42PF5320/10 philips tv start niet op

Hallo,ik heb hier een tv die niet meer opstart.Ik heb 3 bolle elcos in de voeding gevonden namelijk c206,c210,c312.Ook heb ik een defecte diode gevonden D204.Ik heb op de ysus ook een bolle elco gevonden.Ik heb deze bolle elcos vervangen en de diode besteld,had ik juist niet liggen.Iemand nog tips waar ik bij dit model op moet letten.Op de voeding staat een groene led die wel brand,er zit ook een schakelaar deze staat op normaal niet op auto.Geluid is aanwezig.Het is een LC4.9E AA.

http://www.uploadarchief.net/files/download/tvssss%20491.jpg

Even een foto ter verduidelijking.

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat je met de elco's vervangen al een heel eind op weg zal zijn. Het is een Samsung voeding met een Samsung-paneel zo te zien, en die gebruiken nou eenmaal slechte elco's.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb de diode nu ook vervangen.tv geeft geen beeld alle spanningen zijn aanwezig.

Ik heb eens een gevalletje gehad dat C8059,C8060 rot waren. (Samsung panel). Ik heb ze vervangen door elco's van Conrad # 421937.
Dat waren twee identieke elcos naast elkaar maar zie ze zo snel niet op de foto.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 3 juli 2011 21:10:53 (24%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Hallo,die c8059 en c8060 zie ik niet zo direct zitten ofwel heb ik slecht gekeken,of zijn er mischien 2 type voedingen van.

Ik ben ook bang dat het een andere voeding is, vandaar dat ik zei dat ik ze niet zo snel op de foto zag. Wel vreemd voor hetzelfde merk panel twee voedingen.

P.S. Zie ook dit topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/92411

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Hallo.

Dit is een LG panel, een PDP42V7 zo te zien.

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

Aswo vindt Sasmung, maar die vinden ook dat er een LC4.41 chassis inzit dus ik geloof ze niet persé. Misschien dat de TS even uitsluitsel kan geven?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo het is een LG panel PDP42V7K462
De voeding is DGLP-420S REV.065
Made in korea.

Y en Z sus defect, Hybride blokken desolderen en zeer waarschijnlijk zijn deze geklapt

Oke smd dat zullen we eens nakijken bedankt voor de tip.

y sus en buffer ic,s boards vervangen.
Maw niet verantwoord daar na vervangen veelal de spikes zichtbaar zijn waar men eerst geen erg in had maar NA HERSTEL wel.
Wij doen daar niet moeilijk in, omruilverzoek indienen.
Bij LG zelf hadden ze een tool om de logic control zo on te stellen dat de spikes niet meer zichtbaar waren(lees minder contrast) ook deze kwamen allen retour

Sonytech

Overleden

@Arnold D Na vervanging van een YSUS de boel afregelen volgens de Panel Service Manual lost vaak al een heleboel spike-problemen op is mijn ervaring.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Onze ervaring is dat ook na afregelen de spikes vaak nog te duidelijk zichtbaar zijn. Klanten zijn net mensen en verklaren bij hoog en laag dat dit niet was. Wij keuren ze dan ook af daar teveel repeat met spikes klacht

Hallo ik kan een ysus kopen voor 40 euro.Maar nu lees ik juist dat de buffer ics boards ook vervangen moeten worden.(Y DRV_TOP EN Y DRV_BTM).Deze kan ik ook krijgen kosten 50 euro.

[Bericht gewijzigd door JimA op vrijdag 8 juli 2011 22:18:16 (12%)

ik zou dat wel doen is niet duur

Hoe kan ik weten of de zsus defect is,op de ysus was een elco bol en de zekering was gesprongen en de print verkleurd van de warmte.

Wanneer je de ysus en de buffer modulen welke daaraan vast zitten vervangt dan is het zeker dat het toestel werkt.
Doorgaans is het voldoende in deze toestellen om alleen de ysus te vervangen. Na vervangen kan je pas kijken in hoeverre er door slijtage in de vorm van spikes is.
Voor 40 euro is het zeker de moeite waard

hallo,ik heb juist bericht van de post gekeregen dat ik morgen mijn herstelde y sus kan gaan afhalen,deze komt van nederland.Ik heb wel gehoord dat het niet goed is om die laten te herstellen,beter een nieuw kopen.Is er nog iets speciaal waar ik op moet letten als ik de y sus terug monteer.

Hallo,ik heb de ysus terug in de tv gezet.Heb nu beeld maar het is wazig,is er nog iets dat ik moet bijregelen ofzo.

maartenbakker

Golden Member

Wazig??? Eigenlijk kan dat niet bij een plasma, tenzij er stof tussen de glasplaat en de buis zit natuurlijk. Of bedoel je een ander verschijnsel?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 8 oktober 2011 13:15:05 (90%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik zal eens onmiddelijk een foto plaatsen.

http://www.uploadarchief.net/files/download/philips%20raar%20beeld%20002.jpg

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ik heb beeld en geluid,maar het beeld is verstoord.

[Bericht gewijzigd door JimA op zaterdag 8 oktober 2011 13:53:08 (36%)