simpel elektronisch projectje

Hallo,
Ik ben een beginner in electronica, maar wil er graag iets mee doen...
Ik heb dit pakket: http://www.amazon.com/Vintage-Sports-Cards-MX-906-Electronic/dp/B00005…
maar de dingen die daarin staan vind ik niet geweldig leuk.

Ik heb ook de vellemal K8055 interface card.

Ik heb ook de K8067 (thermometer, dat is ook de reden waarvoor ik de k8055 heb gekocht)

En ik heb een breadboard: http://fakkert-electronica.nl - Artikelcode: D12N (deze grootte breadboard dacht ik, maar is niet heel belangrijk)

Nu zou ik graag eens iets leuks maken, maakt niet uit wat, maar ik heb echt geen idee.

Al deze dingen kan ik ervoor gebruiken, natuurlijk ook alle componenten van de "130 in one" doos.

Ik hoop dat dat mogelijk is.

mvg jeroen

Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open Windows.

het is moeilijk iets te verzinnen wat niet in de bouwdoos zit, wat zit er in en wat voor componenten?

483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Tja, wat vind je interessant?

Je zou een simpele radio ontvanger kunnen maken, of een of andere schakeling die audio produceert of versterkt, of een kleine motorsturing voor een DC of stappenmotor, of een grappig lichteffect, of...

Kortom: mogelijkheden te over!

Kijk eens wat rond bij de schakelingen links in de balk, en op andere websites met simpele schakelingen. Misschien eens naar de projectjes op picbasic.nl kijken, etc.

Je zult zelf moeten bedenken wat je wilt gaan maken.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
fred101

Golden Member

Dat ís een beetje een vraag als ik heb hier een doek, verf en ezel. Weet iemand iets leuks om er op te schilderen. Wij kunnen onmogelik zeggen wat jij leuk vindt en ook niet wat je met die doos kan maken.

Veel gemaakte projectjes:
Ledjes,:ze kan ze laten knipperen, reageren op licht of donker of op geluid. Lichtorgeltje, stoplicht, spelletjes.