philips geen beeld wel geluid 42pfl75662d/12

Op 27 augustus 2010 22:30:54 schreef Joentje1978:
Ik werk bij een geautoriseerde T.D. van Philips en kan mededelen dat er op dit moment onbeperkt garantie zit op de inverterboards of op het LCD-panel zelf.

Dat houd in dat je LCD onder garantie gerepareerd word, dat het je geen cent kost, ongeacht de koopdatum van de LCD.

Dit LCD-panel/inverterboards worden ook toegepast bij een paar andere modellen, bijvoorbeeld 42PFL9900D/10 (Aurea) of een 42PFL9632D/10.

En ook ik werk daar bij zo,n geautoriseerd bedrijf en probeerde dat duidelijk te maken dat mensen dat gewoon niet zelf moeten doen .
Aurea is wel een aardige klus trouwens

LC7.2 , alleen up te daten met compair , laatste versie idd 27.
Boven de 20 is altijd goed.
Geluid van elke tv uitgevoerd met PWM klasse D versterker is vermoeiend.
Komen daar nog eens slechte speakers bij dan is het niet om aan te horen.
De 47pfl9703 welke ik heb heeft niet eens zo,n slecht geluid maar ik word er doodmoe van

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 28 augustus 2010 01:00:15 (19%)

Ik ben er ook geen voorstander van dat mensen in hun LCD gaan klooien vandaar dat ik aangaf dat het op dit moment kosteloos door deskundigen uitgevoerd kan worden.

Wat voor voordeel kan deze update hebben? ( heb nu 1.15 meen ik te herinneren )
En is het mogelijk voor mij om dat te realiseren?
Als het geluid er beter van word, dan graag!

Anders moet ik wat aan de speakers gaan doen denk ik.

Trouwens, ik vind het menu erg beknopt.
Ik heb het idee dat de tv nog steeds active control gebruikt, ondanks dat het uit staat.

Lichte scene's worden plots lichter, en donkere scene's zie je ook een fractie van een seconde later nog donkerder worden.

Is dit normaal?

Edit: ik zal over dat licht donker worden van het beeld een nieuw topic starten, anders word het te onoverzichtelijk.

[Bericht gewijzigd door Dynamo op zaterdag 28 augustus 2010 12:33:33 (11%)

Ik heb nog wat gevonden:

Als ik in het menu mijn geluid wil instellen kan ik alleen kiezen tussen mono en spatial.
Terwijl er in de gebruiksaanwijzing staat:

Incr. Surround: kies tussen Incredible
Surround en Stereo bij een stereo-uitzending
en tussen Mono en Spatial bij een mono uitzending.

Ik heb digitale tv van UPC, via scart.
Ik heb dus alleen mono geluid?

Ik heb alles geprobeerd HDMi 1 en 2 en beide scart.
Heb ook component + stereo tulp stekkers aangesloten.
Ik krijg met alles MONO/Spatial.

Ik heb alleen stereo/incredible surround met analoge kabel-tv.

Hoe kan dit?

Kijken via de decoder is niet mono, geluid van de tv mag via decoder NIET harder dan 50%
Controleer je optie getallen eens
Denk niet dat je toestel defect is trouwens

Ik ben er al uit... ik schaam me eenbeetje maar goed:

Ik heb dus geen originele afstandsbediening.
Ik heb een universele van Philips.
Nu kan ik met een special SHIFT-toets extra functie's gebruiken op de afstandsbediening.
Nu kwam ik ergens waar ik dus kon overschakelen van mono naar stereo.

Echter, ik verwachte dat als de tv op mono stand stond, dat je dan een rode mono waarschuwing in beeld kreeg.

Dus als ik het goed bergrijp, de volume instelling op mijn UPC decoder mag niet meer dan 50% zijn?

Ik had een vraag geplaatst over de audio van deze tv bij de afdeling audio.
Ik dacht dat ik daar goed zat omdat de tv naar behoren werkt.
Maar werd gesloten, en doorverwezen naar hier.

Het probleem is dus dat het geluid te dof is.
Heb alles al ingesteld in de equalizer, maar krijg het niet naar mijn zin.
Zijn er nog simpele ingrepen zoals condensator er tussen o.i.d.?
ik ben niet super kieskeurig kwa geluid, mijn oude JVC lcd kwam prima geluid uit.

Aangezien dit naar mijn inzien echt een audio gerelateerd probleem is hoop ik toch een tip te krijgen.

Henry S.

Na een week nog geen reactie of tips gekregen.
Weet je zeker dat dit niet in het audio forum kan?

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Mag ik daar dan wel een algemene vraag stellen over hoe je dan eventueel een speaker helderder kan laten klinken o.i.d.?

Ik snap jouw punt wel, maar ik gebruik nu dan deze tv als voorbeeld.
Ik zou gewoon in het algemeen willen weten of je zoiets simpels als een condensator er tussen kan zetten.

Henry S.

Moderator

Een dergelijke modificatie is toestelafhankelijk. En stel je niet te veel voor van de tegenwoordige TV-luidsprekers, beter is het audiocircuit niet te gebruiken en alles over de stereo te laten spelen.

Je kan een topic openen met de vraag hoe je een luidspreker helderder kunt laten klinken, maar gezien de beperkingen zal dat weinig brengen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Beste allemaal

Ik heb een phillips tv type 42PFL7562D/10 deze tv werkt nog maar weet niet of de inverters van deze nu wel of niet met regelmaat stuk gaan, en de modificatie gegevens heeft iemand deze mocht dat nodig zijn.

Ik heb de zaak gecontroleerd, deze tv heeft 2 korte printjes en niet de lange die ik nogal eens voorbij zie komen, type inverters is pw-cc42b0-m rev0.3.

De tv werkt prima, ik heb hem open om te kijken of de elco,s er nog goed uitzien, dat is het geval zo te zien met blote oog, bovenkant is mooi plat, printen zijn niet bruin door hitte wel stof er in.

http://s182.photobucket.com/user/kees50/media/DSCN1958_zps4019d792.jpg…

alvast bedankt voor uw hulp.

vrg ijpelaar

Als de TV goed is, lekker zo laten. Inverter kan stuk gaan, maar was meestal met max achtergrond verlichting.

dank je, is inmiddels weer in elkaar, ik had hem open om elco,s te inspekteren, je kan er maar beter snel bij zijn.

de inverters hadden al wel de goede elkos, niet de blauwe en waren nog prima, ook voeding.

vrg ijpelaar

Op 27 augustus 2010 22:30:54 schreef Joentje1978:
Ik werk bij een geautoriseerde T.D. van Philips en kan mededelen dat er op dit moment onbeperkt garantie zit op de inverterboards of op het LCD-panel zelf.

Dat houd in dat je LCD onder garantie gerepareerd word, dat het je geen cent kost, ongeacht de koopdatum van de LCD.

Dit LCD-panel/inverterboards worden ook toegepast bij een paar andere modellen, bijvoorbeeld 42PFL9900D/10 (Aurea) of een 42PFL9632D/10.

Hi Joentje

En vandaag ook het probleem gehad.
Plattetv.nl houdt vol dat ik geen garantie heb Tv is bijna 5 jaar

Is er ergens een bericht van philips zodat ik ze hierop kan aanspreken?

maartenbakker

Golden Member

Op 3 augustus 2021 19:50:27 schreef Dolo:
[...]

Hi Joentje

En vandaag ook het probleem gehad.
Plattetv.nl houdt vol dat ik geen garantie heb Tv is bijna 5 jaar

Is er ergens een bericht van philips zodat ik ze hierop kan aanspreken?

Ik denk dat je abuis bent, de 42PFL7662D/12 is inmiddels 13 à 14 jaar oud (modeljaar 2007). Dus misschien klopt je typenummer niet?

Als er een coulanceregeling was vanuit Philips zelf die inderdaad levenslang zou gelden, kun je het beste Philips erop aanspreken via de consumentenservice. Omdat het een oud model betreft krijg je waarschijnlijk geen reparatie maar aanbod voor korting op een nieuw toestel. Na 13 jaar, maar zelfs al na maximaal 7 jaar afhankelijk van de prijs en voor modellen die tweedehands verkocht werden, heeft de handelaar daar geen plicht meer in.

Hooguit zou je de handelaar erop kunnen aanspreken dat ze een zeer zwaar overjarig model als nieuw verkocht hebben, als dat klopt.

Als het om een heel ander model gaat dat je wel minder dan 5 jaar geleden gekocht hebt, kun je nog wel verhaal halen bij de verkoper. Afhankelijk van de prijsklasse moet je redelijkerwijs kunnen verwachten dat een toestel 5 tot 7 jaar meegaat, hoe lang precies voor welke prijsklasse zijn wel richtlijnen voor die je op kunt zoeken. Dat heet "conformiteit". Je zult dan wel moeten meebetalen aan de reparatie of genoegen moeten nemen met een inruilprijs op een nieuw toestel - er wordt gewoon afschrijving gerekend voor de tijd dat het toestel wel aan de verwachtingen heeft voldaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dolo heeft mij benaderd, hij heeft een 43PUS6551 die geen beeld meer geeft.

Zit inmiddels niet meer in het audio/video reparatievak maar ik weet bij deze PUS-series dat ze vaak problemen krijgen met een losse BGA-chip op het mainboard waardoor je allerlei klachten krijgt, waaronder "geen beeld, wel geluid".

Op 3 augustus 2021 20:57:18 schreef maartenbakker:
[...]
Ik denk dat je abuis bent, de 42PFL7662D/12 is inmiddels 13 à 14 jaar oud (modeljaar 2007). Dus misschien klopt je typenummer niet?

Als er een coulanceregeling was vanuit Philips zelf die inderdaad levenslang zou gelden, kun je het beste Philips erop aanspreken via de consumentenservice. Omdat het een oud model betreft krijg je waarschijnlijk geen reparatie maar aanbod voor korting op een nieuw toestel. Na 13 jaar, maar zelfs al na maximaal 7 jaar afhankelijk van de prijs en voor modellen die tweedehands verkocht werden, heeft de handelaar daar geen plicht meer in.

Hooguit zou je de handelaar erop kunnen aanspreken dat ze een zeer zwaar overjarig model als nieuw verkocht hebben, als dat klopt.

Als het om een heel ander model gaat dat je wel minder dan 5 jaar geleden gekocht hebt, kun je nog wel verhaal halen bij de verkoper. Afhankelijk van de prijsklasse moet je redelijkerwijs kunnen verwachten dat een toestel 5 tot 7 jaar meegaat, hoe lang precies voor welke prijsklasse zijn wel richtlijnen voor die je op kunt zoeken. Dat heet "conformiteit". Je zult dan wel moeten meebetalen aan de reparatie of genoegen moeten nemen met een inruilprijs op een nieuw toestel - er wordt gewoon afschrijving gerekend voor de tijd dat het toestel wel aan de verwachtingen heeft voldaan.

Ah Klopt . Ik heb het over een 43PUS6551 die ik heb
Dat dit probleem ernog steeds is (TV is bijna 5 jaar oud)

maartenbakker

Golden Member

Op 4 augustus 2021 11:41:50 schreef Dolo:
[...]

Ah Klopt . Ik heb het over een 43PUS6551 die ik heb
Dat dit probleem ernog steeds is (TV is bijna 5 jaar oud)

Ik begreep uit de beschrijving van Joentje dat het een compleet ander probleem is, en het onderdeel dat stuk ging in de 7662 zit er bij jou niet in (CCFL inverter).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 4 augustus 2021 11:59:11 schreef maartenbakker:
[...]
Ik begreep uit de beschrijving van Joentje dat het een compleet ander probleem is, en het onderdeel dat stuk ging in de 7662 zit er bij jou niet in (CCFL inverter).

Ok duidelijk

Dan is hier de oplossing voor mijn probleem.

https://www.circuitsonline.net/forum/view/151402

Of de oplossing van de link die je gepost hebt ook de oplossing voor jouw LCD is daar kom je pas achter als je de LED-strips hebt vervangen maar het zou net zo goed een andere oorzaak kunnen hebben.

Een losse BGA-chip op het SSB-board kan er ook voor zorgen dat de LED-strips niet meer aangestuurd worden.

Weet van andere merken/modellen dat deze LED-strips voor de backlight ook regelmatig defect gaan.
Branden er 1 of meerdere LED's door en dan doet de rest het ook niet meer.

Op 4 augustus 2021 14:09:42 schreef Joentje1978:
Of de oplossing van de link die je gepost hebt ook de oplossing voor jouw LCD is daar kom je pas achter als je de LED-strips hebt vervangen maar het zou net zo goed een andere oorzaak kunnen hebben.

Een losse BGA-chip op het SSB-board kan er ook voor zorgen dat de LED-strips niet meer aangestuurd worden.

Weet van andere merken/modellen dat deze LED-strips voor de backlight ook regelmatig defect gaan.
Branden er 1 of meerdere LED's door en dan doet de rest het ook niet meer.

Top

Bedankt voor de update

Bij deze zijn altijd de led strips defect. Als je een beetje schuin kijkt zie je ook wat beeld als je bijvoorbeeld de menu knop indrukt.

Als je met een zaklamp onder een bepaalde hoek op het scherm schijnt dan kan je meestal beeld/menu zien.

Op 4 augustus 2021 17:20:31 schreef william1967:
Bij deze zijn altijd de led strips defect. Als je een beetje schuin kijkt zie je ook wat beeld als je bijvoorbeeld de menu knop indrukt.

Ok
Ga ik zo proberen.
Toevallig iemand die klus tegen betaling omgeving Amsterdam
Thanks