Trafo voor acculader

Maar dat is niet erg, gewoon zo met de doorverbinding voorzichtig proberen,
en de temperatuur in de gaten houden.
Maar heeft men een of meerdere accu's.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

2 accu`s maar deze lader is niet voor mij zelf dus van daar. daarom moet hij wel goed zijn.

De accu moet in veelvoud van 1,2V zijn is dus 8 X , maakt dus 9,6V
Dus meten is weten.
Maar gewoon gecontroleerd in bedrijf zetten.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Oke dus de trafo moet 9.6 volt leveren ? en ong 4A

Je hebt 11,1 V gemeten onbelast.
Dan zal het eerder een 9-0-9 of een 10-0-10 V trafo zijn.

Nee nou word de boel door elkaar gehaald.
9,6V is de accu zelf en de trafo kan of zal hoger zijn, anders hebben we nauwelijks laadstroom.
Dus zoals eerder gezegd gewoon eens gecontroleerd aansluiten, met de doorverbinding.
En zien wat er gebeurd, als de trafo niet heet word zonder accu,
dan de accu erin en dan weer in de gaten houden of de trafo niet heet word,
zoja dan zit de kans in dat er een of meerdere cellen defekt is, en daardoor de stroom te groot word.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Hoi

Ik heb die trermische zekering overbrucht en hij doet het nu heb ik hem ook weer aan de printplaat bevestigd. nu word hij bij de ene accu loei warm dus dat wil zeggen dat daar een cel van kapot is?

En bij de andere accu blijft hij lauwig word iets warm maar niet zo erg als de andere accu. En de spannings regelaar aan het aluminium plaatje blijf ook lauwig en die word ook warm bij de kapote accu dus een accu is kapot en nu moet er nog een nieuwe trafo in. Dus 9v/0/9v of een 10v/0/10v en hoeveel ampere ong. het mooiste is een trafo van de zelfde formaat.

M.V.G. Reamon

Dan is de trafo getript door de accu, waar hij nu heel heet van word.
En de andere zal dan nog wel goed zijn, en als men de accu's meet,
zal de defekte een veel lagere spanning af geven, ik denk 7,2Volt of lager.
Dus gewoon een temperatuur beveiliging halen van 115° en voorzichtig errin en de kosten is beberkt.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Oke nou denk dat een nieuwe beter is i.v.m. de netheid van het los halen:D

hoe veel volt en A moet een nieuwe zijn?

Zoals eerder
Je hebt 11,1 V gemeten onbelast.
Dan zal het eerder een 9-0-9 of een 10-0-10 V trafo zijn.
En dan even het formaat vergelijken de breedte, de hoogte en de dikte bebaald het vermogen, ca 30W,
want anders past het ook niet.
Jammer dat Rosmalen net achter de rug is.
En denk om de defekte accu er niet er weer insteken.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Oke bedankt voor de reactie`s ik ga het maar eens voor elkaar maken;)

M.V.G. Reamon

Hoe het is geworden zie ik wel, succes.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Hoi

Nu heb ik een andere thermische zekering in gezet maar na 10 minuten licht hij er weer uit hoe zou dat kunnen? de trafo is niet kapot want die geeft goeie spanningen.

M.V.G. Reamon

Was het een van 115°C, of heeft men de defekte accu er weer in gedaan?

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

nee want de defecte accu geeft maar 2,5 volt en doet op de boormachine niks die andere had nog 9.3 en nu 9,7 maar ondertussen is hij met het laden kapot gegaan

Het lijkt dat dan dat allebij de accu's niet best zijn.
Heeft men soms een voeding waar de accu zo los kan laden, om dan te kijken wat er aan stroom loopt,
en dan ook kijken wat er aan spanning aanwezig is.
Of is de THzekering te laag in temperatuur gekozen?

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Nee want de vorige was ook 115 graden.

ik heb een regelbar4e voeding ja.

Zitten er 8 cellen in dat accupack? Zoja, dan is waarschijnlijk 1 cel in het pack defect (= nul Volt). Dan blijft de laadspanning te laag, daardoor de laadstroom te hoog.
Pack even openhalen en alle cellen doormeten.

[Bericht gewijzigd door Zonnepaneeltje op donderdag 24 maart 2011 22:00:32 (21%)

Als de accu bv 9,6 V is zet dan de voeding eerst ook op 9,6 V, en kijk hoeveel stroom er loopt.
Als dat al aanzienlijk hoog is en de spanning lager is dan de 9,6 V over de accupunten.
In het begin zal de accu wel wat meer mogen opnemen.
Maar de accu moet 9,6 V of iets meer zijn.
Ik verneem het wel.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Hoi

Ae metingen gedaan:

Accu 1/ 9,2 volt voor dat ik er spanning op zette. met spanning 1,43A en 9,6 volt. toen de spanning er af en weer gemeten 9,4v

Accu 2/ 0 volt voor dat ik hem aan de spanning deed.met spanning (de voeding) er aan 4,98A en 5,1v. meting naar de spanning 4,1 volt.

Bij beide accu`s draait de accu boormachine wel.

M.V.G. Reamon

Op 24 maart 2011 22:38:03 schreef Reamonrdv:
Accu 1/ 9,2 volt voor dat ik er spanning op zette. met spanning 1,43A en 9,6 volt. toen de spanning er af en weer gemeten 9,4v

Accu 2/ 0 volt voor dat ik hem aan de spanning deed.met spanning (de voeding) er aan 4,98A en 5,1v. meting naar de spanning 4,1 volt.

Accu 1 Er word bedoeld spanning 9,6 V en stroom 1,43 A = lijkt goed.
Accu 2 Er word bedoeld spanning 9,6 V en stroom 4,98 A = lijkt slecht.
Maar probeer ze wat langer gecontroleerd te laden, met een stroom van ca 1/10 van de accu stroom, 15 uur,
en dan meten.
PS is de voeding ook stroombegrensd ( event. kortsluitvast )?

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Een pack met 8 cellen hoort tijdens laden op te lopen naar zo'n 12V (8 x ongeveer 1.5V). En na enig laden al ruim boven de 9.6V te blijven.

Accu 1 : minstens 1 cel defect.
Accu 2 : een stuk of 4 cellen defect.

Dus als ik het goed heb kan ik beter stoppen met de acculader maken?

M.V.G. Reamon

Als de accu's er niet goed uit komt met een externe lader, ja dan is het enige te proberen
of die accu-packs goed open zijn te maken en eventueel van twee een maken.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Als je iets hebt zoals een labvoeding kan je daar prima accus mee laden. Als je met "even laden" een 9.2V accu naar 9.4 krijgt, klinkt dat niet verkeerd. Als je met "even laden" een 0V accu weer naar 5V krijgt, klinkt dat niet verkeerd. Zou allemaal kunnen kloppen.

Mijn 12V accuboor heeft 1.3Ah accus. Die zijn na 6 maanden stilliggen gewoon 0V. Niet goed, maar ze zijn gewoon op te laden en dan werkt het weer... D'r gaat wel een (of twee!) 1.3Ah 3S LIPO(s) in als die NiMh me in de weg gaan zitten.

Dus... Ik weet niet wat voor accu's je hebt, maar als ze 1-2 Ah zijn, dan is die 5A die je gemeten hebt wat veel. Het is beter voor de accu als je dat wat inperkt. Maar als je het bij 9.6V doet, en de accu blijft onder de 50 graden dan is er niks aan de hand.

Die anderhalve ampere van die andere accu klinkt prima. Als je de stroom onder 1/10e van de capaciteit houdt (dus 130mA voor mijn 1.3Ah boormachine accu), dan mag je de spanning tot zo'n 12V opvoeren. 11V is ook al heel prima. Kom je een end mee.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/