Philips CDM-2 cd-loopwerk herkent geen cd's

Ik heb hier 2 cd-spelers van Cambridge staan (voor de niet kenners, dit zijn high-end spelers van enkele duizenden euro's). Helaas zijn van beide spelers de loopwerken defect.
Bij de één draait de cd achteruit, bij de ander worden ze niet herkent. Dit probleem zit hem in de loopwerken (omruilen van loopwerken maakt dat de symptomen mee omruilen).
Nu is het grootste probleem, dat philips deze loopwerken niet meer maakt (en ook de nieuwere generaties worden niet meer gemaakt).
Ik zoek dus een manier om deze spelers te repareren, dan wel met een nieuw of gebruikt loopwerk, of een manier om hem opnieuw in te regelen (als dat een oplossing zou zijn).

Het betreft de Philips CDM-2 loopwerk.

Wie kan mij daarin helpen?

Zet deze vraag op het forum van HEAR.nl of HIFI.nl, daar zitten zat kenners op dat gebied.

Waarschijnlijk zijn de lasers defect; deze zou je normaal nog moeten kunnen verkrijgen.

De laser heeft niets met het achteruit draaien van de CD te maken. Dit heb ik ook ooit gehad met een Philips, daar was doodleuk een der windingen van het aandrijfmotortje doorgebrand.

Van de andere kant, gezien het toch allebei einde loopwerk is, waarom probeer je niet de laser van de achteruitdraaiende in de unit van de "ik-snap-het-niet-meer" CD-speler te stoppen ? Wie weet heb je er dan toch eentje weer werkend

Op 12 maart 2004 18:54:59 schreef Antoine:
De laser heeft niets met het achteruit draaien van de CD te maken. Dit heb ik ook ooit gehad met een Philips, daar was doodleuk een der windingen van het aandrijfmotortje doorgebrand.

Van de andere kant, gezien het toch allebei einde loopwerk is, waarom probeer je niet de laser van de achteruitdraaiende in de unit van de "ik-snap-het-niet-meer" CD-speler te stoppen ? Wie weet heb je er dan toch eentje weer werkend

Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik van de week eens proberen.

Wat betreft die lasers, bij de leveranciers van mijn werk (o.a. Nedis en Aswo) zijn ze dus niet meer te krijgen... Het zijn lasers van het swing arm princiepe, dus die een boog maken en met een magneetveld worden gestuurd, in tegen stelling tot de lineare, servo gestuurde lasers die tegenwoordig worden gebruikt...