Volgens mij zijn ze overgestapt naar SAP, bij ons op het werk ook niets anders dan problemen. Vorige maand besliste SAP om 4 koelgroepen naar Oostende te sturen (deze gaan met de vrachtwagen) terwijl ze er geen nodig hadden, wij zaten mooi zonder koelgroepen en in Oostende vroegen ze zich af wat die daar kwamen doen dus 4 koelgroepen terug naar Mechelen (duur grapje niet, koelgroep weegt tussen de 200 a 300kg).

Als we iets bestellen uit het centraal magazijn, al is het systematisch (=stukken die we bij elk rijtuig nodig hebben), duurt het ongeveer 3 weken voor het aankomt bij ons in de hal (magazijn is 300m verder, als het zover is). Vinden jullie dit normaal?

En ik kan zowel een tijdje voortgaan.

Als je een forma overneemt is toch het eerste wat je doet het stock tellen en zien dat alles goed ligt of ben ik nu zo verkeerd. Ook je mensen een kleine opleiding geven kan handig zijn.

Maarja zal niet teveel mogen kosten zeker dan maar gezeur achteraf.

@Tinus016

Op 8 augustus 2011 20:25:34 schreef Tinus016:
[...]

Kopie van je bank afschrift met aangetekende brief versturen. Werkt geheid. Zo niet... rechts bijstand.

Het was voor ongeveer 10 euro , dus niet de moeite dit aangetekend te doen

Op 8 augustus 2011 21:09:21 schreef Stan1:
Je mag ervan uitgaan dat voor een bedrag minder dan zo 'n 250 euro de
rechtsbestand verzekering, de claim niet in behandeling neemt.
Wanneer je geen rechtsbijstand hebt, kun je ook juridische informatie inwinnen bij de jurofoon.

Onzin. Ik had laatst gezeik met KPN over een telefoonrekening van 225 euro, waarvan 200 euro ten onrechte in rekening was gebracht omdat KPN het verschil niet kende tussen een 'jaarcontract' en 'maandcontract', terwijl ik het laatste had (terwijl ze dat nota bene zelf bevestigden).

DAS had d'r geen enkel probleem mee om 'n blafbrief richting KPN te sturen, maar raadde me wel aan om 't eerst nog even telefonisch te proberen. Wat wonder boven wonder opeens wel resultaat gaf.

Iets anders is dat je vaak een eigen risico hebt van 150 euro. Dus voor een tientje schiet het niet zo op. Maar vele tientjes maken ook een stevig bedrag, en als je al die zaken bundelt kun je daar ook wel wat mee.

Overigens, als je 'the full monty' gaat: de boel voor laten komen kost je al snel zo'n 1000 euro, inclusief proceskosten, griffiekosten, etc., etc.

@Alex278, Heb jij de kleine lettertjes in de polis al gelezen?
Natuurlijk, voor kleinere bedragen kun je altijd informatie inwinnen bij jou rechtsbijstand. Misschien schrijven ze dan wel een brief, maar dagvaarden en een proces starten. Vergeet het!!!

Maar ehm... Wie heeft het allemaal over rechtsbijstand als je eerst nog feedback bij de winkel zelf en feedback in de shopreviews hier moet geven??

Het loopt een beetje uit de hand nu, lijkt me.

@stan1: Was geen enkel probleem, zeiden ze. Je zit ook met een inschatting van zo'n telefoonmevroj van de haalbaarheid. Dit was inkoppen voor ze. Voor een moloch als KPN hebben ze ongetwijfeld standaardbrieven klaarliggen. KPN zal ook niet failliet gaan door proceskosten.

Anyway, ik zou er geen enkel probleem mee hebben om -bij bedragen vanaf een euro of vijftig- juridisch los te gaan op een leverancier. Plus dat je ook niet moet onderschatten dat ingebrekestellingen prima werken als dreigmiddel. Alle incassobureaus bestaan bij dat idee.

@jovak: interessante link. Dat zou dus ook voor DB gelden, nu maar hopen dat ze meelezen (en zelfs reageren ;-) )

Inderdaad, dat geldt gewoon ook voor Dick Best. En toen ik problemen had heb ik ze dat ook wel uitgelegd, maar omdat het uiteindelijk 'een beetje' goed is gekomen heb ik het erbij gelaten.

Maar de verzender blijft altijd verantwoordelijk voor de zending, en de bewijslast ligt daar ook.

Mijn rechtsbijstand keert (na een rondje briefschrijven) de kleine bedragen gewoon uit eigen zak uit. Dat is leuk als je je 100 euro weer terug hebt, maar voor een euro of 10 is het meer een principekwestie, waarbij je gewoon in je recht wilt staan (itt tot het terugkrijgen van die paar euro van een andere partij).

Op 8 augustus 2011 19:10:19 schreef Henry S.:
Juist voor dit soort dingen kan je de shop beoordelen: http://www.circuitsonline.net/shops/view/153

En waarom staan de negatieve ervaringen daar nog niet in?

Je hebt gelijk. Ik denk dat mensen (toch een behoorlijk aantal, gezien de reacties) 'kleine' probleempjes hebben, waarvan ze ze tot nu toe een eenmalig iets achtten, of de moeite van het vermelden niet waard vonden.

Gezien dat meerdere mensen deze ervaringen hier uiten, zal ik eens overwegen het in de showreview te plaatsen.

Het maakt het overigens nog geen slechte shop pur sang, het lijkt gewoon iets minder goed geworden qua afhandeling dan vroeger.

Het nadeel van die waarderingen is dat het een momentopname is.Zeker nu de boel is overgenomen zou het 'beter' zijn als de oude waarderingen opzij worden gezet; d'r zit immers een ander team achter.

Overigens heb ik zelf nooit gedoe gehad met de 'nieuwe' dick best, maar de paar keer dat ik er bestelde duurde het wel langer en was de communicatie onduidelijker (na betaling een mailtje sturen dat je 'het nieuwe bankrekeningnummer op de site moet gebruiken' terwijl je dat hebt gedaan *en* het juiste bankrekeningnummer niet in dat mailtje vermelden, zodat je alsnog moet gaan kijken of je wel het juiste rekeningnummer hebt gebruikt, en niks laten horen als je daarop reageert. In een woord: klunzig.)

Als de oude beoordelingen blijven staan, maar alle bovenstaande 'kleine ergernissen' ook vermeld worden, kan iedereen z'n eigen conclusie trekken. Natuurlijk zit je dan met 'het aantal sterren', dat nog steeds de oude Dick Best meeneemt in de middeling, maar door de tekstuele reviews kan ieder z'n eigen conclusies trekken.

Mijn beoordeling staat er inmiddels bij.

Kan een mod dan ook het vestigings adres (in de shop review) van Dick Best een keer aanpassen, want in Hoogwoud is het sinds de overname niet meer.

Bij elektronica-online wordt er standaard 1.5% van de waarde van de bestelling extra in rekening gebracht als "transportverzekering". Deze verzekering is niet verplicht. Als DB veel geld kwijt is aan vermiste enveloppen, zou dat een goed alternatief kunnen zijn.

Als ik het goed begrijp, zijn ze niet zo veel geld kwijt aan "vermiste enveloppen" omdat ze weigeren te geloven dat er dingen niet goed ingepakt zijn of dat enveloppen vermist raken.

Wat ik van deze "stemming" begrijp is dat ze slordig inpakken. Het gevolg is veel klanten die klagen, waardoor ze het gevoel krijgen dat ze door de klanten belazerd worden. (ze denken dat de klanten misbruik maken van de "stuur nog maar een keer op" policy als er geklaagd wordt....)

Nu moet ik bekennen dat ik ook twee keer ten onrechte geklaagd heb. 1x had ik een discharge control PCB bij Niels besteld. Ik had dat ding terzijde gelegd omdat ik niet wist wat het was. Even later miste ik een onderdeel. Daar zijn we achter gekomen voordat ie het nogmaals ging opsturen.

Een andere keer had ik een microsd kaart gekocht die alsmaar kleiner leek te worden. Bleek een software fout in de camera te zijn die ik gebruikte om het ding uit te lezen... Helft van het geld teruggevraagd en gekregen, maar toen ik er achter kwam wat het echt was dat weer teruggedraaid.

Nu ben ik niet een van de domste klanten en toch heb ik een aantal malen ten onrechte geklaagd. Reken maar dat er over het algemeen regelmatig ten onrechte geklaagd wordt. Dus als verkoper krijg je de indruk dat het vaak voorkomt en je hebt niet zo'n zin om de "foute klagers" financieel voordeel te geven over de ruggen van de eerlijke klanten....

[Bericht gewijzigd door rew op (77%)]

Ik heb even de 'vrijheid' genomen en contact opgenomen met EOO, hierbij hun antwoord (inclusief mijn oorspronkelijke tekst), emailadressen enzo verwijderd ivm spamgevoeligheid.

Beste Harm,

Het is denk ik een misverstand om te denken dat wij de verantwoording van ons afschuiven. De klant kan een bewuste keuze maken uit twee manieren van verzenden.

1. Per brief, in dat geval is er geen mogelijkheid tot traceren van de verzonden goederen. Dat betekent dat er geen enkele mogelijkheid voor ons bestaat om te achterhalen waar een zending is verdwenen of dat deze wel of niet is aangekomen. Kiest een klant voor deze manier van verzending maken wij hem er van tevoren op attent dat dit geheel voor zijn eigen risico zal geschieden, hij gaat door hiervoor te kiezen dus akkoord met deze voorwaarde. Vindt hij dit niet redelijk is hij uiteraard op geen enkele manier verplicht om bij ons te bestellen.

2. Als pakket met Track&Trace, de klant kiest ervoor om de bestelling als pakket te laten verzenden met de mogelijkheid het gehele traject van de zending te volgen. Hierdoor is er wel degelijk de mogelijkheid om na te gaan waar een zending is gebleven en of deze is afgeleverd. Wij overnemen volle verantwoordelijkheid voor alle als pakket met Track&Trace verzonden bestellingen.

Hier zouden wij graag aan toe willen voegen dat sinds deze nieuwe regel is ingevoerd het aantal "verdwenen" brieven tot vrijwel nul is gezonken. En dit komt niet omdat mensen er opeens geen melding meer van maken, dus is de enige conclusie die wij hieruit kunnen trekken, dat er helaas te vaak misbruik is gemaakt van ons systeem van op rekening betalen.

Wij doen ons uiterst best om het zeer grote aantal zendingen zo correct en spoedig mogelijk te verwerken. Helaas is het zo dat er af en toe fouten worden gemaakt en proberen wij deze altijd netjes te corrigeren, ontbreken er dingen in een zending worden deze altijd door ons nagezonden. Gelukkig is het aantal klachten gezien de meerdere duizenden zendingen die sinds de overname wel goed zijn gegaan maar een fractie, uiteraard zullen wij blijven proberen om ook dit aantal nog te verminderen.

Mochten er mensen zijn die hier alsnog vragen over hebben, willen wij deze van harte uitnodigen om ons hier persoonlijk over te benaderen.

Indien u wenst mag u deze mail in het lopende forum posten.

Met vriendelijke groet,

ElectronicaOnderdelenOnline

EOO.nu

Op 9-8-2011 14:31, Harm de Vries schreef:
> Bericht van klant: L.S.,
> Ik wil jullie, voor zover je het nog niet weet, even attenderen op de discussie die je kunt vinden onder http://www.circuitsonline.net/forum/view/97422.
> Uit een van de links blijkt dat jullie niet zomaar de verantwoordelijkheid voor het zoekraken van gewone post kunnen afschuiven.
> Verder denk ik dat het jullie imago verbetert als jullie een actieve rol in deze discussie voeren.
>

For what it's worth.

Op 8 augustus 2011 21:23:14 schreef 19roland70:
@Tinus016
[...]
Het was voor ongeveer 10 euro , dus niet de moeite dit aangetekend te doen

O het kwam over als veel meer. Maar goed 10 euro is 10 euro en als jij het naar hun heb overgemaakt met het goede rek nr. Dan zouden ze het gewoon moeten hebben ontvangen. En dat moet vervolgens zo uit de administratie terug te hallen zijn. Je kan er nog een mail aan wagen met eventueel een print screen van je bankafschrift. Mits je internetbankieren hebt.

Verder laats ook nog bij ze besteld en alles is gewoon netjes aangekomen zonder problemen.

Ik snap niet dat ze de mogelijk van briefpost, niet stoppen als ze vermoeden dat daar meegefraudeerd wordt.
Overigens ligt volgens mij die bewijslast ook bij de verzender.

Nu moet ik eerlijk zeggen, dat ik nog nooit bij DB heb besteld, maar wel bij een andere bekende webshop op dit forum, en nog nooit een pakket gemist heb dat per briefpost verzonden is.

Daarentegen ben ik ooit wel een pakket kwijt geweest, wat gewoon met een track en trace verzonden werd door een koerierdienst en waar het pakket gewoon in de verkeerde straat was afgegeven als pakket voor uw buren.

Welke methode je ook kiest om te verzenden, het kan altijd fout gaan. Het is alleen aan de webwinkel hoe hier mee om te gaan.

Op 9 augustus 2011 18:58:54 schreef jovak:
Ik snap niet dat ze de mogelijk van briefpost, niet stoppen als ze vermoeden dat daar meegefraudeerd wordt.

Ik zie het probleem niet. Als je een verzending wilt die veilig is kies je een pakketzending. Maar ja, dat kost wat. Dus maak je zelf de afweging tussen de kosten van briefpost en het risico, afhankelijk van de waarde van de inhoud.

Ik vind het dan een beetje sneu dat als je zelf perse een paar euro wilt besparen door BEWUST voor een onveilige methode te kiezen, het risico als het dan een keer misgaat dan ook nog bij de verzender neer te leggen.

Als je daar 20 keer per jaar wat besteld via briefpost, en er raakt een keer een enveloppe van 15,- kwijt, so what? 20 x de meerprijs voor een pakketzending kost veel meer. Als ik een webshop zou hebben zou ik sowieso elke klant die alsnog klaagt over het niet arriveren van een bestelling per briefpost onmiddelijk uitsluiten van de optie briefpost. In de toekomst bestellen? Prima, maar je kunt dan alleen nog pakketpost kiezen, ook voor een bestelling van een paar euro.

Gelukkig dan maar dat jij geen webshop hebt. Er is natuurlijk voor alle benaderingen wel iets te zeggen, maar de jouwe van het direct afstraffen van iemand die het ook maar in z'n euvele hoofd haalt om te durven klagen.... Is zelfs nog een graadje onbeleefder dan het ontzettend lompe TNT-scenario dat ik elders in dit topic al schetste. Bah.

Let wel, ik keur dus de redenatie van de 'Nieuwe Dick' zeker niet direct af. Ik heb daar geen sterke mening over bij gebrek aan eigen ervaring en bij gebrek aan statistieken. En wat de andere klachten betreft... Zolang hij ze maar ter harte neemt, tenslotte is hij kennelijk ook nog maar een beginner.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (32%)]

Op 9 augustus 2011 20:24:26 schreef maartenbakker:
Gelukkig dan maar dat jij geen webshop hebt. Er is natuurlijk voor alle benaderingen wel iets te zeggen, maar de jouwe van het direct afstraffen van iemand die het ook maar in z'n euvele hoofd haalt om te durven klagen.... Is zelfs nog een graadje erger dan het ontzettend lompe TNT-scenario dat ik elders in dit topic al schetste. Bah.

Ik geloof niet dat jij het helemaal begrijpt.... Geen enkele webshop zit te wachten op briefpost. Geen enkele.

Dat bieden ze aan als SERVICE naar de klanten, zodat die niet voor een bestelling van 2,30 ook nog eens 8,- verzendkosten moet betalen.

Als een klant met die eigen verantwoordelijkheid niet om kan gaan, moet je die tegen zichzelf in bescherming nemen. Sommige klanten hebben dat nu eenmaal nodig.

En ik heb het dus niet over klachten als 'incompleet' of 'verkeerd' maar over 'komt niet aan' of 'komt beschadigd aan'. Dat is nu eenmaal het risico van briefpost.

Maar volgens mij ging het niet over wel of geen brievenpost.Want iets niet meesturen terwijl de rest er wel in zit.Betekent ook dat het is aangekomen :-)

Bij degene waarop ik reageerde ging het daar wel over. Dus bij mijn reactie daarop uiteraard ook.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (57%)]

Op 9 augustus 2011 20:29:03 schreef BVZ:
[...]
Ik geloof niet dat jij het helemaal begrijpt.... Geen enkele webshop zit te wachten op briefpost. Geen enkele.

Dat bieden ze aan als SERVICE naar de klanten, zodat die niet voor een bestelling van 2,30 ook nog eens 8,- verzendkosten moet betalen.

Als een klant met die eigen verantwoordelijkheid niet om kan gaan, moet je die tegen zichzelf in bescherming nemen. Sommige klanten hebben dat nu eenmaal nodig.

En ik heb het dus niet over klachten als 'incompleet' of 'verkeerd' maar over 'komt niet aan' of 'komt beschadigd aan'. Dat is nu eenmaal het risico van briefpost.

Dus jij weet na 1 hypothetische klacht wel of een klant met zijn verantwoordelijkheid om kan gaan? Ik zou zoiets liever per geval beoordelen. Misschien vergis ik me wel, en ben jij juist een ideale webshopbeheerder met zo'n uitmuntende glazen bol zodat je het altijd onmiddelijk bij het juiste eind hebt. Weet jij waar ik die kan bestellen (graag een adresje waar ik hem zelf af kan halen) en of ze ook goed werken bij reparatieklusjes? ;)

Nee maar zonder gekheid, jouw argumenten vind ik heus wel hout snijden maar de consequenties die je in je eerste bericht trok vond ik gewoon simpelweg van dik hout zaagt men planken, danwel met grote stappen snel thuis of kort door de bocht. Dat is een eigenschap die je als webshopuitbater meestal geen goed zal doen, en daar doelde ik op.

Maargoed, in een poging on-topic te gaan... Ik vind het wel verontrustend dat er al over rechtsbijstandverzekeringen gediscussieerd wordt op het moment dat een shop zich als nieuwkomer simpelweg nog moet bewijzen. Er zijn inmiddels klagers die overwegen een shopsurvey in te vullen, daarvoor hulde. Het belangrijkste is natuurlijk om ook/eerst bij de winkel zelf te klagen. Hoe snel en hoe goed klachten opgelost worden is daarbij belangrijk voor een oordeel. Ook is het zonder meer begrijpelijk dat je als webshop de klant niet altijd het voordeel van de twijfel kunt geven (per geval beoordelen), dat is uit de hele discussie verder ook wel duidelijk.

P.S. In het antwoord van 'Dick' zie ik niets over het in hetzelfde zakje mikken van verschillende onderdelen. Daar lees ik ten tijde van deze edit al minstens 2 klachten over. Dat zou wel eens een structureel puntje kunnen zijn. Heeft iemand dat al aangekaart?

Het kunnen kiezen van briefpost of pakket post is wel interesant.
En dan gaat het mij niet om de kosten maar wel om het feit dat ik briefpost altijd ontvang in de brievenbus.
En pakket post altijd ergens in de flat of wijk kan gaan halen.
Want de dames en heren post bestellers dumpen een pakket waar ze het maar kwijt kunnen.
Dus raakt het met een beetje pech evengoed zoek.