Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem: een hard knallende subwoofer. Harman Kardon, pfff ... HK hoeft voor mij niet meer. Voor mijn werk woon ik voorlopig in een andere plaats ... dus wat doe je dan? Je neemt de geluidsinstallatie mee.
Alle schakelaars in de uitstand gezet, stekkers eruit, de boel afgekoppeld en op het tijdelijke woonadres weer aangesloten. Even later begon de woofer aan een stuk door hard te knallen, de honden sprongen een meter in de lucht van schrik. Dat is pech subwoofer weg, dat is balen nieuwe halen, dat is kloten winkel gesloten!
Ik heb de hele story gelezen vanaf de eerste post en vind het nogal een gedoe met de elco's, printplaten, MOSFETS en al het werk. Laten repareren kost een een berg geld. Door tijdgebrek (en geërgerd) heb ik de hele 7.1 installatie in een doos gegooid en ben overgestapt naar 4 stuks studiomonitoren met subwoofer. De dikke Marantz staat nu werkloos te glimmen en moet daar nog een functie voor vinden.
Het geluid is magnifiek en het laag is echt laag. Bij vol vermogen wordt je door de kamer heen geblazen. Ik maak wel gebruik van gebalanceerde signalen. Eigenlijk is dat niet nodig omdat er geen extreem lange kabels worden gebruikt, dus ik pik dan ook bijna geen ruis op de kabel op. Platenspeler gebruik ik bijna niet en een correctieversterker is dan ook niet nodig; ergens in huis ligt nog wel een RIAA versterker en MD en MC elementen ... maar ja, anno 2014 en USB?
Een handigheidje is dat je met een voetschakelaar de subwoofer kan uitschakelen en het geluid in zijn geheel wordt omgeleid naar de studiomonitoren. Op deze manier kan je, naar eigen smaak, het middengebied beter verwerken zodat de eindmix er lekkerder door klinkt.
De Stratocaster staat op een 12-kanaals draadloos 2,4 GHz systeem en verwerkt nagenoeg het gehele hoorbare frequentiegebied (pakweg 10 Hz - 21 kHz). A/D en D/A conversie is 24 bit. Dus geen last van stoorsignalen, zelfs op meer dan 30 meter afstand ... althans dat is dan mijn ervaring. De Strat staat op een Line 6 buizenversterker, Jazz Bass op een Fender, Les Paul op een Fender en alledrie (afgetakt) tevens op het Allen & Heath paneel. Piano staat op het paneel aangesloten, evenals de PlayStation, tv en mijn digitale jukebox (harddisk). Alles klinkt als een fris lentebriesje, dus genoeg geluidsruimte om er nog van alles mee doen.
Tja, binnenkort komt en een tweede setje bij ... transparante tonen en een echte mooie diepe bas
Al met al is Harman Kardon voor mij een gepasseerd station.