zaagtandgenerator voor sweep

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Voor een project maak ik een functiegenerator met een sweepfunctie. Nu ben ik bij de sweepgenerator beland. Vandaag gans den dag wat geëxperimenteerd op breadboard en het ging goed. Omdat ik het liefst op de scoop wou zien had ik de condensator laag gekozen zodat ik een hoge frequentie had. Hierachter wou ik dezelfde schakeling testen met een elco in de plaats. Maar toen wou hij niet meer. Zie ik nu iets onnozels over het hoofd?

Dit is tot nu toe het schema.

http://img189.imageshack.us/img189/7710/sweepgenerator.jpg

werking en mijn beredenering:

Dus een condensator die lineaire opgeladen wordt die bij 10V terug ontladen wordt dankzij de NE555.
De eerste opamp dient als buffer zodat de condensator niet ontladen wordt.
De 2de is een inverter zodat bij de volgende opamp (sommator) er een dc-signaal opgeteld kan worden voor de minimale frequentie in te stellen. Deze sommater inverteert ook deze gesupperponeerde zaagtand en dit signaal zou op een VCO ingang aangesloten worden. Dit signaal wordt dan ook nog vergeleken in een comparator die de reset van de NE555 aanstuurt, hiermee kan ik dan de maximale frequentie instellen.

Dit werkt perfect bij hogere frequenties maar niet bij de lage.

Iemand een hint wat ik over het hoofd zie?

Karel