silkscreen over pads tekenen

Weet iemand hoe de pcb boeren omgaan met silkscreen text en lijntjes over SMD pads, via's en troughhole pads?

Kan ik er vrijwel 100% vanuit gaan dat ze tijdens de productie een hapje ter grootte van de pads uit het silkscreen halen?
Of wil dat nog wel eens per pcb boer verschillen?

ik heb het bij makepcb en seeedstudio nog niet meegemaakt dat ze over de pads heen drukken, maar eigenlijk moet je ze bij eagle niet over de pads heen tekenen als je een footprint maakt. volgens mij heb je daar de document layer voor geloof ik.

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Normaal wordt er alleen silkscreen gedrukt op het soldermask, dus kan het nooit op de pads zelf komen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Op 2 mei 2011 14:21:06 schreef Arco:
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Normaal wordt er alleen silkscreen gedrukt op het soldermask, dus kan het nooit op de pads zelf komen.

Dat is bij mij ook het geval (eurocircuits)

Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously
Jochem

Golden Member

Een goede printboer cropped ze zelf (pads+oversize), maar ik zorg er altijd zelf voor. Dan zie je het ook als je silk bijvoorbeeld nergens meer op slaat als er te veel wegvalt, kun je hem aanpassen (rechthoekje verkleinen, streepje verplaatsen, etc).

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.