ik wil graag beginnen met pickit

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

even een paar dingen:
lijstje aan de linkerkant, alle supported devices:
http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&no…

je kan op het demoboard genoeg pinheaders solderen voor alle pinnetjes.
alleen dit zijn 2 mm pinheaders, dus eventueel wat male en female bijbestellen.
en je kan imho beter een paar picjes bestellen en alles zelf maken op een breadboard dan demo boards kopen.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Op 9 juli 2010 20:10:48 schreef Riktw:je kan imho beter een paar picjes bestellen en alles zelf maken op een breadboard dan demo boards kopen.

Dat moet ik nu ook onderschrijven, Rik, en ik ben bezig mijn gedachten terzake op een rijtje te zetten. Het demobordje was te duur voor wat het te bieden heeft, maar het had wel de verdienste van een gegarandeeerde instap te bieden.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

bedankt voor al die reaxties,

als ik even samenvat wat ik hier nu heb gehoord.

een demo board is te duur t.o.v. gewoon op een breadboard.

maar om te beginnen kan het wel handig zijn.

dus ik denk dat ik maar een starterkit en nog wat andere dingentjes bij farnell bestel.

denken jullie dat dit een goede beslissing is om mee te beginnen?

nog even een vraagje:

ik lees verschillende verhalen over dat bestellen bij farnell?

je moet minimaal 50 euro excl btw hebben, dan mag je particulier bestellen, maar hoe werkt dat bestellen dan? moet dat met de fax of iets dergelijks?

(sorry voor de kick)

Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"

ok dan heb je inderdaad al aardig wat maar zou dan gaan voor 18 pins en 40 pins.

mjaar even een vraagje:

heb je perse zo'n demo board nodig als je bijvoorbeeld een 40 pins 16f877a wilt programmeren?

kun je niet gewoon met draadjes en dan gewoon naar een breadboardje

en deze aansluitingen gebruiken:

http://www.sprut.de/electronic/pic/icsp/icsp.htm#dil40

lijkt me heel wat goedkoper dan bijna 20 euro uitgeven voor zo'n demo bord

Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"

dus ik heb die demo bordjes niet nodig als ik wil programmeren, ik kan gewoon draadjes en een breadboard gebruiken?

Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"

absoluut. Je moet wel zelf voor een connector zorgen die in de PicKit2 past (6 pin header) en massieve-kern draden om in je breadboard te steken. Dat zat er bij mij niet bij.

Neemt niet weg dat zo'n demo board heel handig kan zijn.. Ik bedoelde met out-of-the box dat je dus geen 'converter printjes' nodig hebt e.d. (die zijn voor de In Circuit Debugger, ICD. Zoals reeds vermeld.)

bedankt voor de tips.

hoe lang was dat pakketje uit amerika onderweg? of heb je het nog niet? en ik heb niet zo'n zif socket bordje nodig want als ik al een keer niet in in circuit wil programmeren, pak ik gewoon een breadboardje en een din connector.

ik ga denk ik een starterkit in engeland bestellen, ik weet nog niet wanneer want ik weet ook nog nietwanneer ik op vakantie ga, dus mischien doe ik het ook wel als ik terug ben

bedankt voor de tutorials!! komen altijd van pas

Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"