Harman Kardon SUB-TS11

Hallo Jan:
Zie deze afbeelding:
http://www.uploadarchief.net/files/download/harman%20kardon_sub-ts11-openen-3.jpg
1) De sub neerleggen op de front zodat de achterkant horizontaal ligt.
2) Alleen de 10 rood gemarkeerde schroeven eruit draaien.
3) Met een plat voorwerp voorzichtig los wrikken tussen kast en plaat.
4) Voorzichtig omhoog halen en de twee draadstellen los koppelen, speaker en led.
5) Nu de 4 blauwe gemarkeerde schroeven eruit draaien.
Zorg ervoor dat de foamtape niet beschadigd is,
anders die vervangen voordat men het weer in elkaar zet ( luchtdichtheid kast ).
Dan in omgekeerde volgorde in elkaar zetten. Succes er mee.

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
bjokal

Golden Member

Ook een mogelijkheid, de woofer aan de onderkant van de kast er uit schroeven.
Dan kun je bij de achterkant van de versterkermodule.

Ik heb er wel eens gehad waar de versterkermodule zo vast zat, dat kloppen aan de achterzijde van de module de enige methode was om hem er uit te krijgen.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Neee Bjokal, er zit een kap om de versterkerplaat, dus dat wat je voorstelt kan niet lukken.
En de kans bestaat dat de bedrading een probleem geeft om, met de zware speaker in de hand, los te maken.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
bjokal

Golden Member

Jaaaaaaa, GerardMonique ;)

De module komt er dan met kap en al uit!
Met het er uit wrikken aan de achterkant heb je kans op schade aan de kast.

De woofer zit overigens met 2 schuifstekkertjes, die haal je zo los ;)
En zo enorm zwaar is die woofer niet >:)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Ter info.
Er is blijkbaar een nieuwere versie van de TS11. Deze heeft een kleine separate schakelende voeding +/- 6 V op een apart printje zitten en op die print zit ook een relais op dat de 230V schakelt van de trafo .
De filter / auto power on print is gewijzigd , er zitten nu twee stuks 4558 op , aangesloten op die +/- 6V . Ik neem even aan dat de standby/auto power on schakeling wordt gevoed door de separate voeding en in standby wordt de trafo afgeschakeld .
Toevallig heb ik net ook een mordaunt 409W open gehad .Daar zit het ook op die manier. Die 409W hebben last dat het relais dat de 230V schakelt kapot gaat , was bij deze ook , heb de contacten overbrugd. In die 409W zit trouwens dezelfde klasse D versterker, wel een koellichaam op de fets.

Hello everyone.

Sorry for having to write in english, i'm from denmark and i'm not able to write in the topic language.

I have a TS11 subwoofer, been trying to replace the Q501 and Q502 trasistor ( the brint looked black and thought it would solve the problem ) Sadly not.

The subwoofer wont work, it starts up with the orange light turned on, and i'm not able to get it blue like it used to be ( Tried to listen to for any click sound, but there's none. )

http://s18.postimg.org/etoep4dh1/IMG_0372.jpg

http://s18.postimg.org/h0x8qs851/IMG_0374.jpg

http://s18.postimg.org/nd7smvlth/IMG_0377.jpg

I hope someone would be able to help, i see that some people asked the same, but i'm not really able to find any solution out of the answers that worked for the given person.

And GerardMonique, if you're able to help me, i would gladly send my backplate with everything to you and pay you for fixing it, or atleast give it a try :)

Hallo,

Ook ik heb hetzelfde probleem als iedereen hier een TS-11 subwoofer met de bekende 'onweer geluiden'.
Ik heb reeds bij CE repair de onderstaande printen besteld:
- 051-B00012A-E - CLAS D MODULE (*VERVANGER*)
- 051-A00404B-E - PCB AMP ASSY

Heb deze heden morgen mogen ontvangen en direct vervangen in de subwoofer.
Opgelucht haalde ik adem aangezien deze het weer prima deed.

Helaas was dit maar van korte duur, na ongeveer 30 minuten muziek te hebben gespeeld op achtergrond niveau waren de harde onweer slagen weer daar.

Heeft iemand nog een idee waar het verder aan kan liggen bij mij?

Ik heb verder geen problemen met de voeding of iets dergelijks, de subwoofer schakelt netjes in en uit waarbij de LED ook de goede kleuren aangeeft.

Ben nog even verder gaan zoeken en heb inmiddels de opamps TL074-CN op de ctrl-assy vervangen.
Ook maar gelijk even in ic voetjes gezet voor het gemak.
Helaas is dit voor mij ook niet de oplossing en blijft het probleem bestaan.

Mijn probleem lijkt inmiddels te zijn opgelost, heb de pre-amp print ook nog vervangen en deze heeft bij mij de doorslag gegeven.

Op 15 september 2013 22:46:21 schreef jan_55:
Ze geven aan dat er 3 zaken hersteld moeten worden.
Die zitten op drie verschillende printen schat ik :
class D module is 051-B00012A-E ( blz 28 service manual ) .
pcb amp assy 051-A00404B-E dit is de voeding + ingangsbegrenzing + beveiliging ( blz 27).
pre amp pcb 051-A05276A-E dit is het subwooferfilter + auto power on ( blz 26 ) .
Maar check die nummers bij de leverancier .

Hallo Jan

Ik hoop dat je me kan helpen.
Ik heb het volgende probleem met mijn SUB TS11(bijna 4 jaar oud). Als ik mijn sub aanzet dan krijg ik ieder seconde een ploffend geluid en zie je de led om en om oranje wit worden. Je hoort ook een tik van binnen. Open gemaakt en de tik kwam van de relais. Dacht eerst dat de relais kapot was. Relais gekocht en gesoldeerd maar probleem dus niet verholpen.
Ik heb de sub naar saturn gebracht en zij hebben de sub naar cerepair opgestuurd.
En nu heeft CeRepair mij een offerte verstuurd en daarin vermeld dat de
VOEDINGS CIRCUIT
EINDTRAP EN
VOORSTERKER vervangen moet worden en dat dit allemaal 270 euro gaat kosten en als ik het product niet wil krijg ik een restwaarde van 30 euro.
Contact gehad met Harman Kardon en wat een waardeloze bedrijf. Kreeg iemand aan de lijn van de helpdesk die in Roemenie zit met zijn gebroken Nederlands. Ze kunnen mij alleen een korting aanbieden en dat ik 300 euro voor een nieuw sub moet betalen.
Wat moet ik vervangen dat mijn sub het weer doet. Ik heb van alles gelezen hier maar voor de duidelijk heid toch mijn verhaal kwijt wil.
Wat ik begrijp dus is als ik
class D module is 051-B00012A-E ( blz 28 service manual ) . pcb amp assy 051-A00404B-E dit is de voeding + ingangsbegrenzing + beveiliging ( blz 27).pre amp pcb 051-A05276A-E dit is het subwooferfilter + auto power on ( blz 26 ) vervang zou mijn sub het weer moeten doen??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het beantwoorden op mijn vraag. Ik kan de onderdelen zelf erop zetten en ben bereid om voor de onderdelen te betalen die ik dan bij cerepair kan bestellen, maar geen 270 euro:(

Groetjes
Bombaci

Hallo Bombaci , die 3 printen is de complete elektronika , daarmee zou je probleem opgelost kunnen worden .
Wat ik ondertussen heb gemerkt is dat in nieuwere subs de beveiliging en standby schakeling is gewijzigd.
Er zijn dus meer versies van de pre amp pcb die niet onderling uitwisselbaar zijn . De nieuwere versie heeft een extra print met een kleine schakelende voeding en een relais die de 230V naar de trafo schakelt. Als de leverancier je de goede prints voor jouw sub levert en je kunt ze omwisselen dan zou het in orde moeten komen .
succes.

Ik wil je heel erg bedanken voor je advies. Ik ben vandaag langs geweest bij saturn en hele discussie over dat de product non conform is maar mijn vrouw advocate gaat nog een klacht indienen. Maar ik heb dus laten weten aan saturn dat ik de sub niet laat repareren en laat retourneren.
Ik ga afwachten wat er gaat gebeuren en als klachten brief niet helpt ga ik alsnog via CERepair de onderdelen bestellen. Nogmaals bedankt voor je hulp en ik laat weten hoe het afloopt en of wij als consument kosteloos recht hebben op reparatie.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 28 november 2013 19:06:18 (2%)

Wat een ellende met die k*tapparaten! Ook ik heb diezelfde problemen met mijn HTKS-7 woofer. Ligt momenteel reeds 4 maand open op het werk bij onze HW-afdeling, enkele elcootjes vervangen maar probleem blijft. Met een modulator steken we signaal in en het signaal naar de luidspreker gaat door het dak. Ik heb eigenlijk geen zin meer om alle onderdelen te vervangen, want zoals ik hier lees is het bij iedereen wel eens iets anders. Volledige print vervangen is mss een optie maar voor 100 euro meer je kan ook apart de HK-HKTS220 nieuw aankopen. Alhoewel ik me afvraag of ik op mijn HK-AVR445 geen ander merk zou koppelen de algemene klachten over de subs van HK in gedachten. Ik hoor goed commentaren over bvb. Canton, Rel, Klipsch en Boston Acoustics.
Ik laat zeker niet na om mijn subwoofer van de hand te doen aan geïntereseerden indien ik op korte termijn een nieuw aanschaf.

Ik lees in dit topic veel verwijzingen naar de webshop
van CErepair voor vervangings onderdelen.

Helaas heb ik geen TS-11 maar een TS-7 met dezelfde issues
weet iemand misschien welke onderdelen ik zou
moeten bestellen om de TS-7 te herstellen?

Alvast harteijk dank

Hallo allemaal,

Ik heb nogal onderzoek gedaan wat eigenlijk de probleem is waarom de Subs kapot gaan. Ik heb iemand ontmoet die 8 jaar lang Harman Kardon producten repareert en hij geeft aan dat de sub niet wordt gekoeld. De printen kunnen zijn warmte niet kwijt binnen in de kap en worden dus overhit. Hij heeft mij aangeraden om boven en onder de kap wat gaatjes te boren.
Dit is trouwens een kwaal van Harman Kardon die zij ook weten maar dit niet toegeven. De nieuwe sub woofers hebben dit probleem niet meer.
Ik heb inmiddels een sub gekocht(1 jaar oud) en heb de kap van mijn oude woofer met gaatjes hierop gezet. Voor de duidelijkheid er veranderd niks aan je geluid van je sub.
De andere defecte sub ben ik nog steeds mee bezig en wacht een reactie van Saturn af.
ik wil namelijk 2 subs tegelijk aansluiten. Ik heb dit gezien bij die meneer thuis en klinkt echt super mooi. Maar moet eerst afwachten wat Saturn gaat zeggen. Ik hoop op een positieve bericht en kosteloos reparatie.

Allstardc ik heb geen ervaring met sub ts7.

Hallo . Ik heb ook 2 subs , 2ehands kapot aangeschaft .
Eentje was duidelijk erg warm geworden ooit.
Daarvan was de klasse D eindversterker niet in orde , die is vernieuwd en met een stuk aluminium hoekprofiel en TO220 isolatiesetjes tegen de achterplaat gemonteerd omdat ik de originele koeling niet zo vertrouwde. Maar op zich merk ik qua temperatuur niet veel verschil met de andere die origineel is .
De reden dat ze erg warm worden ligt vermoed ik meer in problemen met de beveiliging of mogelijk de voeding zelf waardoor de +/- 15 V voeding overbelast wordt . Verder was een muting transistor kapot die heb ik eruit gehaald en niets voor terug gezet.
Op de kapotte klasse D eindversterker was een kleine condensator geklapt ( smd) er zat een brandklep op de print , mogelijk zijn dat zwakke onderdelen .Op de nieuwe versterker zijn die smd's vervangen door gewone condensatoren ( C12 en C14 0,1 uF op de +/- 60V van de voeding ) .
De elco's in de voeding moeten nog vernieuwd worden .
Ik heb ook zitten denken om gaten te maken in de afdekplaat om de koeling te verbeteren maar de afdekplaten worden nu op zich niet echt heet ik schat ca 40 graden maar dat zal ook te maken hebben met hoe hard je e.e.a zet .

Hallo allemaal

Zoals ik het had aangegeven was ik bezig om mijn SUB TS 11(4 jaar) kosteloos te laten repareren door Saturn. Na 4 maanden is het eindelijk gelukt en Saturn(Dordrecht) heeft Harman Kardon aansprakelijk gesteld. Ik heb dit zwart op wit als bewijs op papier gekregen. Ze hebben de sales manager van Harman Kardon gebeld en de situatie uitgelegd. Ze hebben gezegt dat de SUB een levensduur van 7 jaar heeft. Hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Aarzel niet en probeer het gewoon en ga naar je verkooppunt.

PS: Mijn vrouw is advocate/juriste en zij heeft de hele zaak behandeld.

Kijk ook op consuwijzer.nl

The desc

Op 19 februari 2014 16:48:24 schreef Bombaci:Mijn vrouw is advocate/juriste en zij heeft de hele zaak behandeld.

Hi there!
Like others i'm sorry but i can only write in english. I'm Portuguese!
I also have the same problem with my HKTS11 Subwoofer. It keeps making a loud sound every second and the led keeps changing from ambar to blue color.

I already contact the HK importer in Portugal and they gaved me a 139,20 € solution for "my" problem.
The description from them: (The price is for each item)
1 TL072 INTEGRATED CIRCUIT - 2,21€
2 FET - 1,17€
3 CONDENSATOR - 0,84€
1 INT. CIRCUIT - 2,40€
1 CONSUMABLES - 1,70€
3 PRICE OF WORK/HOUR - 30,00€

It means 139,20€ total, plus shipping expenses.

About the resolution presented by them, maybe you may take some guiding lines on your expenses, what to do and experiment.

I'm going to talk to them explaining that this kind of problems from HK are not single and we may find many others with this problem

Now i dont know what to do really because is not those 270€ like the other fellow but is making me some kind of frustation because it seems to be manufacturing defect from Harman Kardon.
Because i'm not lawyer or even a judge, i'm looking for some help from you guys!

Best regards,
Toylander

hallo,ook ik heb problemen met de sub TS 7,wie kan mij helpen welke nieuwe print ik moet bestellen,ik vrees repareren werkt niet,ik zie 2 verbrandings plekken op de print.alvast bedankt.

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem: een hard knallende subwoofer. Harman Kardon, pfff ... HK hoeft voor mij niet meer. Voor mijn werk woon ik voorlopig in een andere plaats ... dus wat doe je dan? Je neemt de geluidsinstallatie mee.
Alle schakelaars in de uitstand gezet, stekkers eruit, de boel afgekoppeld en op het tijdelijke woonadres weer aangesloten. Even later begon de woofer aan een stuk door hard te knallen, de honden sprongen een meter in de lucht van schrik. Dat is pech subwoofer weg, dat is balen nieuwe halen, dat is kloten winkel gesloten!

Ik heb de hele story gelezen vanaf de eerste post en vind het nogal een gedoe met de elco's, printplaten, MOSFETS en al het werk. Laten repareren kost een een berg geld. Door tijdgebrek (en geërgerd) heb ik de hele 7.1 installatie in een doos gegooid en ben overgestapt naar 4 stuks studiomonitoren met subwoofer. De dikke Marantz staat nu werkloos te glimmen en moet daar nog een functie voor vinden.

Het geluid is magnifiek en het laag is echt laag. Bij vol vermogen wordt je door de kamer heen geblazen. Ik maak wel gebruik van gebalanceerde signalen. Eigenlijk is dat niet nodig omdat er geen extreem lange kabels worden gebruikt, dus ik pik dan ook bijna geen ruis op de kabel op. Platenspeler gebruik ik bijna niet en een correctieversterker is dan ook niet nodig; ergens in huis ligt nog wel een RIAA versterker en MD en MC elementen ... maar ja, anno 2014 en USB?

Een handigheidje is dat je met een voetschakelaar de subwoofer kan uitschakelen en het geluid in zijn geheel wordt omgeleid naar de studiomonitoren. Op deze manier kan je, naar eigen smaak, het middengebied beter verwerken zodat de eindmix er lekkerder door klinkt.

De Stratocaster staat op een 12-kanaals draadloos 2,4 GHz systeem en verwerkt nagenoeg het gehele hoorbare frequentiegebied (pakweg 10 Hz - 21 kHz). A/D en D/A conversie is 24 bit. Dus geen last van stoorsignalen, zelfs op meer dan 30 meter afstand ... althans dat is dan mijn ervaring. De Strat staat op een Line 6 buizenversterker, Jazz Bass op een Fender, Les Paul op een Fender en alledrie (afgetakt) tevens op het Allen & Heath paneel. Piano staat op het paneel aangesloten, evenals de PlayStation, tv en mijn digitale jukebox (harddisk). Alles klinkt als een fris lentebriesje, dus genoeg geluidsruimte om er nog van alles mee doen.

Tja, binnenkort komt en een tweede setje bij ... transparante tonen en een echte mooie diepe bas :)
Al met al is Harman Kardon voor mij een gepasseerd station.

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, subwoofer hkts11 1 week van de spanning af gehad in mijn vakantie en na het aansluiten ook ploffende , knallende geluiden met een interval van 2 seconden.
Wat nu te doen? Prints vervangen of is er een een goedkopere oplossing? Wie kan mij helpen?

Sorry for replying in English. I am from Norway and have the same problem with my sub woofer. I have friends which know how to solder and such, but I would like to give them more info than "fix this" before asking them for help.

Has anyone actually found the solution for defective SUB-TS11 subwoofers? Does it seem to be one common component failing, or are there several, random from case to case?

Many thanks!

Goedeavond,

Ik zit helaas met hetzelfde probleem, na de verhuizing vanavond de subwoofer weer aangesloten en geeft alleen nog maar ploffen om de zoveel seconden. Nou zie ik op de website van CErepair dat de trafo niet meer leverbaar is. Wilt dit zeggen dat ik mijn sub in de kliko kan gooien????

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Kun je je iets nader toelichten?? :D