

Wat er met de eerste zending is gebeurd is tot op heden nog niet boven water. Misschien dat ik ze over 2 jaar nog eens krijg :)

Hulde aan TNT!

zonder prutsen kom je nergens!

Een vriend van me werkte bij de tnt (post gedeelte), daar was het ook een puinhoop. Bij zijn kantoor stond de sorteermachine zo lomp afgesteld dat er regelmatig enveloppen kapotgescheurd werden. Dan slingerde er weer een losse brief of kaart in de machine. Die ging dan op de machine als 'kaart voor ons allemaal' (bij kerstkaarten enzo) of ze gingen in een willekeurige leeg gevonden envelop en de machine weer in

Lucky Luke

Golden Member

Hey, het ging om Chinezen en verpakkingen! Totdat ze bij postNL Chinezen gaan verpakken is het offtopic te klagen dat er dingen fout gaan bij postNL :)

Niet dat alleen chinezen creatief verpakken... Wie hier heeft er wel eens een onderdeel of printje van mij opgestuurd gekregen?

(ik recycle bubbelenveloppen - door ze opnieuw te versturen met verse postzegels en een nieuw adres erop. Behalve bij de AVRDB2313 IA, toen heb ik gewone enveloppen gebruikt en een soort foam. En heel veel plakband. China Style. Al zal dat ook wel niks worden met een sorteermachine, ze zijn allemaal aangekomen. Dus hulde aan postNL!)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Het is met een chinese zending allemaal begonnen, daarna is het door de Mods omgedoopt tot een 'algemeen' verpakkingen-topic.
Dus, postNL mag ook meedoen :)

Lucky Luke

Golden Member

Laatst een 100k stereo potmeter nodig voor m'n computerspeakertjes (gebroken, waardoor ik alleen nog mono geluid had behalve als ik volume vol open draaide). Van dickbest had ik een 5k liggen maar die paste ook mechanisch niet.

Dus op ebay gekeken.

http://www.ebay.com/itm/400276716146 . $1,19, en bijna exact gelijk aan wat er in zat.

Inmiddels ontvangen. Vreselijk netjes verpakt. Ding zat in een gripzakje, met zo'n foam fluffy erboven en eronder, gripzakje opgerold met een plakbandje, keurig geprint stikkertje erop met wat het is (b100k stereo), gemarkeerd met markeerstift ook nog. Dat in een bubbelenvelop en incl shipping... $1,19... Nog geen euro (94 cent)... (en een postzegel van 24 bath, dat is dus al 59 eurocent)

Speakertjes werken weer. Maar niet te geloven... Daar kan die Thai toch onmogelijk winst op maken? En het zo netjes verpakken ook...

EDIT@m-i-c-h-e-l: Mwah, dit was ook pas mijn 2e ebay aankoop. En die speakers brommen nog steeds (dat was de reden dat ik ze oorspronkelijk open haalde en de defecte pot tegenkwam, dat een kanaal het niet doet hoor ik blijkbaar niet zo snel... maar brom ergert me enorm.). brom komt uit de voeding, blijkbaar. (rc filtertje in signaalpad lijkt wel iets te helpen... Maar niet genoeg.)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op vrijdag 20 april 2012 21:03:01 (18%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Henry S.

Moderator

$1.19 is 37 bath, 13 bath winst :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Dat "ebay-denken" moet er bij mij nog inkomen.
Daarbij vind ik het leuk om ook nog 's iemand te zien, als ik m'n bestelling doe. Dus ik laatst naar een elektro-winkel in Den Haag (de naam begint met "radio...")
een paar stereopots gehaald voor veuls te veul, een baggerkwaliteit, 2 liggen er al in de prullenbak, en een saggerijne bediening... :(

Sorry, was ff offtopic

Tidak Ada

Golden Member

Vandaag eindelijk twee bosjes breadboarddraad ontvangen uit HK.
Heeft bijna een maand geduurd.
Verpakking in een bruin envlopje met een bobbel plastic envlope erin (echt kwetsbaar die draadjes :P ). Adresetiket in de vorm van een onregelmatige veelhoek.
Alles erop en er aan dus zou je zeggen, maaaarrrrr.... geen postzegel !
Daaarom duurde het zo lang !!!
Gelukkig vond Post.nl het blijkbaar te duur om aan te bellen om de strafport te innen. Za dachten waarschinlijk dat het een binnenlandse zending was, want er stond ook geen afzender op.

De wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ja, ze knippen die adresstickers vaak uit een gewoon stuk papier (die veelhoek van jou inderdaad) en dan plakken ze die met breed tape op zo'n enveloppe. Heb al een hoop mooi handenarbeid voorbij zien komen :)

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Ik krijg sterk het vermoeden dat daar een groepje kinderen aan gezet wordt.
Het werpt bij mij een beeld van het Chinese platte land of een sloppenwijk : Een straatje of landweggetje met een rij huisjes er langs.
In ieder huisje zittten mannen en vrouwen bij het licht van een klein TL buisje op een accu, die breadboard snoertjes te maken. De kinderen maken er bosjes van en doen die in envlopjes en knippen met zo'n onhandige Chinese schaar de adrsssen uit een vel papier en plakken die met breed cellotape op de envlopjes.

Lon Na begeon er mee, zo'n drie jaar geleden en deed goede zaken. Dat vond zijn buurman ook en die zette zijn gezin ook aan het werk. Toen diens buurman en de overbuurman, enzovoorts. Nu doet de hele straat hetzelfde en maakt ook precis hetzelfde.
Totdat de markt inzakt en iedereen met die draadjes blijft zitten.....

Dan begint het spel opnieuw en bij sucses volgt de rest.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 20 april 2012 17:57:49 schreef M-i-c-h-e-l:
Dus ik laatst naar een elektro-winkel in Den Haag (de naam begint met "radio...") en een saggerijne bediening... :(

Oeh, laat me raden ... Radio Twenthe? Ik dacht dat ik de enige was die nare ervaringen met hun had.

Gekste verpakking dat ik ooit uit Hong Kong heb gehad was heel erg creatief. Aantal componenten (wel in bubblefoam en anti statische zakjes) geplaatst op een A4 pagina, in een nette rechthoek opvouwen dat het net een envolop lijkt. Vervolgens werd deze helemaal letterlijk dicht getaped met meerdere laagjes. Tussen een van die laagje zat er ook gewoon een adres sticker geknipt uit normaal papier. Nu snap ik waarom er geen shipping costs berekend werden.

Ik heb er normaal gesproken geen problemen mee, zolang de componenten werken zoals ze horen dan ben ik tevreden.

Ik moet nog een grote bestelling ontvangen uit de verre oosten, ik vraag me echt af of ze het weer zo gaan inpakken. Als dat wel het geval is dan maak ik wel een fotootje :P

HF virus is hier aanwezig!

Meestal ontvang ik het spul in mooie gele bubbeltjesenveloppen, inhoud veelal met extra bubbeltjesfolie omwikkeld. Zelfs een ijzeren maatschepje (voor in de keuken, 1/4 tl - 1 el) zwaar in de bubbeltjesfolie, alsof dat ding kapot kan.

Twee jaar geleden wilden er nog wel eens postzegels op geplakt worden (zaten erg mooie vogels e.d. tussen), maar de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar "port betaald"-varianten.

Slechtste ervaring met Chinees verzenden was wel een stel (her)vulbare cartridges voor een printer. Daar was een geel papiertje omheen gewikkeld, adres erop gekrabbeld (met balpen), touwtje eromheen. Dat ding heeft er twee maanden over gedaan om hier te geraken, waarvan het zo'n anderhalve maand in Vladivostok op "processing" heeft gestaan, aldus de Russische track&trace.

Pakketje kwam vandaag binnen ... nou pakketje? Het is eerder een aantal componenten in een antistatische zakje, gewikkeld in bubble wrap en helemaal in-getaped. Wel geinig dat ze spullen altijd als gift versturen zodat je geen extra dingen hoeft te betalen, ook kloppen de prijzen niet altijd.

Voor de mensen die niet weten waarover ik het heb, nou hier een typisch China "verpakking".

http://i48.tinypic.com/afd7vm.jpg
http://i50.tinypic.com/2ynpanl.jpg

HF virus is hier aanwezig!

@Sinuz, lijkt met toch een gewoon pakje van farnell? Wel grappig dat er een rohs label opzit.

@Nulzeventig rechtse label komt me bekend voor, ik hoop voor jouw dat er niks breekbaars inzit?

bjokal

Golden Member

Ik zie een zakje gele tie-wraps, maar volgens de artikelsticker van Farnell had daar een 3 meter lange tulp-tulp kabel in moeten zitten :+
Ik denk dat sinuz dat bedoeld.

ach, de kleur klopt ten minste ;)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Precies, wel zo netjes dat ze die dan nog nasturen maar ik vraag me af hoe ze dat verwisseld hebben.

Ik heb van Farnell weleens een zakje C'tjes gehad, waarbij er 2 verschillende waardes gemengd zaten. Ik zag het bij puur toeval (en het was voor privé), maar dit wil je als bedrijf met ISO kwaliteitsnormen echt niet tegenkomen... En in dit geval was het met THD nog controleerbaar, maar je vraagt je wel af hoe ze dat voor elkaar krijgen en of dat dus net zo goed met SMD-grut kan gebeuren.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ook ik bestel wel eens wat via eBay, vanuit China (Hongkong) kost het versturen vaak zowat niks.
Dus bij een grote leverancier wat plc spul gekost (free shipment) en ik denk, nou zal wel per boot vracht komen. Niets is minder waar.
Het afhandelen van de paypal betaling duurde langer als het verzenden.
Binnen 3 dagen was het er met luchtvracht!
Netjes in een kubusvormige bruine verpakking (intern bubble foam) verpakt. Niks mis mee dus.

Het kost hier meer om iets naar de buurman te sturen dan vanuit China naar de andere kant van de wereld. :'(

P.S. Bij een zelfde soort zending vanuit de US kost het maar liefst 143USD om iets op te sturen (via UPS of zo), helemaal belachelijk.
Dus je moet echt HEEL goed opletten waar je wat besteld anders is de lol er zo af.

Ook eens wat uit Lithouwen gehad, vroeg 10 USD voor verzending, kijk dat vind ik nu een schappelijke prijs.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
GJ_

Moderator

Op 6 juni 2012 18:03:40 schreef LEDfan:
@Sinuz,...Wel grappig dat er een rohs label opzit...

Nou ja, die dingen zijn bedoeld voor in elektrische apparatuur, het zijn onderdelen. Als je die apparatuur bouwt en het valt onder die richtlijn is het wel zo handig te weten dat je onderdelen ook voldoen.

Shiptronic

Overleden

Ha Ha, ty-raps geel geverft met lood verf ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.