Bewaren van fotoprinten

een (relatief) simpel vraagje:

Ik koop meestal een keer in de paar maanden een stapeltje fotoprinten bij Ome Dick. :)

Aangezien mijn hobbyhok de schuur in de tuin is ligt de voorraad printen normaal gesproken daar ook opgeslagen.

zo in de zomer willen de temperaturen in de schuur nog wel eens oplopen tot een graad of 35 celsius.

Dat lijkt mij nou niet echt bevoorderlijk voor de kwaliteit van de fotolaag als dat dan wekenlang in die warmte ligt.

Is het mischien verstandiger om in de zomer de printen in de koelkast te bewaren?

free_electron

Silicon Member

fotoprnit ALTIJD in de koelkast leggen.
inpakken in een luchtdichte / vochtdichte zak en in de koelkast.

ideaal is zo een apparaat om voeding vacuum te verpakken. elk bord apart vacuum trekken.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

echt in de koelkast?
die van mij liggen in het bedrijfspand aan huis.
al is het daar ook aardig koel. ik kan me niet bedenken dat het daar echt >20 graden is geweest.

maar er staat wel een koelkast te draaien daar. misschien toch eens erin leggen (zal moeders leuk vinden ;-))