Altium is een mooi pakket als je weet hoe je ermee moet werken, maar volgens mij geldt dat voor elk pakket. We hebben hier ook Altium, maar heel graag werken doe ik er niet mee. Ik werk met verschillende pakketten en soms heb je gewoon geen zin om er nog eentje bij te leren. Veel van onze klanten willen Cadence software, of je het er nu mee eens bent of niet , voor eigen ontwerpen is vorig jaar Altium aangeschaft (nog budget over), met nanoboard, maar ben er nog te weinig mee bezig geweest. De gedachten gang achter de software is wederom anders dan Cadence Allegro of Orcad of Mentor of Eagle. Simulatie gebruik ik zelden, ben van mening dat je dat met echte onderdelen moet doen (Bob Pease afwijking
), FPGA doen we hier ook zelden. Dus ja... waarom dan Altium, ik weet het niet. Voor simpele borden voldoet Eagle prima voornamelijk door de libraries die ik persoonlijk gewoon goed vindt, voor het echte CAD werk gebruiken we Cadence.
[edit]
@Jochem, Rigol is leuk voor de hobby, daar moet het blijven, in zoverre ben ik het met je eens .