Teruggekomen van vakantie, 3 weken lang de televisie van netstroom en antenne af gehad.
Sluit hem terug aan, maar nu heeft hij flinke kuren.
Ik kan hem aanzetten en heel even tv kijken, alles werkt gewoon. Dan begint hij spontaan van input te wisselen (Analoog ant -> Ext1 -> Ext2 -> DVB) en reageert hij niet meer op de afstandsbediening. Beeld en geluid van de geselecteerde input zijn prima in orde.
Soms doet hij dit meteen, soms pas na een uur. Voor de vakantie was er niks aan de hand.
Winkel gebeld, Samsung gebeld. Televisie is 2 jaar en 3 maanden oud, dus geen garantie vindt Samsung. Ze willen eventueel wel coulance toepassen, maar mijn praktijkervaring betekent een rekening van >100 euro. Men moet mij nog steeds terugbellen met definitief oordeel mbt coulance/garantie, dat zou men nu 2 weken geleden gedaan hebben volgens de belofte. Zelf gebeld met Samsungs reparatiedienst, maar zij beweren nu van niets te weten en kunnen mij niet helpen buiten een normale reparatie.
Daar kan ik me heel erg boos om maken, maar lost mijn probleem niet op.
Heb de TV zelf maar open gemaakt om eerst zelf e.e.a. te controleren. Wegbrengen kan altijd nog als ik er echt niet uit kom.
Gegevens:
Samsung LE26A456 C1D
Voedingsprint: BN44-00214A
Signal panel: BN41-00981B
Service manual: http://varanius.ru/download_10585.html
Alle elco's zien er goed uit, heb de voedingsspanningen op zowel voedingsprint als signal panel gecontroleerd, allen zijn goed en rimpelvrij.
Er is dus een verband tussen het niet luisteren naar de afstandsbediening en het spontaan zelf wisselen van zenders.
De TV staat nu op mijn werktafel, dus storing van een lichtbron uit de kamer kan het niet zijn.
Iemand bekend met de klacht? Waar moet ik beginnen met zoeken?