42PF5320/10 philips tv start niet op

Sonytech

Overleden

Door de mooie horizontale scheidingslijn denk ik als eerste aan een timingfout in het Y-gebeuren. Het eerste dat ik zou controleren is of de FFC-kabel tussen Y-SUS en controllerboard aan beide zijden goed in de connector zit en ook of de connectie tussen de Y-buffers en de Y-SUS goed is.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Tv is hersteld het probleem was de connectie van de y buffers en de y sus.En er was ook een flatkabel los die naar het scherm loopt.Sonytech bedankt voor deze nuttige tips.

Hallo,ik heb gehoord of gelezen dat het herstellen van een ysus bord niet goed is,bij mij zijn de hybride ics vervangen,maar wat is er dan niet goed aan om die te herstellen.

maartenbakker

Golden Member

Kansje dat de herstelling toch niet helemaal 100% was, denk ik. Maar als het werkt dan werkt het wat mij betreft.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja idd,hij werkt terug goed al 2 dagen,nu had ik nog een vraag hoe kan ik zien bij dit model hoeveel uren de tv al gespeeld heeft.

Druk 062596 i+ en ga dan naar operating hours. Verlaten van dit menu kun je via de menu knop. Verander verder niets in dit service menu want je kunt meer verprutsen dan je lief is!!

maartenbakker

Golden Member

Na servicemode altijd even in standby zetten, anders kan het zomaar zijn dat hij erin blijft staan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo,als ik die cijfercode ingeef krijg ik clear
options
tuner
white tone
audio
NVM editor
SC NVM editor
test pattern
compair mode

Waar moet ik juist zijn voor die operating hours.

maartenbakker

Golden Member

Inplaats van i+ eens de menutoets proberen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nu heb ik de code weer ingevoerd maar dan met de menutoets dan krijg ik dit op het scherm.
18528 LC4XEP1.28/S4XGNV1.42
ERR 0 0 0 0 0
OP 152 037 015 241 252 027 019
EN IN DE RECHTERBOVENHOEK STAAT SDM

Die 18528 is je urenteller.

Groeten, Ron.

Oke iedereen bedankt voor de tips.

Hallo,heb een klein probleem met de tv,de tv reageert niet meer op de afstandsbediening dus al ik druk op de afstandsbediening gaat het groen ledje wel knipperen op de tv maar hij veranderd niet van zender.Iemand tips ligt dit aan de ontvanger of wat moet ik nakijken.
Wat ik een paar weken geleden al ondervond was als je van zender veranderde het lang duurde eer dat je beeld kreeg,soms krijg je zelfs geen beeld.

Mogelijk is de A/B van slag en moet deze gereset worden. Soms volstaat om de batterijen er uit te halen en dan een toets in te drukken zodat alle spanning uit de A/b weg is en daarna weer de batterijen terug te plaatsen. Een andere methode is om de A/B weer standaard te krijgen door menu en 0 in te drukken en 10 seconden vast te houden. (dit uiteraard met de batterijen er in)

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Hallo,menu en o indrukken lijkt niet te helpen,ik ga nu die andere methode is proberen,welke toest moet ik juist indrukken om de spanning uit de A/B te krijgen.Hallo ik heb de 2 methode toegepast probleem is opgelost bedankt voor de tip,toch handig zo een forum.

[Bericht gewijzigd door JimA op dinsdag 29 november 2011 22:10:59 (24%)

Hallo,heeft deze tv geen teletext of hoe zet je die op als ik op de ab de teletext toest indruk krijg ik geen teletext.

Dan neem eens een andere AB om te testen, deze tv heeft teletekst.

Hallo,tv heeft de laaste tijd wat kuren,als ik van zender verander slaat hij soms tilt,het beeld word zwart en reageert niet meer op AB
alleen de uitschakel toets op AB reageert dan,als ik hem uitschakel en terug inschakel werkt die weer zo als het hoort.Iemand enig idee.
Heb de AB al eens gereset dit lijkt niet te helpen.

Tv start op in zwart wit,als ik hem dan afschakel en terug inschakel start die in kleur op.

[Bericht gewijzigd door JimA op dinsdag 8 januari 2013 23:54:46 (71%)

Misschien de Hercules NVM voorzien van nieuwe software.

oke william en hoe doe ik dit vind ik dit terug op de philips site of heb je hiervoor speciale apparatuur nodig?

Vervang uitsluitend de hele Ysus print,niet gaan liggen klooien met nieuwe hybrides,want zo raakt je scherm onherstelbaar beschadigd.,zeker met foute instellingen.
die soware zet je op een USB stick,en dan in het toestel steken,en via het menu er in zetten.

Oke dat met die usb stick heb ik al eens gedaan bij een philips tv dit was toen gelukt,ik ga het bij dit model ook eens uitvoeren.Bedankt voor de informatie.

Dit chassis kun je niet upgraden via USB, daar heb je ComPair voor nodig.

Groeten, Ron.