versterker 20kW

hallo,

ik heb deze een versterker gevonde van 20kW
http://www.geocities.com/pa_schematics/20kW.html
Ik zou deze versterker willen gebruiken voor bij een optreden te gebruiken, ik speel namelijk gitaar, zodanig, alle intrstummenten kunnen versterkt worden, 20kw op 1ohm, is hiervoor meer dan genoeg denk ik, maar ik vraag mij toch nog enkele dingen af:
wat gaat mij dat kosten aan onderdelen?
is dit schema volledig ?
staat daar alle nodige informatie op ?
en wat over de klank ?

jappe

bestaan er wel 1 ohm speakers??

[Bericht gewijzigd door Ledlover op 20 februari 2004 07:50:14

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

neee,

maar ge kunt toch perfect bv 4speakers van 4ohm parallel hange, dan bekomde toch ook 1ohm,

20 Kilowatt.Eigenlijk is dat flauwekul.
Het is best mogelijk om een versterker te maken die dat vermogen zou kunnen afgeven. Maar dan moet je wel een net hebben die dan 25 KW. aan energie kan leveren.
Bij 220 V is dat dan een dikke 1000 Ampere. Nou niemand heeft dat in huis. Bij 3 fase is dat als je een trafo in driehoek zou hebben nog een dikke 20 A en je krijgt maar 16 A per fase.
Stel dat je 1 ohm luidspreker zou hebben dan moet daar zoeen 160 A naar toe. Ik wil die kabel wel eens zien.Want eigenlijk wil je de muziek in de speakers hebben en niet in de kabel. Dus je moet naar een heel hoge spanning toe om de stroom klein te houden en dan bij elke luidspreker een tranformator zetten om weer de juiste spanning en impedantie te krijgen.
Wanneer je een hele dikke portomonee hebt is dit allemaal te overkomen.
Dus !!!

Wees realistisch, kies een project van 2 x 1kW ofzo, ook genoeg.

No pain no gain

jah, as ge het zo bezie,

kan iemand mij dan een deftig schema geve van een versterker van 1000/2000WAT ?

Wanneer je geld uitgeeft aan een goede luidspreker, een met een hoog acoustisch rendement (JBL). en geen goedkope slechte rendements luidsprekers. Dan heb je met 100 Watt meer dan genoeg.En het klinkt tien maal beter dat een 1000 Watt versterker met prulluidsprekers, en niks harder.

Een versterken die 20kW versterkt vebruikt daarom geen 20kWh, bv mijn versterker van 500Wrms verbruikt maar 250W

OK dus de helft van wat ik verteld heb!!!!
Help dat???

Op 19 februari 2004 18:36:24 schreef ledlover:
bestaan er wel 1 ohm speakers??

Ik heb eens van een oom een kapotte Bose autobooster met twee speakers gekregen. Op die spaekers stond dat ze (maar) 0.45 ohm waren. Als je het over extreem laag hebt!

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Besef je wel hoeveel 20kW is?
Haha wil je in de arena gaan spelen ofzo?
Als je dat in een zaaltje of huis zou gebruiken ben ik bang dat er instortings gevaar optreed :D.

1Ohm luidsprekers bestaan wel degelijk. Voor in de auto namelijk. Ik vind het trouwens al knap hoe een maat van me 1,6kW in de auto kwijt wil raken. Volgens mij kun je je laspunten en ruiten dan wel gaan verstevigen.

Op 19 februari 2004 22:01:41 schreef Lampie:
Besef je wel hoeveel 20kW is?
Haha wil je in de arena gaan spelen ofzo?
Als je dat in een zaaltje of huis zou gebruiken ben ik bang dat er instortings gevaar optreed :D.

1Ohm luidsprekers bestaan wel degelijk. Voor in de auto namelijk. Ik vind het trouwens al knap hoe een maat van me 1,6kW in de auto kwijt wil raken. Volgens mij kun je je laspunten en ruiten dan wel gaan verstevigen.

och zoŽn versterker past gewoon in je kofferbak
alleen dat verlengsnoer is geen gezicht:-)

Een schizofreen is nooit alleen!

he lui ,

het zoveelste 20KW amp topic al

maar als dat 20KW opgenome vermogen is valt dat toch best mee. mar wat is eigenlijk het gemiddelde rendement tussen opgenome vermogen en musiek vermoge

In de tijd van de Beatles waren de VOX AC30 buizenversterkers erg populair en hoewel dat spul maar 30watt kon leveren kon je hem overal bovenuit horen. Dus met goede kwaliteit ben je met een paar watt eigenlijk al wel klaar. Of je moet al een stadion willen vullen maar dat is (denk ik) toch altijd gehuurd spul.

20 kW :) Ik heb ooit eens die Kilowatter uit de Elektuur gebouwd (2 keer zelfs) Dat werkte heel goed, 712 Wrms per kanaal (4 ohm(s) belast) Wel erg dure MOSFETs, dat is nu allemaal voordeliger. Enorme koelblokken en ringkern trafo's.

[Bericht gewijzigd door RES op 20 februari 2004 00:39:57

RES
High met Henk

Special Member

Op 19 februari 2004 19:42:15 schreef Jaro Lefebvre:
Een versterken die 20kW versterkt vebruikt daarom geen 20kWh, bv mijn versterker van 500Wrms verbruikt maar 250W

Das toch wel knap. een versterker die meer vermogen uit kan geven dan hij opneemt. Geef mij ff een schema, we hebben hier een rendement van 200%, uniek in de wereld.

Laat hem maar eens echt 500 W RMS geven en je komt er echt niet aan hoor

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.

Jullie praten over kilowatts alsof het niets is. Dat is echt enorm veel. Als je echt 20000 watt AUDIO-vermogen (geen opgenomen elektrisch vermogen) zou hebben hoor je die muziek kilometers verder nog. Als je vlakbij zou staan wort je volledig weggeblazen. Kies liever voor een kwalitief goede versterker in plaats van af te gaan op het "zogenaamde" audiovermogen

High met Henk

Special Member

je sais, gebruik inde auto 2 x 50 W RMS, produceert gemeten 109 DB
genoeg om een heftige gehoorbeschadiging op te lopen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Als je echt 20 kW hebt dan moeten je torren en mosfets wel zo'n hoge spanning kunnen verwerken dat deze kei heet worden
ik geloof niet zo in een 20 kW versterker

neem een 2x100 watt rms versterker met speakers met een beetje hoog rendement en je komt al aardig in de buurt. of begin eens met een van de versterkers op deze site.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Ik heb op m'n radio 2*60Wrms en 1*125Wrms van een zelfgemaakte versterker. Als m'n pa thuis komt en hij stapt 100m vanaf m'n kamer uit de auto dan kan ie mij horen. En een buurman een paar huizen verder op dacht dat de buren vlak naast hem muziek aan het draaien was.
Dus het gaat keihard,

maar nooit hard genoeg :D.

Ik heb zelf een versterker gebouwd van 500 watt RMS ( nie da commercieel gedoe met piek vermoge en zow ..)
Koste me 30 euro...
Trafo had ik al + wa elco's
Heb ik 2 speakers gekocht van euro 100 euro per stuk .
Geluid NIE normaal !!!
Ik kan een moeilijk of makkelijk schema geven , ik heb er al wel 10 gebouwd.
Ik heb de versterker in een krachstroomkast gebouwd.
Ziet er nog speciaal uit ook nog !
Koelelement is klein omdat er een flinke fan in zit.
Nog een belangrijk iets zijn beveligingen, vergeet die niet ! ( bv dat er geen gelijkspanning op je speaker kan komen.
Kortom goed te doen.

[Bericht gewijzigd door pietslenders op 23 februari 2004 21:53:52

kunde mij da schema eens geve van diene versterker van 500WATT lijkt mij wel intressant

jappe

Ik ben zelf geluidsman.
Er worden nooit versterkers van dergelijke vermogens gebruikt.
Er bestaan geen boxen van 20 Kw dus versterkers van 20Kw zijn daarmee ook nutteloos. De bekabeling wordt een ramp en door verschillen tussen de boxen gaat waarschijnlijk
alles kapot.

In extreem grote installaties, zoals op pink pop of dynamo open air is het vermogen zo rond de 100 KW
Daar worden 2 KW versterkers gebruikt (net als in kleine zaaltjes) met passende boxen en dan dus veel daarvan.

Als je optreed heb je niet veel nodig voor je instrumentarium, want er staat in 99 % van de zalen al een PA van voldoende vermogen. 100 watt voor je gitaar is ruim voldoende, zelfs als je op pinkpop denkt te gaan spelen.

AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence