ook een versterker (auto)

hoi,ik heb een mosfet versterker in de wagen staan maar deze ligt kennelijk "kort"de zekering (40amp)slaat altijd door zodra ik stuurstroom geef,weet er iemand waar ik allereerst moet naar kijken(heb hem nog niet open gehad,nog geen tijd gehad)bekabeling van bat.is zwaar genoeg(6²mm)heb het eens voorgehad met een andere en daar was het spoel kortgeslagen(duur geval)zou dit ook het geval kunnen zijn.....grtz.

nooit te oud om bij te leren

Lastig taaltje, dat Vlaams :)
Als 40A eruit gaat, zou ik maar eens naar de vermogenselectronica van het ding kijken. Dikke kans dat er ergens een MOSFET, elco of spoel ter ziele is.

Overigens ben ik van mening dat 6mm2 niet echt dik is als je een zekering van 40A nodig hebt. Maar ja, wie ben ik...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

volledig mee eens bij het aansturen van een versterker kan de kabel nit dik genoeg zijn. denk ook aan een goede massa!

High met Henk

Special Member

als er nix versterkt moet worden, zal er weinig stroom lopen, dus de aansluiting lijkt me nu niet ter zake doende, want als ik goed begrijp, klapt de zekering al bij een klein stuur signaal (is dit trouwens de audio of de schakelaar)

indien schakelaar:

interne kortsluiting

indien audio:
klopt je impedantie wel?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

hoi het zou kunnen dat de kabels wat te dun zijn al zijn ze me aangeraden bij aankoop,ik zal ze vervangen door dikkere als ik hem terug aan de praat krijg,zodus....de zekering slaat door als de remote via de radio aangeschakeld word(ook al met andere voedingsdraad geprobeert)de zekering klapt niet aanstonds maar na zo een sec.of 6 en de radio niet hard (zelfs audio ingangen ontkoppeld) grtz......marcel

ik heb hem uit de wagen gehaald maar kan hem zelfs niet aansluiten op mijn voeding....deze slaat direct op overload ,dus er moet wel iets aan schorten he ...

High met Henk

Special Member

idd, ergens een kortsluiting

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???