alleen welcome op sony RDR-HX725

Hoi William weet je ook hoe of waar ik aan het IC601 kan komen

heb al veel gegoogld maar kan het ic "IC56G" nergens vinden zelfs geen documentatie

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

ik heb 105graden elko's van Nedis

Welk merk ? NA, JD en andere chinese merken zijn brol. Bestel m'n elco's van Nichicon of Panasonic altijd via Farnell.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 6 april 2011 23:27:03 schreef Roland van Leusden:
[...]

Welk merk ? NA, JD en andere chinese merken zijn brol. Bestel m'n elco's van Nichicon of Panasonic altijd via Farnell.

bij mij staat er KSC op en "ANTEL" , ken je die ?

enwaarom krijg ik het niet losgesoldeerd word mijn soldeerbour niet heet genoeg , een ersa MS250 electronisch Lotstation tot 460 graden

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

IC 601 = MP2105DJLEZ verkrijgbaar bij ASWO voor handelaren en voor particulieren via www.accessoires-onderdelen-shop.nl

mmm.... nuttige informatie, ook ik had een sony al geruime tijd op de reparatieplank liggen met dit defect. jammer dat het ic'tje ZO ontzettend duur is, maar ik ga het e.e.a. maar even nasolderen. als ik er op die manier voorlopig wat leven in kan krijgen ben ik tevreden voor dit oude beestje waarvan de hdd jammer genoeg niet upgrade-baar is voor een grotere....

aan de OP; als ik zowel de hdd als dvd drive loskoppel, dan start die gewoon op. dan gaat die voorbij het welcome scherm, dan kan ik ook gewoon in het servicemenu etc. etc. komen. doet die dat bij jou ook, dan zit het met je voeding wel goed... heeft dan ook geen zin om andere elco's te vervangen.

btw. elco's blindelings vervangen heeft geen zin, dat heb ik ook afgeleerd. totaal zinloos, je creeert alleen extra variabelen waar een defect kan ontstaan en je nog verder van de oplossing komt.

Op 7 april 2011 12:25:41 schreef william1967:
IC 601 = MP2105DJLEZ verkrijgbaar bij ASWO voor handelaren en voor particulieren via www.accessoires-onderdelen-shop.nl

Oke william heb ff verder gezocht kweet niet wat jij betaald maar dit is betaalbaar http://www.littlediode.com/components/MP2105DJ-LF-Z.html?

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Op 7 april 2011 12:57:58 schreef dvd:

aan de OP; als ik zowel de hdd als dvd drive loskoppel, dan start die gewoon op. dan gaat die voorbij het welcome scherm, dan kan ik ook gewoon in het servicemenu etc. etc. komen. doet die dat bij jou ook, dan zit het met je voeding wel goed... heeft dan ook geen zin om andere elco's te vervangen.

Niet dus!

als ie dan wel opstart is dat juist een teken dat de voeding een probleem heeft..9 van de 10 keer een elko probleem.met de HDD en DVD los kan de voeding met verrotte elko's het vermogen juist net wel leveren en start het chassis wel op.

dvd en hdd aansluiten opstarten en de scoop erbij pakken om te kijken of de lijnen schoon zijn.Heb je een ESR meter test dan direct alle elko's en je weet het.

die Nedis elko's zijn goed voor standaard toepassingen
In deze voedingen pas je Panasonic FM elko's toe of soortgelijke elko's.

Martin

mijn voeding is oke, levert alle spanningen die het moet opleveren. probleem is dat als bijvoorbeeld de hdd of dvd speler defect is, het apparaat niet wilt doorstarten vanwege de defecte hdd / dvdspeler. hij herkent een hdd/dvdspeler, en probeert eindeloos dit defecte apparaat op te starten (wat dus niet lukt). eindresultaat is dat die blijft hangen in het opstartscherm welcome. loskoppelen van dat apparaat biedt bij mij soelaas (zowel een philips als genoemde sony recorder die ik ook heb)

zou immers mijn voeding toch brak zijn, dan zou mijn speler gewoon goed moeten werken als ik de dvd / hdd extern voed zoals jij stelt. ik heb dat uiteraard ook gewoon geprobeerd, no such luck. ik had een soortgelijk iets met een philips dvd recorder, bleef in standby staan of factory service mode (vgl. met welcome scherm). probleem was dat de voeding van de hdd - hiervoor gebruikt philips een extra losse module - defect was, hdd extern van stroom voorzien en apparaat deed het weer goed.

het kan dus best zijn dat als je alles loskoppelt het apparaat gewoon goed opstart, omdat die niet blijft hangen bij een apparaat wat defect is wat die eindeloos probeert op te starten. niet aansluiten maakt het niet aanwezig, dus niets om op te starten. genoemde recorder start dus gewoon op zonder hdd en dvd speler aangesloten en je krijgt gewoon kabel signaal en doorgifte binnen. je krijgt alleen een foutmelding dat er geen hardeschijf aanwezig is, en die melding blijft in beeld en kun je ook niet uitzetten (ook kun je/ik niet schakelen naar een ander kanaal).

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 7 april 2011 16:58:55 (18%)

Anoniem

Hmmm, zelf eentje via tweedehands site gekocht, die na paar maand dit probleem had. Niet hier mensen wel die, voor "even" oplappen om dan te verkopen. Bedoel, waarom anders "voor even weer wat leven" in het ding krijgen?

Anoniem

Zelfde probleem dus. Met de schijf en speler los, start die ook niet op. Schijf na tip m.b.v. van pc geformatteerd. Werd 'm dus ook niet. Na tijd wat geknoei, ding open en dicht , ander sata kabeltje proberen etc. Doet die nog minder. Kreeg met trucje van knoppen inhouden dvd nog open, maar reageert ook op niks meer. Gewoon schroot maar op? Ga ik oude video recorders maar eens uit kast halen, zien of wat mee kan.

Ps gewoon ntfs toch?

het "welcome" probleem heb ik al vaker gezien bij hdd recorders. doorgaans de hdd die gaar is, er zitten dan ook erg goedkope disks in doorgaans. er past een gewone hdd in met sata doorgaans die je via het servicemenu kunt aanmelden.

de rdr-hx725 is een recorder van 2006, zo'n ding gaat ook een keer stuk. een andere heb je voor 30 euro al 2e hands.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Meestal Harddisk. Maar nog de moeite??? ROVI ondersteuning stopt ook per 1 jan, dus meeste oudere HDD recorders alleen nog met de hand te programmeren...

High met Henk

Special Member

Voor de liefhebbers: ik heb nog een rdr hx720 liggen
Hdd defect, verder goed meen ik.
Laat maar weten of er belangstelling is.. Ligt in de weg

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Anoniem

Op 20 december 2016 18:48:54 schreef testman:
het "welcome" probleem heb ik al vaker gezien bij hdd recorders. doorgaans de hdd die gaar is, er zitten dan ook erg goedkope disks in doorgaans. er past een gewone hdd in met sata doorgaans die je via het servicemenu kunt aanmelden.

de rdr-hx725 is een recorder van 2006, zo'n ding gaat ook een keer stuk. een andere heb je voor 30 euro al 2e hands.

Dit was al de andere voor weinig tweedehands. Maar 'ké, doen misschien wel weer 's.

Ps Normaal zo snel antwoorden hier?

Anoniem

Maar kan misschien gewoon, andere hdd in? dacht dat wel met voorgeprogrammeerd één en ander op de schijf kwam. In pc las die tenminste +/- 10 Gig minder dan dat er op het stickertje stond (dat dus in gebruik voor software dacht ik). Nou ja, laat eerst maar (als al), eerst maar eens kijken hoe en wat misschien nog 's.

Ps de hdd op de pc is met check disk gewoon goed.

Ps Normaal zo snel antwoorden hier?

als je tussen 18.00 en 22.00 iets vraagt hier wel idd, dan is men het meeste online..

ik heb zo'n rdr-hx725 gehad die de hdd stuk had. ding staat bij een familielid tegenwoordig. er zat een merk disk in maar wel overduidelijk een goedkope schijf, wrs een geval waar de fabrikant platters inzet die aan 1 zijde teveel fouten bevatten om 2 zijdig gebruikt te worden. daar staan met fineliner dan x jes op geschreven heb ik al vaker gezien.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Volgens mij heb ik precies dezelfde op zolder staan. In goede staat. Eventueel over te nemen als je wilt.

Correctie, is een 925, geen idee wat het verschil is :)

[Bericht gewijzigd door Antoine op dinsdag 20 december 2016 22:00:20 (22%)

Anoniem

Op 20 december 2016 18:48:54 schreef testman:
het "welcome" probleem heb ik al vaker gezien bij hdd recorders. doorgaans de hdd die gaar is, er zitten dan ook erg goedkope disks in doorgaans. er past een gewone hdd in met sata doorgaans die je via het servicemenu kunt aanmelden.

de rdr-hx725 is een recorder van 2006, zo'n ding gaat ook een keer stuk. een andere heb je voor 30 euro al 2e hands.

Op de pc aangesloten werkt die wel!

Anoniem

Op 20 december 2016 21:58:29 schreef Antoine:
Volgens mij heb ik precies dezelfde op zolder staan. In goede staat. Eventueel over te nemen als je wilt.

Correctie, is een 925, geen idee wat het verschil is :)

Tja ??????

[Bericht gewijzigd door Anoniem op woensdag 21 december 2016 14:01:11 (11%)

Op 20 december 2016 19:04:36 schreef High met Henk:
Voor de liefhebbers: ik heb nog een rdr hx720 liggen
Hdd defect, verder goed meen ik.
Laat maar weten of er belangstelling is.. Ligt in de weg

Ivm een defect Dvd-writer van een Sony RDR-HX725 ben ik vooral geïnteresseerd in de DVD-writer.

Ik weet niet in welke regio je woont?

Graag even een PM voor de prijs van de hx720 of alleen de dvd-writer?
(aangenomen dat er dezelfde inzit).

Mocht iemand anders nog een DVD-WRITER hebben voor een Sony RDR-HX725 regio Haaglanden, graag een PM

High met Henk

Special Member

Zelf regio bergen op zoom.
Kan hem meenemen richting rotterdam, maar ben daar vandaag em dan pas weer 9 jan.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 23 december 2016 05:55:39 schreef High met Henk:
Zelf regio bergen op zoom.
Kan hem meenemen richting rotterdam, maar ben daar vandaag em dan pas weer 9 jan.

Ik kom waarschijnlijk 29-12 lang Bergen op Zoom, misschien is er dan iets af te spreken?

Op 23 december 2016 23:36:25 schreef MrRedHead:
[...]

Ik kom waarschijnlijk 29-12 lang Bergen op Zoom, misschien is er dan iets af te spreken?

Of anders opsturen? Dan betaal ik natuurlijk de verzendkosten, maar is misschien wel weer meer gedoe.

High met Henk

Special Member

mail me even, handelen we dit af.
Ik denk nl. dat ik 29 december wel thuis ben..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik heb nog een RDR GX-3 staan waarvan de laserunit defekt is. Speelt alleen nog audio CD af.

Groetjes Hans. (ik zit in de buurt!)

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!