versterker 20kW

http://users.ece.gatech.edu/~mleach/superamp/
Hier is een goed te zien, het werkt want deze versterker hebben ze bij mij op school gebouwd.
Dit schema heb ik voorzien van MJ15003/4 torre zodat ik het gewenste vermogen haalde.
http://sound.westhost.com/project3a.htm
Staat ook nog een zware versie van een andere op ook 500 watt.
Ik heb deze van mij natuurlijk 2 keer gebouwd omdat ik stereo wilde, zet ze in brug en je hebt 500 watt mono
Succes!!!
Kijk uit me die bias instelling daar kun je de boel mee opblaze...

High met Henk

Special Member

ff terugkopelen op vermogen wat opgenomen wordt en wat hij uitgeeft.

ik heb zelf een technics SU-8099K staan. Ding weegt 20 KG, kan max 1190 W uit stopcontact opnemen en geeft "slechts" ongeveer 2 x 200 W rms uit.

een rendement van een klasse AB is heel redelijk op 80%
voor klassa A zakt dit zelfs naar 60%

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Klopt daar moet ie wel rekening mee houden.
Maar anders moet hij het schema van soundwesthost make.
Ik moet zeggen dat daar ook een mooi geluidje uitkomt hoor! Is klasse b maar werkt goed.
Ik moet wel zeggen bij die 500 watt die ik eruit haal het licht in mijn garage bij een bastoon een beetje te dimmen, dus met automaten zal je nie zo heel ver komen denk ik....
Allen het geluid van de super leach amp is uitstekend, ze hebbe die op school getest met een blokgolf en die bleek er mooi netjes uit te komen.

[Bericht gewijzigd door pietslenders op dinsdag 24 februari 2004 21:11:07

High met Henk

Special Member

Op 24 februari 2004 21:09:54 schreef pietslenders:
Ik moet wel zeggen bij die 500 watt die ik eruit haal het licht in mijn garage bij een bastoon een beetje te dimmen,

hehehe, geinig he? doet dat ding van mij ook nl. Heb op 1moment (met alles red open en een akai amp ernaast voor de satelieten) het voor elkaar gekregen om de groep die exclusief op mijn kamer stond te laten springen

Op 24 februari 2004 21:09:54 schreef pietslenders:
Allen het geluid van de super leach amp is uitstekend, ze hebbe die op school getest met een blokgolf en die bleek er mooi netjes uit te komen.

Die blokgolf vinden je hogetoners ook geinig??

Ja das cool !
Ze hebbe die amp op school waarschijnelijk met een lompe weerstand getest omdat ze niet zo'n zware speakers hebben.
Dan hebben ze er dus een blok ingestuurd en die bleek er netjes uit te komen, als die er netjes uitkomt komt er alles goed uit sinus zaagtand audio noem maar op.
Dat met die blok heeft waarschijnelijk te maken hoge harmonische....
Weet toevallig iemand wat dat inhoud ???

High met Henk

Special Member

een blokgolf is een opsomming van meerdere sinussen. De basis sinus heeft een frequentie gelijk aan de blokgolf, zodat deze net volledig "in de blokgolf" past. De stukken die nog niet beslagen wroden, worden opgevulds door andere sinussen met hogere frequenties. Ik dacht dat het bij eeen blokgolf opgebouwd was uit de volegen opsomming van sinussen:

1 x f
1/3 x 3f
1/5 x 5f

de eerste waarde is de amplitude en de 2e waarde dan de frequentie, dus de 2e harmonische is 1/3 zo hoog, maar 3 x zo snel. Zeg dit uit mijn hoofd maar kan ook anders zijn. misshcien iemand die het beter weet, maar dit is wel het idee.

Als je een blokgolf door een laag doorlaatfilter zou halen zou je dus een sinus eruit krijgen

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
High met Henk

Special Member

als ik zo kijk zat ik in ieder geval goed wat frequenties betreft, qua amplitude ben ik niet zo zeker, want deze schaal is in DB's ik drukte hem uit in volts, maar zelfs dat lijkt nog wel een beetje te kloppen als ik f snel reken