printje voor 16f628

Beste leden,

Bij voti bestaat het dwarfboard (www.voti.nl/dwarf/doc/DB001.pdf)

Dit is een 40 pins chip die erop zit. Vraag bestaat er ook zo een zelfde layout bord voor een 18 pins chip???

Groet Arie

Ik kan die niet vinden, maar hoe als je een beetje handig bent knutsel je zoiets toch zelf in elkaar?
Breadboard of PCB'tje.

Just find out what you like and let it kill you

Begin je net met elektronica? al eerder geprogrammeerd?
in welke taal wil je programmeren??

zomaar een paar vragen die je enigsins kunnen helpen bij de keuze voor een eventueel ander bordje... Dwarfboards met 18-pins kan ik zo nie vinden, geloof ok niet dat die er zijn.

je zou Wouter van Ooijen eens een mailtje kunnen droppen...
das de eigenaar van Voti... is ook lid van het forum btw...

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Misschien dat dit interresant is.
Een lcd kan je er niet op aansluiten, maar mits enige modificatie zal het wel lukken.
Deze kan je direct aan je wisp aansluiten.

Hoewel ik nog altijd vind dat een breadboard het simpelste is.

Op 10 februari 2011 18:19:10 schreef sarie:
Dit is een 40 pins chip die erop zit. Vraag bestaat er ook zo een zelfde layout bord voor een 18 pins chip???

Nee. 18-pins PICs zijn een beetje aan het uitsterven, de nieuwere chips zijn meestal 20 pins. Maar daar heb ik ook nog geen Darfje voor. Wel voor 28 pins: http://www.voti.nl/winkel/p/DB047-PCB.html

In vergelijking met een paar jaar geleden is het prijsverschil tussen 18/20 pins, 28 pins, en 40 pins PICs veel kleiner geworden. (met name omdat veel nieuwere == goedkopere chips 28 en 40 pins zijn) Dus het loont minder om een kleinere chip te nemen.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Dank jullie allen voor de gegeven kennis.

Als verdere toelichting. Ik wil graag zo een bordje kopen/maken zodat ik de cursus op picbasic hiemee kan doen met de al bestaande bordjes van voti.

Tekenen in eagle en dergelijke kan ik nog niet.

cnc frezen wel.

Wouter biedt op zijn site voldoende spullen aan om de cursus te kunnen volgen, er zijn zelfs hele kits. En een breadboard. Alleen geen printje. Je kunt natuurlijk ook gaatjesprint nemen en daar de componenten op zetten. Kijk maar bij PCBs/Gaatjesbord.

Just find out what you like and let it kill you
Henk424

Golden Member

Kijk eens bij SamenKopen.net :actie Breadout 4
Dat is een mooi bordje met een pic 16f628a.

Als les materiaal en dergelijke kun je de site picbasic.nl gebruiken mocht je die nog niet kennen, daar staat stap voor stap alle synthax uitgelegd met schema's en programma code erbij als voorbeelden.

(Staat bij mij ook vaak open s'avonds ;-) )

Don't build anything you can't take apart