atmega88 programmeren lukt niet

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Hallo,

enkele dagen geleden wou ik enkele nieuwe 7-segments displays testen, met een Atmega88-20PU.wanneer ik hem echter aansloot op mijn AVR ISP MK2 programmer, gaf deze echter een fout:"MOSI line seems to be short-circuited" of iets dergelijk. het schema nagelopen, en gemeten met de multimeter: geen kortsluiting gevonden.
dan maar eens geprobeerd om op mijn breadboard te programmeren: nog steeds dezelfde fout. nu is deze fout vanzelf(?) weggegaan, maar nu heb ik een nieuw probleem:
bij elke lees- of schrijfopdracht, is het resultaat 0xFF of 0x00 (voor alle bytes). de controller vervangen door een andere mega88, nog steeds het probleem.echter werken andere controllers wel: o.a. met een tiny2313 en een tiny44 geen enkel probleem.
heeft iemand hier ervaring mee? Hoe los ik dit op?
mvg,

edit: VTarget uitlezen gaat wel, ik gebruik AVR studio 4.18 met alle service packs, programmer firmware is ook up-to date.
de mega-88 is al eerder gebruikt. de eerste keer dat ik het programma voor de 7-segmentsdisplays flashte, ging alles. sindsdien werkt geen enkel mega88 nog. de displays zijn gem.(+)

[Bericht gewijzigd door Gamesbond op maandag 18 oktober 2010 19:15:27 (16%)

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval

het target board is momenteel een breadboard, dat enkele keren is nagekeken. maar het kon
alvast bedankt voor het mee zoeken.

ook Atmel snapt er niet veel van, heb antwoord op de support vraag

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval