Jullie hebben gelijk dat het lastig, zo niet onmogelijk is om een lijst van beste shops te maken, want iedereen heeft eigen favorieten en het hangt er inderdaad ook vanaf wat je nodig hebt. Toch is het denk ik wel interessant om op basis van een aantal criteria een score te bepalen.
Op 14 augustus 2010 22:00:11 schreef pros:
Mogelijk kan je een lijst maken van de "te mijden" webshops aan de hand van negatieve beoordelingen. Dat lijkt me eenvoudiger en betrouwbaarder. Als je 10 reacties krijgt, en 8 daarvan zijn negatief, dan is er duidelijk wat mis ...
Dat kan, maar ik denk dat de winkels daar niet zo blij mee zijn .
Op 14 augustus 2010 22:49:09 schreef Hagdos:
Nog een groot nadeel van reviews op internet is dat mensen met een negatieve ervaring veel sneller de pen in klimmen dan mensen bij wie alles ging zoals het hoort.
Dat is een mogelijk nadeel ja, een extra reden om altijd een beoordeling toe te voegen bij de shops waar je wat koopt (positief en negatief).
Op 15 augustus 2010 12:26:55 schreef hans1990:
Wat misschien handiger is om een populariteit op te delen in segmenten zoals levertijd, prijs (van producten en verzenden), assortiment enz.
Je kunt nu beoordelen op de criteria: service, prijzen, assortiment en kennis. Dat is wat je bedoelt toch?