1 april?

Vandaag de nieuwe Elektuur in de bus gehad, wie nog meer? Hij's vernieuwd en erg mooi, maar dat stukje over c+ al gelezen?

Het gaat over pulsen zenden, maar terug in de tijd. Dus dat de puls al eerder aankomt dan dat ie verzonden is. Volgens mij een 1 april grap of zit er echt wat achter? Ik vind niets over "I-Ching technologie" terug op internet, behalve iets over chakra's en gezondheidsgedoe.

Wel leuk als het zou kunnen op 100MHz oid, dan kan je een zender opzetten die in het verleden zendt. Kunnen ze je nooit pakken! :P

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

als dat waar zou zijn snij ik me kop deraf

dat kan helemaal niet

helemaal belachelijk duidelijke aprilgrap

[Bericht gewijzigd door zuliani op 1 april 2004 13:39:51

Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.

Duidelijk een 1 april grap.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
High met Henk

Special Member

ja, en als je daat signaal dan opvangt is dat een vorm van energie en die energie uit de toekomst kun je dan in het verleden gebruiken en zo heb je eigenlijk een doorgaand iets wat nooit stopt, ofwel een pepetium mobile.

neej, dingen naar het verleden sturen kan niet, ik denk dat ze gewoon een foutje maken

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

als het kon dan kun je "iets" tijd laten rijzen en was je het zeker in de krant, op tv en alles wel tegengekomen. zal wel een 1 april grap zijn dus.

1 april grappen?!

Ik blijf het zwak vinden dat mensen nog steeds daar iets mee doen. 1 april is 1 april en 2 april is 2 april, stomme gedoe met die grappendag.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
help

Golden Member

Op 1 april 2004 17:06:33 schreef Bastiaan:
1 april grappen?!

Ik blijf het zwak vinden dat mensen nog steeds daar iets mee doen. 1 april is 1 april en 2 april is 2 april, stomme gedoe met die grappendag.

eens mens mag toch ook wel lol hebben
het is tenslotte maar een keer per jaar

I-ching technologie zegt al genoeg :P

AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence
Evarist

Golden Member

Klopt niet, zo'n systeem bestaat werkelijk. Ik zal het opzoeken en jullie laten weten

Nihil est verum, quod non probatur primo.
High met Henk

Special Member

hmm, iets kan sneller zijn, gefasdraait, maar nooit in de tijd voorruit.

zo kan het lijken als je een pos fasedraaiing hebt, da thet signaal EERDER komt.
echter de grafiek loopt 90 graden VOOR

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Vooral met het schema wat er bij staat *lol*, die onderdelen stammen uit de prehistorie onderhand :)

Bovendien vind ik het zelfs een slechte grap

theoretisch is het wel mogelijk iets te zenden dat vroeger aan komt dan het vertrokken is

als je een pulstreintje zend met een snelheid groter dan de lichtsnelheid zou het eerder moeten aankomen dan het vertrokken is :p

moet je de baudrate eens van berekenen :)

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

met de huidige natuur wetten is het onmogelijk om data te verzenden sneller dan lichtsnelheid(in vacuüm)

Welke kant gaan we op?

Op 1 april 2004 19:22:12 schreef Franky:
met de huidige natuur wetten is het onmogelijk om data te verzenden sneller dan lichtsnelheid(in vacuüm)

moet je effe een boek lezen van stephen hawking

khad het trouwens wel over theoretisch

en probeer me aub de natuurwetten niet uit te leggen ik ken die genoeg ;)

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Informatie kan niet eerder aan komen dan dat het verzonden is. Maar het kan wel sneller verstuurd worden dan lichtsnelheid. Denk daar maar eens over na:)

...
Hugo Welther

Moderator

en in een inductor ijlt de stroom voor op de spanning, dus wie is er eerder?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 1 april 2004 22:06:22 schreef Hugo Welther:

strikvraag?

alle dingen zijn idd moeilijk voordat ze makkelijk zijn :)

Op 1 april 2004 22:06:22 schreef Hugo Welther:

De stroom ijlt voor, maar wel pas een periode later dan wanneer de spanning erop komt :)

Vandaag de nieuwe Elektuur in de bus gehad, wie nog meer?

Ik ook (geen toeval hoor kreeg er een brief over van Elektuur)

Hij's vernieuwd en erg mooi, maar dat stukje over c+ al gelezen?

Ja. Alleen heb er niks aan, prog in ASM.

Volgens mij een 1 april grap of zit er echt wat achter? Ik vind niets over "I-Ching technologie" terug op internet, behalve iets over chakra's en gezondheidsgedoe.

Klopt, niets over te vinden, want het is Chineze top secret. Schijnen ze gaan te gebruiken voor op de maan in 2010.

Wel leuk als het zou kunnen op 100MHz oid, dan kan je een zender opzetten die in het verleden zendt. Kunnen ze je nooit pakken!

Wat ik eruit begrijp is dat het variable delay heeft van 1 seconde tot een jaar. "Handig", nu zend je uit en na 1 jaar ontvangt diegeen het (de mensen luisteren dus naar muziek van het jaar daarvoor)

RES

straling heeft de snelheid van het licht.(toch)

als je nu eens met je ruimteschip op 50% van de lichtsnelheid gaat vliegen? (dat is vast wel haalbaar)

als je dan radar hebt en je stralen gaan dan vooruit
hoe hard gaan die dan? die gaan dan toch met de lichtsnelheid? en als ze al 'een duwtje' meekrijgen?

ik weet dat het vast niet kan..
zo legde mijn leraar het doplereffect uit. alleen dan
kwam de (geluids)straling op je af en door het vershil
in snelheid krijg je een leuk effect.
als je de straling dan vooruit richt?

op zich een leuke grap, maar ja..

GMT+1
Hugo Welther

Moderator

Dat gebeurd nu toch ook al daar buiten in de ruimte.
De dichts bij zijnde ster met bewoonbare planeten ontvangen nu pas de 1e TV beelden uit de 50-er jaren.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

I-ching is wel chinees, maar dan een zweverig orakel waarmee je antwoorden op je grote levens vragen en je toekomst krijgt. En dat via sterrenbeelden en wazige nostradamus achtige verhaaltjes. Misschien dat er een secte is die topgeheim is totdat je nirvana hebt bereikt en lid mag worden.

AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence

Ik heb de elektuur helaas nog niet gekocht (kan hem tegenwoordig bijna nergens meer kopen, moet al naar de elcectroshop of grote boekhandelaar :(),dus heb het artikel nog niet gelezen.

Elektuur heeft vrijwel ieder jaar een 1-april artikel waar
(meestal) een kern van waarheid achterzit.

Dus nog even een maandje wachten en dan komt het antwoord wel.

There are only 10 types of people in the world - those who understand binary, and those who don't

Op 1 april 2004 23:04:20 schreef Hugo Welther:
Dat gebeurd nu toch ook al daar buiten in de ruimte.
De dichts bij zijnde ster met bewoonbare planeten ontvangen nu pas de 1e TV beelden uit de 50-er jaren.

Ja en volgens die fim (ik kan even niet op de naam komen) sturen die vriendelijke aliens het nog terug ook :). Inclusief bouwbeschrijving voor een ruimteschip voor wromholes natuurlijk anders trok de film niet genoeg kijkers.

Terug ontopic:
Terug in de tijd kan nooit. Dan kun je zeggen als ik iets binnenkrijg stuur ik niks zo niet dan wel. Dat komt nooit uit dus het is onmogelijk :D.