voeding met ua723cn

Geachte,

Sinds een week geleden ben ik begonnen met etsen wat me zeer goed bevallen is en het resultaat mag er toch wel zijn.
Nu bij het volgende schema (zie afb) opgebouwd rond een ua723cn heb ik een probleem.
Zoals het schema nu is werkt is de voeding regelbaar van 0.3v tot 16.86V (in praktijk), echter zou dit moeten regelbaar zijn tot 30 à 31V (is toch de bedoeling).
Wnr ik de stroompotmeter verander gebeurd er niks waardoor ik denk dat het probleem zich daar ergens schuilhoudt. Ook omdat de voeding stabiel is en perfect regelbaar is tussen 0.3 en 16.86V (ook onder belasting, getest via een 60W lamp 12V (voor auto)).

Nu ik heb al verschillende keren het schema overlopen maar ik zie geen mankementen :-(. Daarom dat ik het hier toch eens kom vragen om zo toch te kunnen vinden wat ik probleem is.

Alvast bedankt
Kristof

ps:
- weerstanden r16,r18 en (r10, r17 zijn regelbare) zijn voor de uitlezing van V en A voor digitale paneelmeters
- de 500 ohm pot is om de stroom een maximale begrenzing te geven (als alles werkt komt dit op 6A te staan)

-- Schema --
http://www.kristof.cz.cc/test/voeding.png

Kristofer

Wat voor trafoheb je gebruikt? :p

Als je de voeding belast en speelt met de stroompot, wat gebeurd er dan? (kon ik niet echt uit je verhaaltje opmaken)

[Bericht gewijzigd door watchout3 op vrijdag 17 september 2010 19:33:02 (65%)

35.8V (gelijkgericht) goed voor rond de 5.8A
onder belasting zakt dit een beetje naar 33.8V

Kristof

-- Edit -- (iets te snel gepost)
Als ik aan de stroompot gebeurd er niks
ook niet wnr ik aan de 500 ohm pot kom vandaar dat ik denk dat het probleem daar ergens zit

[Bericht gewijzigd door kristofer op vrijdag 17 september 2010 19:34:33 (45%)

Kristofer

Komt het schema uit een of ander tijdschrift of is het mbv de datasheet gebouwd? (teken foutjes zijn snel gebeurd heb ik al gemerkt bij men eigen projecten... )

Het schema is grotendeels gebaseerd op een bestaand schema met slechts enkele kleine aanpassingen. echter staat de link momenteel op mijn andere pc (Ik zal deze vanavond eens posten)

Ondertussen ben ik erin geslaagd om de voeding regelbaar (& stabiel) te maken van 0.2V tot 29 V (perfect dus).
Echter werkt de stroombegrenzer totaal niet.

mijn vorige fout was dat ik i.p.v. een 0.05 ohm weerstand een 0.5 ohm weerstand had gestoken. ook R15 is veranderd naar 270 ohm.

Mvg.
Kristof

Kristofer