Op 14 maart 2004 17:08:38 schreef biencop:
Alvast bedankt voor de uitleg jongens. De radio-versterker beschikt over een phono-ingang, maar zoals ik gelezen heb in het item "Versterking signaal voor platenspeler", komt er amper muziek uit mijn boxen op volle volumesterkte.
Oude radio's of versterkers hebben soms een ingang voor een platenspeler met een kristal-element. Zo'n element kan op een normale line input van een versterker aangesloten worden, mits de ingangs-impedantie hoog genoeg. Wellicht is de phono ingang van de "Saba Meerburg" radio bedoeld voor een platenspeler met kristal-element.
VRAAG: ik kan een Audio-stereo RCA pre-amp 220 kopen voor +/- 24 Euro. Men beweert dat deze voorversterker geschikt is voor alle magnetische opname-elementen. Kan ik me met deze RCA-220 behelpen en zo ja, hoe plaats ik dit item aub.?
Een phono pre-amp plaats je normaal tussen de platenspeler en een lijn ingang van een versterker. Zoals hierboven al uitgelegd is de phono ingang van de Saba wellicht te gebruiken als lijn ingang. Zo'n preamp heeft natuurlijk ook een voeding nodig (batterij of netvoeding).