Eindtrap valt weg op hoog volume

Alleen berichten met de trefwoorden “doormeten eindtrap” worden getoond. Alle berichten tonen

Beste Co'ers,

Ik heb hier al 2 jaar een Marshall VS100 gitaarsterverker staan. Deze heb ik 2e hands gekocht en hij heeft altijd perfect gewerkt. Sinds een week echter valt bij het spelen op hoog volume na een paar minuten alle volume weg en blijft er nog maar een zwak geluid over.

Nu heb ik dit geprobeerd via de standaard input en via de "Effects Return". De Effects Return ingang staat naar mijn weten gelijk aan de ingang van de eindtrap, dus hierbij wordt de voorversterker niet gebruikt. Als ik hier een signaal naar binnen breng vanuit een effectenapparaat met ingebouwde voorversterker, gebeurt precies hetzelfde. Na een paar minuten valt het geluid weer weg en blijft er nog maar een zacht geluid over.

Nou heb ik de versterker al uit elkaar gehad en de slecht uitziende solderingen opnieuw vloeibaar gemaakt. Dit heb ik ook gedaan op plaatsen waarvan ik weet dat ze warm worden. Ik heb dus echter nog niet alle soldeerplekken opnieuw verhit.

Tevens heb ik de torren van de eindtrap van hun koelblokken afgehaald en voorzien van een dun laagje nieuwe koelpasta.

Ik weet dus bijna zeker dat het iets in de eindtrap moet zijn. Gelukkig zit deze op een aparte plaat dus dat maakt het al gemakkelijker.

Als laatste is het misschien handig om hier nog even de schema's te plaatsen, aangezien dit het probleemzoeken wellicht vergemakkelijkt.

De versterker:
http://www.drtube.com/schematics/marshall/vs100r-pic.jpg

De Schema's:

Voorversterker bord
Dochter bord
Eindtrap bord]
Alle schema's zijn in pdf

High voltage rock n' roll!
maartenbakker

Golden Member

Je zou het eens zonder T16 kunnen proberen, deze doet de muting.

P.S. Zo te zien gaat de effectingang niet rechtstreeks de eindtrap in. Er kan dus ook nog steeds elders iets mankeren.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 18 oktober 2010 22:47:23 (49%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

De muting is tegen in- en uitschakelploppen, zo te zien. Zie ook mijn toevoeging hierboven, het lijkt erop dat het niet persee in de eindtrap hoeft te zitten, maar dit is in elk geval een van de eerste dingen waar ik aan moest denken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik ben me even aan het bedenken wat nu te doen. Ik heb een scoop ter beschikking(met componententester) en een fluke multimeter met capaciteitsmeter. Zal ik C15 los solderen en doormeten of meteen T16 eruithalen?

EDIT: Ik zie net btw dat C14 er verdacht in gesoldeerd is, in ieder geval niet af fabriek, maakt dat iets uit?

Foto 1
Foto 2

[Bericht gewijzigd door Jefster op maandag 18 oktober 2010 23:03:09 (14%)

High voltage rock n' roll!