rare jongens, die chinezen (leuke/onhandige verpakkingen)

Als je een aantal dingen bij conrad koopt, gooien ze die allemaal in een ruime doos met van die witte propjes erin. Net een grabbelton altijd!

Alles moet zo simpel mogelijk gemaakt worden, maar niet simpeler

Dat bedoelde ik, 1 enkele 7-segment in zo'n doos....

Henry S.

Moderator

Ik had vandaag ook weer zoiets...
25 TO-220 thyristors in een antistatisch zakje, dat in een groter antistatisch zakje, dat weer in een grote antistatische zak. Dat alles in een doos van 30 cm lang met veel luchtkussentjes...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Het mooie is dat ze voor 1 a 2 dollar een doosje aangetekend vanuit Hong kong hier naar toe kunnen sturen. Zou jij het zelfde pakketje naar Hong kong willen versturen dan betaal je 24 euro en dat is nog niet eens aangetekend.

Gezien de moeite die de postbode er soms voor moet doen denk ik dat de TNT er erg veel verlies op moet maken.

Op 8 juli 2010 15:15:32 schreef DanielBakker:
conrad is niet altijd zo goed met verpakken hoor. ik had een keer iets gekocht, een doos die gewoon los in een veel grotere doos lag. dat was zo door elkaar geschud, de inhoud was kapot.

'Net als ic's die in die vierkante kokertjes gaan
laatst een hele partij dure optos met kromme poten
Gelukkig doen ze dan weer niet moeilijk, en krijg je gewoon nog een stel opgestuurd (in weer zo'n kokertje)

dan heb je geluk , ik heb al jaren niet eens een reply gehad bij een klacht of erg uitgelopen nalevering .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bij Conrad hebben ze nog nooit moeilijk gedaan.
Verkeerde componenten, effe bellen, en ze sturen gelijk nieuwe, de andere mag je houden, tenminste....onder de ? € ***
Maar aan brievenbuspost mogen ze best weleens aan denken.

[Bericht gewijzigd door Kareltje op donderdag 8 juli 2010 19:34:29 (15%)

DealExtreme kan er ook wat van. Heel veel bubbeltjesplastic met heel veel tape eromheen, in een envelop met bubbeltjesplastic, met heel veel tape eromheen.

Overigens moet je bij hen niet vreemd staan te kijken als een backorder pas twee maanden later aankomt.

Misschien deze topic veranderen in: "meest vreemde, en belabberde verzendingen" ?

Edit: Dick best en Voti zijn goed bezig

[Bericht gewijzigd door Kareltje op donderdag 8 juli 2010 19:49:20 (21%)

Op 8 juli 2010 16:51:02 schreef Tspider4:
Als je een aantal dingen bij conrad koopt, gooien ze die allemaal in een ruime doos met van die witte propjes erin. Net een grabbelton altijd!

Tip voor die witte propjes (Soms zijn ze ook groen)
Gooi ze in een emmer water, en ze veranderen weer in organisch materiaal en kan je het gewoon wegkappen als water, lost geheel weer op.
Scheelt een halve container :-)

Op 8 juli 2010 18:15:28 schreef part:
Het mooie is dat ze voor 1 a 2 dollar een doosje aangetekend vanuit Hong kong hier naar toe kunnen sturen. Zou jij het zelfde pakketje naar Hong kong willen versturen dan betaal je 24 euro en dat is nog niet eens aangetekend.

Gezien de moeite die de postbode er soms voor moet doen denk ik dat de TNT er erg veel verlies op moet maken.

Subsidie noemen ze dat. De chinese overheid stimuleert het heel erg door verzendkosten belachelijk laag te maken. Zo kon ik voor 125 dollar een machine van 2 kuub naar nederland laten verzenden. :)

Op 8 juli 2010 21:43:51 schreef Xtremer:
[...]

Tip voor die witte propjes (Soms zijn ze ook groen)
Gooi ze in een emmer water, en ze veranderen weer in organisch materiaal en kan je het gewoon wegkappen als water, lost geheel weer op.
Scheelt eet halve container :-)

Alleen als ze van mais zijn gemaakt. Dan kan je ze zelfs eten :P. Gewoon in de vuilcontainer of op de composthoop.

[Bericht gewijzigd door LED-Maniak op donderdag 8 juli 2010 21:48:18 (26%)

Oef, toen ik nog voor de koningin onder de wapenen als radiomonteur de kost verdiende, kregen we ook wel eens van die modules die behoorlijk ESD behandeld moesten worden. Je kent het wel...
Polsbandje, Antistatische mat etc. Werden die modules gewoon in piepschuim "cornflakes" vulmiddel verstuurd! :P

Die flakes kleefden van ellende overal aan vast!

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
fred101

Golden Member

Ik kreeg van de week 3 iC's van analog binnen. Grote oranje envelope, daarin weer een ESD zak en daarin drie doosjes, per doosje in een antistatisch zakje. De doosjes zijn iets van 10x5x2cm en daar zit dan als je goed zoekt een ICtje in van 4x4mm.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

25 TO-220 thyristors in een antistatisch zakje, dat in een groter antistatisch zakje, dat weer in een grote antistatische zak. Dat alles in een doos van 30 cm lang met veel luchtkussentjes...

waren de doos en de luchtkussentjes ook antistatisch ? ;-)

altijd mooi, sure electronics kan dat ook leuk.
koop je voor 3,65 10 8*8 led matrixen.
komt thuis, een doos met daarin 10 apart ingepakte led matrixen, allemaan in veel bubbelfolie en plakband, en dat voor 36 cent per stuk :D

Op 8 juli 2010 21:47:15 schreef LED-Maniak:
[...]
Alleen als ze van mais zijn gemaakt. Dan kan je ze zelfs eten :P. Gewoon in de vuilcontainer of op de composthoop.

Alleen zijn ze niet te hachelen (ja, ik heb het wel eens geprobeerd :P)

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

de reden van oververpakken is ook dubbel: hoe groter hoe kleiner de kans op verliezen in de postroute .....

waar rook was, werkt nu iets niet meer

70 á 80% van een volle container stukgoed, bestaat uit lucht.

Dat lucht zo duur kan zijn :+

Dat lucht zo duur kan zijn

Dat komt omdat ze het in die kussentjes verpakken.

bjokal

Golden Member

Op 9 juli 2010 16:57:59 schreef Kareltje:
70 á 80% van een volle container stukgoed, bestaat uit lucht.

Dat lucht zo duur kan zijn :+

Dat verklaard dan waarschijnlijk ook meteen het wereldwijde tekort aan zeecontainers ;-)
Iedereen is druk met het rondsturen van lucht.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
Turbokeu

Golden Member

Farnell kan er soms ook wat van...

Ooit bestelling voor 98% geleverd in grote bubbelenvelop vanuit distributiecentrum Grace Hollogne (bij Luik, BE), 1 componentje apart geleverd vanuit distributiecentrum Leeds (UK) en ééntje apart geleverd vanuit distributiecentrum in Duitsland in enorme kartonnen dozen waarin de 2 delen van de Belgische Gouden Gids gemakkelijk 2 keer zouden passen, alle drie zendingen apart (en gratis) geleverd via courierdienst...

De grote kartonnen dozen zijn meestal gevuld met plastieken luchtgevulde zakjes als padding.
't Is altijd leuk om die luchtzakjes plat te trappen (geeft mooie knallen!) om plaats te winnen in de vuilnisbak.

Pittoresk zijn ook de zendingen uit oud-Rusland en de actuele deelrepublieken:
Kartonnen doosje van één of ander levensmiddel/produkt, omwikkeld met dik bruin verpakpapier, bijeengehouden door touw en met handgeschreven afzendadres en bestemmingsadres.
Lijkt net begin 20e eeuw verzonden te zijn...;)
Bizar genoeg is het aangehechte/bijgeleverde douaneformulier altijd in het Russisch, en het Frans!

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Tidak Ada

Golden Member

Op 10 juli 2010 09:40:16 schreef Turbokeu:
Farnell kan er soms ook wat van...

Ooit bestelling voor 98% geleverd in grote bubbelenvelop vanuit distributiecentrum Grace Hollogne (bij Luik, BE), 1 componentje apart geleverd vanuit distributiecentrum Leeds (UK) en ééntje apart geleverd vanuit distributiecentrum in Duitsland in enorme kartonnen dozen waarin de 2 delen van de Belgische Gouden Gids gemakkelijk 2 keer zouden passen, alle drie zendingen apart (en gratis) geleverd via courierdienst...

Ach, dat schijnt gewoon te zijn bij dat soort zaken:

Bij RS tien componenten besteld.
Daar moest ik 10 keer voor naar de voordeur lopen om tien keer een bubbelenvelope in ontvangst te nemen, verstuurd door tien verschillende distributiecentra, uit wat minder dan tien verschillende landen......

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

mischien een leuk idee om hier "het grote vreemde verpakkingen topic" van te maken?

Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"
maartenbakker

Golden Member

Op 10 juli 2010 09:40:16 schreef Turbokeu:
Bizar genoeg is het aangehechte/bijgeleverde douaneformulier altijd in het Russisch, en het Frans!

Zo bizar is dat niet. Frans was tot 1917 de tweede voertaal van de elite in Rusland en dat werkte gedurende de communistische periode gewoon door, maar nog veel belangrijker in dit geval: het was (en volgens mij is het nog steeds) DE taal van de post. Dat onze cultuurbarbaren van TNT het inmiddels in het Engels doen (priority in plaats van prioritaire, maar op aangetekende post staat nog steeds de grote letter R), sinds dat ook mag, doet daar niks aan af.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."