Trapverlichting schakelen?

Goedendag,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb namelijke de volgende situatie.

Ik zit bezig met trap verlichting. Het zijn 8 led lampjes van 12VDC en 1,5 watt ,niet dimbaar.
Ze moeten boven en beneden geschakeld kunnen worden liefst automatisch en schemer.

En dat bij het inschakelen met een kleine vertraging per lamp.

Als iemand van jullie er ervaring mee heeft of idee dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Andries
Hallo abuys,
Als ik het goed begrijp dan wil je een hotel-schakeling maken, en gelijktijdig met een schemer-schakelaar en ook nog eens 8 apparte schakelaars voor elke led.
Het lijkt me dat je het beste af bent met een micro-controller om de 8 led's te schakelen en de schemering te detecteren.
Als je zelf helemaal geen ervaring hebt dan vervalt de micro-controller en kan je een apparte schemer-schakelaar maken/kopen, hetzelfde met de 8 led's, kan je acht tijd-schakelingetjes op een rij zetten, deze zijn ook gemakkelijk zelf te maken, en ook te koop in bouwpaket-vorm.
Een hotel-schakeling spreekt voor zich. Voor info over een van deze schakelingen is er veel te vinden op het net ( google)
Suc6,
Bitb@nger
Hotelschakeling is voor een trap helemaal niet nodig. Gewoon parallel schakelen, of boven of onder wordt geschakeld maakt niet uit. Uitschakelen dat doe je dan met een timer.

Groetjes Hans.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!